27 czerwca 2018 ogłoszony został podczas CEE Agency Day 2018 w Rydze rebranding usług Google. Usługa Google AdWords, która dostępna była już od 18 lat, obecnie będzie dostępna pod nazwą Google Ads. To jednak nie koniec zmian. DoubleClick i Analytics 360 Suite będą funkcjonować wspólnie jako Google Marketing Platform. Z kolei Google Ad Manager zastąpi DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange. Jakie praktyczne zmiany niesie ze sobą rebranding usług Google?

Różnice pomiędzy Google Ads, a Google Adwords

Warto zaznaczyć od razu, że chociaż Google Ads bazuje na wielu rozwiązaniach wykorzystywanych także przez Google Adwords, to jednak usługa ta ma na celu przede wszystkim efektywne reklamowanie małych stron internetowych i biznesów. System ma działać w taki sposób, aby możliwe było szybkie, a przy tym nieskomplikowane uruchomienie kampanii reklamowej. Bardziej szczegółowo możliwości nowego sytemu zostaną zaprezentowane w webinarze Google Marketing Live 10 lipca 2018.

Wprowadzenie inteligentnych kampanii w ramach Google Ads

Google zapowiada wprowadzenie Smart Campaigns. Co to oznacza w praktyce? System będzie rozporządzał środkami pieniężnymi użytkownika wraz z nim. Gospodarowanie środkami ma opierać się na uczeniu maszynowym. Automatyzacja systemu zoptymalizuje sposób dysponowania środkami użytkowników. Cel jest jeden – chodzi o to, aby maksymalnie wykorzystać potencjał reklamowy danej kampanii bez potrzeby inwestowania dodatkowych środków.

Łatwiejsze zarządzanie dzięki Google Marketing Platform

Google Marketing Platform to połączenie DoubleClick i Analytics 360 Suite. Double Click było narzędziem, które miało służyć w pierwszej kolejności dużym firmom, mogącym przeznaczyć większe kwoty na reklamę. Narzędzie to wyróżniało się bardziej rozbudowaną bazą miejsc docelowych, a także możliwościami planowania i targetowania. Użytkownicy DoubleClick mogą teraz korzystać z Google Marketing Platform, której celem jest ułatwienie zarządzania kampaniami reklamowymi. Zarówno bieżące monitorowanie, jak i analiza efektów kampanii reklamowych mają stać się prostsze. Platforma umożliwi lepszą współpracę pomiędzy specjalistami, którzy w firmie zajmują się działaniami marketingowymi.

To jednak nie wszystko. Google Marketing Platform ma z założenia oferować rozwiązania jeszcze lepiej dostosowane do odbiorców treści reklamowych. Dlatego zdecydowano o wprowadzeniu Display & Video 360. Rozwiązanie to jest połączeniem Campaign Manager, Studio and Audience Center oraz DoubleClick Bid Manager.

Kolejna zmiana, czyli Google Ad Manager

Google Ad Manager to narzędzie, które powstanie z połączenia DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange. Zmiana ta ma na celu uproszczenie wyświetlania reklam, co finalnie ma przynosić większe zyski. To ważna informacja dla osób, które chciałyby podnieść zyski z wyświetlania reklam na swoich stronach. Z pomocą Google Ad Managera sama monetyzacja użytkowników odwiedzających stronę i podejmujących na niej różne czynności ma być bardziej efektywna.

Rebranding Google AdWords – kiedy zostaną wdrożone zmiany?

Planowane modyfikacje mają być ostatecznie wprowadzone juzż24 lioca 2018 roku. Użytkownicy Google AdWords maja zatem nieco czasu na zapoznanie się ze zmianami, jakie niesie ze sobą transformacja Google AdWords w Google Ads.  Można jednak założyć, że odnalezienie się w nowym systemie nie będzie trudne, ponieważ rebranding Google AdWords oznacza de facto szereg uproszczeń.

Dodaj komentarz

Media Click Zapraszamy do kontaktu!
Darmowa wycena
Napisz do nas! Indywidualna wycena w 24h
Darmowa wycena