Dron, znany także jako bezzałogowy statek powietrzny to elektroniczny wynalazek, który może być sterowany zdalnie lub autonomicznie, co definitywnie eliminuje konieczność załogi na jego pokładzie. Drony mają wiele zastosowań i mimo, że służą na przykład do mapowania terenu, inspekcji przemysłowych czy poszukiwań ratowniczych, to jednak zdjęcia z drona i filmy z drona stały się ostatnio najbardziej pożądanym narzędziem marketingowym wielu firm.
Zdjęcia z drona czyli inaczej „zdjęcia z lotu ptaka” umożliwiają bowiem uzyskanie atrakcyjnych i unikatowych perspektyw, stanowiących zachęcającą treść dla potencjalnych klientów. Filmy reklamowe z drona to z kolei między innymi możliwość tworzenia wyjątkowych reportaży z ciekawych wydarzeń.
PROMOCJA! Zamów stronę internetową w Media Click a za darmo otrzymasz sesję fotograficzną oraz wideo dla swojej firmy!
Fotografie z drona – historia
Mimo, iż fotografia z drona znalazła swoje właściwe zastosowanie dopiero w latach 90tych to pierwsza próba stworzenia „drona” miała miejsce dokładnie w 1858roku. To właśnie wtedy, w XIX wieku, niejaki francuski fotograf Gaspard-Félix Tournachon wykonał pierwsze zdjęcia z lotu ptaka, używając do tego balonu kamerowego. Technologia ta okazała się być jednak zbyt ograniczona i trudna w kontrolowaniu.
To co zdecydowanie przyspieszyło rozwój dronów to rozwój technologii lotniczych w czasach II wojny światowej. Wtedy to, do atakowania celów na odległych dystansach, wykorzystywano zdalnie sterowane, latające pociski, które zapoczątkowały erę dronów współczesnych. W latach 50 i 60 tych XX wieku stosowano je już na skalę masową, głównie w obszarze wojskowym i wywiadowczym, wykorzystując drony o napędzie odrzutowym i rakietowym.
Fotografia dronem swój przełomowy moment zaobserwowała w pierwszej dekadzie XXI wieku, kiedy to dirma DJI wypuściła na rynek pierwszego drona konsumenckiego – DJI Phantom. Od tamtej pory te bezzałogowe statki powietrzne zaczęto wykorzystywać do tworzenia zjawiskowych ujęć z powietrza, monitorowania infrastruktury czy lokalizacji wypadków i pomocy humanitarnej.
Zatem jak widać – drony, w przeciągu ostatnich kilku dekad przeszły niezwykłą ewolucję, zmieniając tym samym nie tylko sposób postrzegania świata, ale także technologie, jakie wykorzystujemy w wielu obszarach życia. Uważa się, że rozwój dronów dopiero nabiera rozpędu i jeszcze nie raz zaskoczy nas, wprowadzając nowe możliwości nie tylko w dziedzinie marketingu.
Drony – charakterystyka
To, co na pewno różni drona i jego możliwości od zwykłych aparatów, kamer czy smartfonów, to na pewno fakt, iż jest to latający obiekt, mogący osiągać różne rozmiary. Ponadto nie wymaga załogi, gdyż operatorzy dronów wykorzystują kontrolery lub specjalistyczne oprogramowanie, by sterować ruchami latającego statku. W dodatku ich różnorodność napędu pozwala na wykorzystywanie energii zarówno elektrycznej, spalinowej, a nawet słonecznej.
Większa część dronów posiada także kamery i sensory, które zbierając dane z otoczenia, pozwalają na sukcesywną obserwację, a dzięki zaawansowanym systemom GPS i stabilizacji obrazu – gwarantują płynne i precyzyjne loty.
Nagranie z drona podstawą marketingu
Zgodnie z prognozami, ujęcia z drona nie będą jedynym narzędziem marketingowym firm. Jak się okazuje, drony mogą być ultramobilnymi nośnikami rozpowszechniającymi banery reklamowe, używanymi na skalę światową. Już w 2014 roku pierwszą tego typu ofertę wystosowano w USA, mocując treść reklamową o długości 1,8 metra do ważącego 1,4kg drona. Podobne usługi dostępne są także w Rosji.
Innym przykładem przyszłościowego potencjału dronów jest możliwość przeobrażania ich w trójwymiarowe, hologramowe kule, umożliwiające wyświetlanie reklamy dzięki sferycznemu ekranowi o różnej rozdzielczości. Ze względu na bezpieczeństwo nie stosuje się ich jednak jeszcze w przestrzeni publicznej. Takie filmy reklamowe z drona interesują wysokobudżetowe marki, gdyż mogą stać się bardzo ciekawym elementem ich kampanii reklamowych.
Zdjęcia reklamowe z drona Wrocław – zastosowanie
Jako niezwykle cenne narzędzie merketingowe, drony nie tylko przekazują prostą treść w postaci obrazu. To element pozwalający wyróżnić się firmom na tle konkurencji poprzez:
- Prezentację produktów i usług w akcji – obecnie, w sezonie wakacyjnym najlepsze ujęcia z drona tworzy branża turystyczna, pokazując swoje obiekty z lotu ptaka i wszystko to co je otacza, wpływając tym samym na wyobraźnię człowieka i większy popyt.
- Tworzenie emocji – niezapomniane wrażenia, jakie tworzą zdjęcia z powietrza zapierają dech w piersiach niejednemu widzowi. Dobrze zmontowany, emocjonujący film z pokazu produktów lub rejonu potrafi wywołać gęsią skórkę na ciele i sprawić, że potencjalnym klientom ten produkt zapada na długo w pamięci.
- Zdjęcia z drona w social mediach – fotografie i filmy z drona to doskonałe materiały do kampanii reklamowych na takich portalach społecznościowych jak Facebook, Instagram, TikTok czy Youtube, wywołujące chęć szybkiej interakcji z postem, zwiększającej zasięgi.
- Reklamy nieruchomości dronem – bezzałogowe statki powietrzne pozwalają tworzyć wirtualne wycieczki po nieruchomościach oraz całym terenie wokół budynku, uwzględniając widoki z okien, tarasu czy z ogrodu. Zdecydowanie wpływa to na wzrost jakości przedstawianych obiektów w oczach klienta.
Od czego uzależniona jest cena usługi filmowania dronem we Wrocławiu?
Cena zdjęć z drona, jak i całego reportażu może być zależna od wielu czynników, wpływających zarówno na koszty produkcji jak i rodzaj wykonywanej usługi. Najczęściej jednak wpływ na cenę ma:
- Czas lotu, który wiąże się bezpośrednio z pojemnością baterii i ograniczoną ilością kadrów i klatek. Dłuższy materiał oznacza konieczność użycia kilku dronów lub dodatkowych baterii, co znacznie wpływa na koszt filmu z drona.
- Stopień zaawansowania technologii – nie od dziś wiadomo, że jakość przekłada się na cenę. Dlatego im bardziej profesjonalny sprzęt i zaawansowane funkcje – tym wyższy koszt usługi.
- Umiejętności – profesjonalny operator drona będzie z pewnością „cenniejszy” niż amator bez uprawnień. Chcąc uniknąć jednak potencjalnego zagrożenia w postaci ryzykownego wykorzystywania drona lub słabej jakości reportażu – postawmy na ekspertów w swej dziedzinie.
- Zakres produkcji – co oznacza głównie czas, zaangażowanie i teren potrzebny na realizację.
- Postprodukcja i dodatkowe akcesoria – podczas zlecenia, warto zapytać, czy usługi filmowania dronem zawierają także koszty związane z postprodukcją, czyli edycją i montażem materiałów. W niektórych przypadkach doliczona do ceny może być także konieczność użycia dodatkowego sprzętu lub akcesoriów w postaci dodatkowych kamer, gimbali, oświetlenia czy filtrów.
Fotografia reklamowa z drona – nasza oferta dla firm z Wrocławia
Jako agencja reklamowa Media Click wykonujemy usługi filmowania dronem na potrzeby marketingu. Jesteśmy w posiadaniu nowoczesnego sprzętu, który przedstawi Twoją firmę, konkretny event, miasto, a nawet całe województwo z każdej strony. Sięgamy wzrokiem tam, gdzie nie sięga nikt, a nasz fotograf z dronem czyni cuda, kadrując przestrzeń najciekawszymi ujęciami z góry.
Nasz operator drona do wynajęcia dostarczy Ci wyjątkowe ujęcia z powietrza, które z pewnością przyciągną uwagę Twoich potencjalnych klientów i wyróżnią Twoją firmę na tle konkurencji. Nasza oferta to bowiem nie codzienne, zwykłe zdjęcia i filmy – to spektakularne ujęcia z drona, będące wizualnymi doznaniami, zapierającymi dech w piersiach.
Z naszej strony możemy zapewnić:
- Unikalne perspektywy – czyli uchwycenie najpiękniejszych momentów i krajobrazów z lotu ptaka, nadając materiałom niespotykanej głębi i widoczności.
- Profesjonalizm i doświadczenie – nasz zespół to doświadczeni fotografowie i operatorzy dronów do wynajęcia, którzy nie tylko w pełni angażują się w realizację danego projektu, ale gwarantują wysoką jakość realizacji, popartą przebytymi szkoleniami. Bezpieczne i skuteczne korzystanie z dronów wymaga bowiem odpowiedniego szkolenia i umiejętności. W innym wypadku może dojść do niebezpiecznych sytuacji oraz tworzenia materiałów o niskiej jakości. Nasz fotograf z dronem jest w stanie skutecznie sterować dronem, przestrzegać regulacji i w pełni rozumie zasady lotu.
- Regulacje prawne – dopełniamy wszelkich regulacji prawnych, niezbędnych do lotu dronem, które różnią się w zależności od kraju lub regionu, tak by usługa nagrywania dronem była w pełni bezpieczna i uregulowana, zwłaszcza w sytuacji gdy zdjęcia z drona robione są w bliskim sąsiedztwie lotnisk, wysokich budynków czy większych zgromadzeń ludzi.
- Różnorodność obszarów marketingowych – nasza oferta skierowana jest właściwie do każdego sektora rynku. Wyjątkowe filmy reklamowe z drona stworzymy zatem zarówno dla właścicieli nieruchomości, jak i reklamodawców czy organizatorów ciekawych eventów.
- Szybkość, terminowość i elastyczność – mobilność dronów pozwala nam błyskawicznie reagować na potrzeby naszych klientów i dostarczać materiały na czas.
- Najnowocześniejszy sprzęt – nasza firma zawsze stara się śledzić nowości i aktualizować wiedzę na temat nowych modeli dronów, dlatego nasze zdjęcia z drona powstają przy użyciu dronów wyścigowych FPV (first person view) oraz najnowszego modelu DJI Mavic 3 Pro, który w porównaniu do swoich poprzedników charakteryzuje się niezwykłą jakością obrazu, zaawansowanymi funkcjami lotu oraz wydajnym systemem stabilizacji kamery.
Usługi filmowania dronem Media Click :
- Fotografia dronem i filmy reklamowe z drona social media (Facebook, Instagram, TikTok)
- Sportowe zdjęcia z drona i filmy ekstremalne
- Prezentacje nieruchomości
- Monitoring środowiska i badania naukowe
- Reportaże z drona z wydarzeń kulturowych i imprez masowych
- Filmy reklamowe z drona na stronę internetową.
- Filmy z drona na potrzeby marketingu.
Niezależnie zatem od tego, czy potrzebujesz dynamicznych i ekstremalnych ujęć sportowych lub wyjątkowego filmu reklamowego czy też niebanalnej prezentacji nieruchomości – nasz operator drona do wynajęcia dostarczy Ci materiał, który z pewnością zachwyci Twoich odbiorców.
Już dziś skontaktuj się z nami, a my wycenimy Twój pomysł oraz opowiemy Ci na czym polega nasza usługa filmowania dronem. Cena filmów z drona, zdjęć lub całego reportażu ustalana jest bowiem indywidualnie.
Autor wpisu
Jakub Werelich
Specjalista SEO