Reklama hotelu – Google Hotel Ads

Google Hotel Ads to produkt dedykowany branży hotelarskiej, który wcześniej znany był pod nazwami „Hotel Price Ads” oraz „Hotel Finder”. Reklama hotelu jeszcze nigdy nie była tak skuteczna.

Google Hotel Ads – co to takiego?

Google Hotel Ads to produkt dedykowany branży hotelarskiej, który wcześniej znany był pod nazwami „Hotel Price Ads” oraz „Hotel Finder”.

Google zdecydowało się jednak na nierozdzielanie wyszukiwarki internetowej od wyszukiwarki hoteli. Tak oto powołano do życia Hotel Ads, który pozwala reklamować się właścicielom obiektów z branży hotelarskiej bezpośrednio w usługach Google.

Mówiąc krócej, Google Hotels Ads to usługa promocji hoteli, pensjonatów, obiektów noclegowych w wynikach wyszukiwania, mapach, wizytówkach firm.

Google Hotel Ads – dla kogo?

Google Hotel Ads adresowany jest do wszystkich przedsiębiorców branży hotelarskiej / noclegowej. Jeśli zaliczasz się do tych osób, to właśnie Ciebie powinna zainteresować ta usługa. Jej zalety doceniają przede wszystkim osoby, które dostrzegają potencjał budowania strategii marketingowej hotelu w internecie.

Hotel Ads to usługa, która mocno wyróżnia się w wynikach wyszukiwań Google, dlatego warto zadbać o bezpośrednie rezerwacje w tym kanale, a przy okazji wyprzedzić konkurencję, która jeszcze nie skorzystała z tej innowacyjnej formy reklamy.

Najważniejsze korzyści z Google Hotel Ads

Więcej wartościowych rezerwacji

Dostosowując reklamę w Google do zapytań użytkowników, pozyskujesz wartościowych klientów!

Sprzedawaj bezpośrednio

Usługa nie jest droga oraz dodatkowo pozwala na sprzedaż bezpośrednią, dzięki której można uniknąć prowizji pośredników.

Wyprzedź konkurencję

Korzystając z innowacyjnego rozwiązania, wyprzedzasz konkurencję! Zaskocz swoich klientów rozwiązaniami na miarę obecnych czasów.
Ćwir, ćwir.

Czy wiesz, że reklama Google Hotel Ads świetnie trafia do turystów szukających noclegów i pozwala na bardzo dobrą ekspozycję oferty?

Referencje od naszych Klientów

Dzięki Media Click wdrożyliśmy nowe rozwiązania dopasowane do potrzeb naszych klientów i zwiększyliśmy liczbę rezerwacji bezpośrednich.
Marcin Koczur

Manager Hotelu

Media Click pomaga nam skutecznie i sprawnie realizować założone cele. Firma jest rzetelnym
i godnym polecenia partnerem.
Aneta Jeton-Szotek

General Manager

Dzięki Media Click wdrożyliśmy nowe rozwiązania dopasowane do potrzeb naszych klientów i zwiększyliśmy liczbę rezerwacji bezpośrednich.
Marcin Koczur

Manager Hotelu

Google Hotel Ads – jak to działa?

Wpisując w wyszukiwarce Google przykładowo frazę „hotel + miasto” otrzymamy wyniki wyszukiwania zawierające określone dla tego typu zapytań elementy. Na pierwszych miejscach pojawiają się linki sponsorowane Google Adwords, a następnie Google Hotel Ads.

W tym boksie znajdują się zawsze trzy hotele, które według Google najlepiej pasują do zapytania użytkownika.

Potencjalny klient widzi takie informacje, jak:

  • nazwa,
  • lokalizacja,
  • zdjęcie,
  • ocenę użytkowników oraz
  • najniższą cenę.

Reklama Hotels Ads jest bardzo dobrze wyeksponowana na wszystkich urządzeniach z dostępem do internetu.

Google Hotel Ads – jakie korzyści?

Wykorzystując potencjał usługi Google Hotel Ads, możesz liczyć na większe zainteresowanie usługą hotelarską w Twoim obiekcie. Potencjalny klient musi być zachęcony do rezerwacji tylko nazwą, zdjęciem, ocenami, ceną, ewentualnie informacją o obiekcie. Tym elementom należy poświęcić w ekspozycji Hotel Ads najwięcej uwagi.

Domniemany klient, jeśli zainteresuje się informacją z boxu, może wejść w poszerzoną wizytówkę. Tam też – poza wspomnianymi informacjami – znajduje pola „Zarezerwuj pokój” oraz „Pokaż więcej cen”. Sam decydujesz o tym, jakie kanały sprzedaży swoich usług pokażesz. Dlatego też usługa ta jest doskonałym uzupełnieniem kampanii Google AdWords, którą także przeprowadzimy w celu promocji obiektu.

Usługa Google Hotel Ads to sprawne marketingowe narzędzia, które pozwolą na zwiększenie zainteresowania Twoją ofertą. Proponując atrakcyjną cenę przy bezpośredniej rezerwacji, możesz liczyć, że wkrótce zwiększy się obłożenie Twojego obiektu.

Jak wygląda rynek hotelarski w internecie?

Google na zapytania użytkowników związane z branżą hotelarską odpowiada najpierw reklamą obiektów, które korzystają z płatnej kampanii AdWords oraz Hotel Ads.

Mimo tego, że wyniki organiczne pojawiają się dopiero w dalszej kolejności, pozycjonowanie strony hotelu / pensjonatu w wynikach wyszukiwań Google’a pozwala na zwiększenie liczby rezerwacji bezpośrednich.

Wyniki organiczne w przypadku reklamy obiektów hotelowych są słabiej eksponowane w Google, ale warto skupić się na budowaniu widoczności oraz jednoczesnym prowadzeniu kampanii Google Ads (dawniej AdWords) i uzupełnić ją o Google Hotel Ads.

Jeśli zależy Ci na maksymalizacji zysków z rezerwacji noclegów dokonanych za pośrednictwem internetu – służymy pomocą.

Marketing w branży hotelarskiej

Marketing internetowy w wyszukiwarkach, w skrócie SEM (ang. search engine marketing) polega główne na kupowaniu i zarządzaniu płatną reklamą w wyszukiwarkach. Ten rodzaj promocji dostępny jest w każdej wyszukiwarce internetowej.

Reklama ta, zwana najczęściej linkiem sponsorowanym, wyświetla się w prawej lub górnej części okna wyszukiwarki. Zawiera on zwięzły opis i odnośnik do reklamowanej strony.

Swoją postacią linki sponsorowane są podobne do linków-wyników organicznych – są ściśle powiązane z hasłami poszukiwanymi przez użytkowników.

 

Wyszukiwanie potencjalnych słów kluczowych

Reklamodawca ustala warunki i słowa kluczowe, przy których ma pojawiać się jego reklama. Przykładowo jeśli przedsiębiorstwo zajmuje się prowadzeniem hotelu może zechcieć być widoczne na frazy typu: „hotel w górach”, „hotel Warszawa” czy „noclegi w Krakowie”. Firma zakłada, że właśnie takich fraz może używać potencjalny konsument, który może zainteresować się jej usługami.

Dobór odpowiednich słów kluczowych (ang. keyword research) jest najistotniejszym elementem tworzenia kampanii w wyszukiwarce dla hoteli.

Jednym ze sposobów stworzenia listy fraz jest skorzystanie z gotowego narzędzia KeywordTool firmy Google. Program podpowiada jakich fraz może użyć firma na podstawie analizy jej strony internetowej.

Co więcej proponowane frazy prezentowane są wraz z wartością natężeń poszukiwań ich przez internautów.

MODEL PPC W KAMPANII GOOGLE HOTEL ADS

Początkowo właściciele wyszukiwarek pobierali opłaty opierając się na modelu CPM (ang. cost per thousand, litera M w akronimie pochodzi od rzymskiego symbolu liczby 1000, czyli Mille) Kwota do zapłaty była naliczana za tysiąc wyświetleń linku sponsorowanego. Dziś na dobre przyjęło się rozwiązanie firmy Overture – model PPC. (ang. pay per click – płać za kliknięcie czyli wejście na stronę). Miejsce, na którym znajdzie się strona internetowa na liście płatnych wyników wyszukiwarki zależy od zadeklarowanej stawki za kliknięcie oraz współczynnika CTR. Reklamodawcom zależy na tym, aby ich odnośnik witryny znalazł się możliwie najwyżej. System rankujący wyszukiwarki /przypisujący miejsca linkom sponsorowanym/ można porównać do aukcji. Biorą w niej udział właściciele stron, którzy sami ustalają ile są w stanie zapłacić za wejście potencjalnego klienta na ich stronę. Ostateczna pozycja linku sponsorowanego to iloczyn popularności reklamy (współczynnika CTR) oraz zadeklarowanej stawki za kliknięcie (CPC – ang. cost per click).

Dzięki zastosowanemu systemowi rankingującemu na wysokie pozycje mają szansę ciekawie stworzone kampanie charakteryzujące się dużą liczbą odwiedzin, a nie tylko reklamy z wysokimi budżetami.