Wirtualny spacer Google — jak wyróżnić się na tle innych marek?

lut 27, 2022

Czas czytania: 4 minuty

Wirtualny spacer to jeden z najefektowniejszych typów treści, jakie możemy dodawać w sieci o naszej firmie. Spacer taki umożliwia wirtualne zwiedzanie danego biura, wnętrza lub terenu. Wiele osób w dalszym ciągu nie wie do końca jak tworzyć wirtualne spacery, dlaczego warto je dodawać na nasze firmowe strony oraz jak zamawiać taki spacer. W tym tekście prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o wirtualnym spacerze. Podpowiadamy też, jak można dodać go nie tylko na mapach Google, ale i na Facebooku w prostej formie.

Czym jest wirtualny spacer 360?

Spacer wirtualny to spacer w oknie przeglądarki, który umożliwia wirtualne zwiedzanie danego wnętrza. Możemy w nim przechodzić do kolejnych miejsc oraz rozglądać się po danym wnętrzu w 360 stopniach. Spacer wirtualny tworzy się głównie na wizytówkę Google Maps i jest on prywatnym wycinkiem zwirtualizowanego miejsca w stylu wirtualnego spaceru Google Street View, który dobrze znamy z map Google. Spacer taki wykonać możemy w dowolnym miejscu — zarówno w zamkniętym budynku jak i na otwartej przestrzeni. Jego celem jest dostarczanie klientowi realnego obrazu danego wnętrza, który dużo lepiej oddaje rzeczywistość niż tradycyjne zdjęcia. To właśnie dzięki wirtualnemu spacerowi potencjalni klienci mogą samodzielnie zwiedzić dane wnętrze np. hotelu, firmy czy punktu handlowo usługowego. Wirtualny spacer tworzy się jednorazowo oraz umieszcza na wizytówce Google Moja Firma. Samo stworzenie spaceru przez fotografa to koszt. ok. kilkuset złotych za zwirtualizowanie 100 m2. Po stworzeniu wirtualnego spaceru mamy możliwość dodawania go bezpośrednio na naszą stronę www, na wizytówkę Google lub udostępniania go z wizytówki na naszą witrynę.

Wirtualny spacer Google

Dodaj go na Google Maps

Najpopularniejszym ruchem jest dodanie wirtualnego spaceru po jego stworzeniu na wizytówkę Google Maps. Samo dodanie spaceru 360 stopni jest darmowe i nie wymaga wykonywania specjalnych działań. Również jego przechowywanie nie wymaga od nas spełniania żadnych warunków i również jest w pełni darmowe. Raz dodany spacer pozostaje na wizytówce na zawsze. Wizytówki takie są często bardziej promowane przez Google, gdyż zawierają jakościowe materiały właśnie w postaci wirtualnego spaceru, który jest ceniony przez Google.

Jak tworzy się wirtualny spacer?

Tworzenie wirtualnego spaceru 360 stopni jest procesem ogólnie skomplikowanym. Wymaga specjalistycznej wiedzy. Wykonują go osoby z doświadczeniem oraz umiejętnościami. Samodzielnie również możemy wykonać taki spacer, ale musimy znać się przynajmniej w średnim stopniu na tworzeniu grafiki. Po zamówieniu usługi u fotografa cały proces rozpoczyna się od przybycia fotografa do danego miejsca. Powinno być ono przygotowane w taki sposób, w jaki chcemy, aby było ukazane. Cały proces trwać może od kilkudziesięciu minut do kilku godzin, choć ostateczny czas potrzebny na wykonanie takiej usługi powinien być zarezerwowany z marginesem. Z pewnością przy ustalaniu szczegółów fotograf powie nam o szacunkowym czasie wykonania.

Wykonywanie wirtualnego spaceru rozpoczyna się od wykonania zdjęć w pierwszym punkcie. Właściwie na tym zadaniu polega całe stworzenie wirtualnego spaceru, a cały proces jest monotonny i urozmaicony jedynie zmianą kolejnych punktów. Każdy punkt odpowiada jednemu krokowi na mapie wirtualnej i obrazuje dane miejsce z nieco dalszej perspektywy. Najczęściej punkty wirtualnego spaceru oddalone są od siebie o kilka metrów, choć zależy to od wielkości wirtualnego obiektu czy jego charakterystyki. Każdy punkt fotografuje się pod różnymi kątami we wszystkich stronach. Fotografowie mogą używać do tego tradycyjnego aparatu fotograficznego lub kamery 360 stopni. Następnie po wykonaniu wszystkich zdjęć, pojedyncze fotografie są składane w jedną wirtualną przestrzeń w programie komputerowym, co może trwać nawet kilka dni. Efektem złożenia pojedynczych zdjęć jest wirtualny spacer, jaki znamy np. z Google Street View.

Jak zamówić wirtualny spacer?

Zamówienie wirtualnego spaceru jest bardzo proste. Możemy skorzystać z listy rekomendowanych fotografów przez Google. Ich lista z miastem działalności i numerem telefonu znajduje się w zakładce pomocy wirtualnych spacerów. Są to osoby, które spełniają wymogi Google i stworzyły już tego typu produkcje. Możemy również udać się bezpośrednio do zakładu fotograficznego i fotografa, który zrealizuje nasze zamówienie. Po wykonaniu zlecenia większość fotografów — przynajmniej Ci rekomendowani przez Google pomogą wgrać nam spacer na wizytówkę Google Maps i skonfigurować go.

Dlaczego warto?

Stworzenie i opublikowanie dla naszych potencjalnych klientów wirtualnego spaceru jest bardzo korzystne pod wieloma względami. Pierwszym powodem, dla którego warto wykonać taki spacer, jest dostarczenie klientom konkretnych i jakościowych informacji. Mogą oni zobaczyć na własne oczy i poznać w dokładny sposób dane miejsce. Wpływa to korzystnie przy podjęciu pozytywnej decyzji zakupowej. Osoby lepiej poinformowane wybiorą markę lub usługę, którą znają lepiej – unikając ryzyka. Dodanie wirtualnego spaceru na wizytówce Google Maps lub na stronie www tworzy też profesjonalny wizerunek i wpływa na pozytywny odbiór marki. Klienci uważają bowiem że jeśli dana marka jest w stanie przygotować tak zaawansowaną prezentację, musi oferować również jakościowe usługi. Samo zamówienie czy wykonanie wirtualnego spaceru jest bardzo proste. Nie musimy się znać na tym elemencie, a jedyne co musimy zrobić to zamówić usługę.

Dodaj wirtualny spacer na Facebooku

Bardzo ciekawą opcją, z której warto skorzystać, jest dodanie wirtualnego spaceru na Facebooku. Ogólnie o tej możliwości wie niewiele osób, a istnieją nawet dwa sposoby, aby to zrobić. Pierwszym z nich jest uruchomienie aplikacji ze specjalną zakładką w menu gdzie nasi odbiorcy będą mogli skorzystać z wirtualnego spaceru w formie podobnej do Google Maps. Drugą opcją jest dodawanie zdjęć wirtualnych 360 stopni. Są to pojedyncze zdjęcia, ale w integralnej formie, po których da się rozglądać we wszystkie strony. Dodanie kolejno odpowiednich fotografii 360 sprawia, że odbiorcy będą mogli również całościowo poznać wewnętrzne danego miejsca. Zdjęcia takie wgrywa się jako zwykłe fotografie do galerii zdjęć, a są one opatrzone jedynie specjalną ikoną.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...