fbpx

Google Store Visits – konwersje w sklepie stacjonarnym

Paź 23, 2020

Reklama w internecie to absolutna konieczność – bez względu, na to, jakie kanały sprzedaży wykorzystujesz. Jednak firmy działające głównie on-line, mogą z dużo większą precyzją określić, jaki ROI przyniosły im poszczególne kampanie. Co jednak, kiedy działasz stacjonarnie? Wówczas również potrzebujesz Google Ads. Pytanie jednak: jak ocenisz przełożenie komunikacji reklamowej na poziom konwersji? Narzędziem, które w tym pomaga, jest Google Store Visits. Dowiedz się więcej!

W teorii można by powiedzieć, że najlepszym dowodem na to, że kampania Google Ads dla sklepu stacjonarnego przyniosła efekty, jest wzrost jego przychodów. Zasadniczo – tak. Jednak pytanie brzmi: czy to naprawdę rezultat dobrze zaplanowanej i poprowadzonej kampanii, czy może wypadkowa wielu czynników? I właśnie tutaj z pomocą przychodzi Google. Narzędzie Google Store Visits pozwala uzyskać bardziej precyzyjne dane o konwersjach w sklepie stacjonarnym. Co za tym idzie, masz możliwość planować przyszłe akcje promocyjne tak, aby były jeszcze lepiej nakierowane na poszerzenie grona klientów, a przy okazji rzetelnie ocenić wyniki pracy agencji digital.

Google Store Visits

Jak działa Google Store Visits?

Google Store Visits to dane o wizytach, które dokonali klienci po wyszukaniu informacji o miejscu. To bardzo przydatna informacja dla firm, które prowadzą standardowe punkty sprzedażowe. Dlaczego? Aby to zrozumieć, zastanów się, jak sam poszukujesz miejsc, w których kupisz określone produkty offline.

Coraz częściej użytkownicy polegają właśnie na usługach Google. Wystarczy wywołać Asystenta w telefonie i zadać mu pytanie o najbliższy sklep zoologiczny czy bar z hamburgerami, aby szybko i wygodnie trafić do wytyczonego celu w pobliżu. Dla Ciebie jako sprzedawcy, owszem, istotne jest to, ile takich osób wyświetli reklamę firmy i zyska świadomość jej istnienia. Jednak najważniejsze jest to, ilu użytkowników finalnie trafi do Twojego punktu, a w konsekwencji dokona transakcji. Google jest w stanie dostarczyć takie informacje.

Mechanizm działania jest następujący:

  1. użytkownik Google, zalogowany na swoim smartfonie i mający włączoną historię lokalizacji, wyszukuje hasło powiązane z branżą Twojej działalności,
  2. wyświetla mu się Twoja reklama i klika w nią, aby uzyskać więcej informacji – np. rozwija wizytówkę w Google Maps,
  3. system zapisuje tę informację,
  4. użytkownik odwiedza Twój sklep, co wykrywa system lokalizacji Google – ta wizyta jest przypisywana jako efekt interakcji z reklamą, przez co można ją skategoryzować jako udaną konwersję
  5. informacje o tych konwersjach są zapisywane w raportach Google Ads, co pozwala Ci lepiej ocenić realną efektywność kampanii oraz zaplanować przyszłe działania.

Jak są weryfikowane dane o konwersji stacjonarnej?

Jeśli sam korzystasz z systemu historii lokalizacji w Google, doskonale wiesz, że system śledzi Twoje kroki, co później pozwala Ci je odtworzyć. Ten sam mechanizm jest wykorzystywany przez Google Store Visits. Ale uwaga! Dane są zbierane anonimowo – bez naruszania prywatności poszczególnych użytkowników. Ty otrzymujesz je w formie zbiorczej. Dlatego do takich danych można uzyskać dostęp tylko wówczas, gdy punkt sprzedaży obsługuje większą liczbę klientów – zbyt mały poziom odwiedzin powodowałby trudności w zachowaniu poufności.

Pytanie jednak, skąd pewność, że klient faktycznie Cię odwiedził? Google do weryfikacji wykorzystuje m.in. ankiety wysyłane do wybranych użytkowników – potencjalnych klientów. To ci, którzy samodzielnie zarejestrowali się do programu Premie za ankiety Google. Jeśli jedna z takich osób odwiedzi punkt korzystający z systemu Google Store Visits, otrzymuje do wypełnienia krótki kwestionariusz, który potwierdza, czy rzeczywiście była w tym konkretnym sklepie oraz, bardzo często, czy dokonała zakupu.

Dzięki temu system Google jest bardzo wiarygodnym narzędziem weryfikacji konwersji stacjonarnych.

Dla kogo jest Google Store Visits?

Google Store Visits to dobre narzędzie dla wszystkich punktów, które prowadzą działalność stacjonarną i chcą mieć dostęp do realistycznych danych na temat przełożenia kampanii Google Ads na konwersje.

Mogą z niego skorzystać np.:

  • sklepy stacjonarne i sieci sklepów,
  • placówki usługowe, w tym świadczące usługi rzemieślnicze,
  • stacje paliw,
  • restauracje i inne lokale gastronomiczne.

Dostęp do danych o konwersji w postaci wizyt stacjonarnych pomoże wyliczyć prawdziwe ROI oraz w precyzyjniejszy sposób targetować kampanie.

Jak skorzystać z Google Store Visits?

Aby skorzystać z systemu monitorowania stacjonarnych konwersji, trzeba spełnić kilka kluczowych wymogów. Możesz uruchomić to narzędzie, jeśli:

  • prowadzisz działalność na terenie jednego z krajów objętych tą formą monitoringu – obecnie na liście są 22 kraje, w tym USA, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Dania, Norwegia, Szwecja, Belgia czy Hiszpania. Polska jeszcze nie dołączyła do programu, jednak można się spodziewać, że nastąpi to w najbliższym czasie, choćby dlatego że Google zapowiedziało uruchomienie w naszym kraju Kampanii lokalnych,
  • lokalizacja Twoich punktów nie jest uznawana za poufną – tak dzieje się w przypadku działalności placówek zdrowotnych, związanych z religią, dziećmi, a także treściami dla dorosłych,
  • Twoje kampanie Google Ads wykorzystują rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenie powiązanej lokalizacji,
  • reklamy w Google Ads mają wystarczająco dużo kliknięć, a liczba wizyt stacjonarnych w sklepie jest na tyle duża, że możliwa będzie ochrona prywatności klientów,
  • punkty należące do Twojej firmy zostały dodane do wizytówki Google Moja Firma i zweryfikowane.

Pamiętaj przy tym, że śledzenie konwersji w sklepach stacjonarnych to nie jedyna forma weryfikacji skuteczności reklam Google Ads dla firmy działającej offline. Jeśli chcesz się dowiedzieć o innych dostępnych narzędziach, skontaktuj się z nami i uzyskaj pomoc przy wdrożeniu efektywnej kampanii.

Przeczytaj także:

AMP Google – co to jest i jak ma wpływ na SEO?

AMP Google – co to jest i jak ma wpływ na SEO?

Inicjatorem stron AMP jest Google. Światowy koncern rozumiejąc potrzebę użytkowników w szybkim dostępie do informacji, rozpoczął pracę nad nowym standardem stron www. Tak właśnie narodziły się przyspieszony strony mobilne AMP, czyli Accelerated Mobile Pages. Czym się...