Agencja Google Ads – zlecić kampanię ekspertom czy podjąć się jej samodzielnie?

lut 9, 2022

Czas czytania: 7 minuty

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy do wypromowania firmy niezbędna jest kampania AdWords i rzetelna Agencja Google Ads, która tą kampanię poprowadzi. Otóż, jak się okazuje, tylko w nielicznych przypadkach kampania Goodle Ads prowadzona na własną rękę, będzie przynosiła satysfakcjonujące wyniki i korzyści.

Biorąc pod uwagę bowiem doświadczenie profesjonalistów z branży i umiejętności korzystania z narzędzi, jakie oferuje Google Ads, warto sięgnąć po wskazówki, które oferują popularne w ostatnim czasie Agencje Google Ads. Wyłącznie wtedy, nasza kampania reklamowa może stać się skuteczną inwestycją.

Kampania Google Ads – co to jest?

Nim jednak sięgniemy do tajników tworzenia reklam i cech, jakie powinna posiadać dobra Agencja Google Ads, warto zgłębić samą definicję Google Ads. Pozwoli nam to rozwiać wstępne wątpliwości i ukierunkować swoje wymagania względem kampanii i agencji reklamowych.

Otóż, Google Ads to platforma, umożliwiająca tworzenie płatnych kampanii reklamowych w sieci Google. Ze względu na wysoką skuteczność – to zdecydowanie jedna z najbardziej popularnych form marketingu internetowego, umożliwiająca: rozpoczęcie kampanii online, opierając się na niewielkim budżecie; elastyczność związaną z kierowaniem reklam do grupy potencjalnych klientów oraz stały wgląd do prowadzonych działań, które przekładają się na ostateczne wyniki.

Niektórzy mogą nadal używać poprzedniej nazwy platformy, jaką była Google AdWords. Nic dziwnego, nazwa ta przez prawie 20lat była kojarzona z reklamą w internecie, dlatego nawet specjalistom do dziś nierzadko wkrada się ta forma Google AdWords.

Od 24 lipca 2018r. w związku z prężnym rozwojem i poszerzeniem narzędzi reklamowych o banery i wideo zmieniono jednak nazwę platformy na Google Ads, która wydaje się być bardziej adekwatna do dostępnych obecnie możliwości i form promowania.

Obecnie możemy rozróżnić cztery podstawowe typy kampanii reklamowej Google Ads:

  • Search – kampania reklamowa oparta na wyszukiwanym tekście
  • Display – reklamy graficzne, które wyświetlają się w witrynach sieci partnerów Google
  • YouTube – reklama w formie wideo na YouTube i w sieci partnerów Google
  • PLA (Product Listing Ads) – reklamy produktowe, tak zwane kampanie typowo sprzedażowe

Agencja Google Ads – dlaczego warto?

Sugerując się definicją Google Ads, można wywnioskować, że skuteczna reklama i dokładne targetowanie może być dość skomplikowanym procesem, wymagającym wiedzy i doświadczenia. Dobrze więc, by taką promocją zajęła się wyspecjalizowana Agencja Google Ads. Współpraca z agencją pozwoli nam bowiem nie tylko zaoszczędzić czas, ale wykorzystać maksimum możliwości naszego budżetu marketingowego.

Poprawnie skonfigurowana kampania

Pierwszą i najważniejszą zaletą współpracy z agencjami jest poprawne skonfigurowanie kampanii reklamowej. Samodzielne uruchomienie i skonfigurowanie takiej kampanii jest bowiem w praktyce bardzo trudne i skomplikowane. Agencja Google Ads to jednak grono specjalistów, którzy posiadają rozległą wiedzę z tej dziedziny. Wybór wielu parametrów i świadomość wyboru poszczególnych ustawień, decydujących o skuteczności reklamy, mogą okazać się zatem wyzwaniem dla zwykłego laika.

Agencja Google Ads ustawiając odpowiednio początkową konfigurację, rozpocznie promowanie naszej firmy w sieci. A zrobi to na podstawie statystyk i danych naszego przedsiębiorstwa. To newralgiczny punkt wyjściowy do dalszych prac nad kampanią. Dzięki rzetelnym informacjom, Agencja Google Ads może stworzyć kilka wariantów reklamy i różnorodnych grup odbiorców, dlatego nieoceniona jest dobra komunikacja pomiędzy agencją a przedsiębiorcą.

Agencja Google Ads gwarantuje także stałą opiekę i kontrolę nad kampanią. Bieżąca analiza napływających danych, a także wprowadzanie modyfikacji dla lepszej optymalizacji to bowiem główne zadania opiekuna kampanii.

Maksymalne wykorzystanie budżetu marketingowego

Decydującym czynnikiem przy wyborze reklamy w sieci jest efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego. Środki przeznaczone na wypromowanie firmy, traktujemy bowiem jako inwestycję, która szybko ma przynieść jak najlepsze rezultaty. Agencja Google Ads ma tego świadomość i w wielu przypadkach, wbrew pozorom zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest opłacenie agencji i rozpoczęcie kampanii z nieco mniejszym budżetem, niż samodzielne prowadzenie jej, zachowując pełny budżet.

Na dużo lepsze i efektywniejsze wykorzystanie naszego budżetu marketingowego z pewnością będzie przekładała się kompleksowa wiedza i możliwości operacyjne specjalistów, pracujących dla agencji. Zlecenie prowadzenia kampanii reklamowej agencji Google Ads, nawet pomniejszonej o prowizję, pozwoli nam maksymalnie wykorzystać potencjał i uzyskać największą, możliwą korzyść.

Działając samodzielnie, możemy spotkać się ze skomplikowanymi zagadnieniami i niuansami, których nieznajomość może zwyczajnie zmarnować nasze środki na kampanię Google Ads i zmniejszyć współczynnik konwersji. Wybierając nieodpowiednie ustawienia możemy także szybko popełnić z pozoru błahy błąd, przekładający się na target.

Komfortowe reklamowanie firmy

Agencja Google Ads to także gwarancja komfortu i spokoju. Decydując się bowiem na współpracę ze specjalistami, możemy wspomagać ich w działaniu i współdecydować w ważnych kwestiach, ale możemy także całkowicie oddać kampanię w ręce agencji, nie angażując się w żaden proces i jedynie oczekując napływu klientów.

Dzięki outsourcingowi, pracownicy zostają zwolnieni z odpowiedzialności, jaką niesie za sobą zaangażowanie w zarządzanie Google Ads. Mogą skupić się na swoich kluczowych kompetencjach, poprawiając swoją produktywność i wyniki sprzedaży.

Agencja Google Ads to zatem wygoda, która pozwala skupić się na prowadzeniu firmy, które jest wymagające i czasochłonne oraz na generowaniu większych zysków, dzięki nowym klientom. Nikt nie zobliguje nas także do samodzielnego monitorowania kampanii, czy reagowania na nieprzewidziane wydarzenia, które są możliwe i naturalne. Na niespodziewane sytuacje odpowiadać będzie bowiem nasz opiekun powołany przez agencję.

Współpraca z agencją pozwala zatem uniknąć wielu niekomfortowych i stresujących sytuacji, a także skupić się na innych, ważniejszych sprawach w firmie.

Wiedza i doświadczenie

Agencje Google Ads zatrudniają wyłącznie specjalistów, którzy mimo swojej szerokiej wiedzy, stale podnoszą swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach. Mało tego, pracownicy takiej agencji posiadają przede wszystkim aktualną i sprawdzoną wiedzę na temat trendów w Google Ads. Jako pierwsi wiedzą też o zmianach, jakie wprowadza platforma, a współpracując z różnymi firmami, na rozmaitych rynkach – znajdują najskuteczniejsze rozwiązania w każdej branży, opierając się na zdobytym doświadczeniu.

Najlepsze agencje Google Ads śledzą także działania konkurencji, a umiejętności pracowników, weryfikowane są przez profesjonalistów. Dzięki temu dobra Agencja Google Ads będzie świadoma swojej wartości.

Jak wybrać agencję Google Ads?

Wybór agencji Google Ads, która specjalizuje się w tworzeniu i optymalizacji kampanii reklamowej, nie jest łatwym zadaniem. Na polskim rynku funkcjonuje bowiem dużo agencji, które chętnie służą pomocą. Czym zatem sugerować się, gdy Agencja Google Ads stwarza jakiekolwiek wątpliwości?

Otóż istnieje kilka podstawowych czynników, na które warto zwrócić uwagę, podejmując decyzję o współpracy z konkretną agencją. Oto najważniejsze z nich:

  • kwalifikacje pracowników – warto sprawdzić, czy pracownicy posiadają certyfikaty Google, świadczące o zdobytych kwalifikacjach
  • doświadczenie – to, jak długo firma działa na rynku, z pewnością przełoży się na skuteczność i szybkość działania kampanii;
  • status Google Partner – z pewnością dużym plusem będzie fakt, w którym wybrana Agencja Google Ads będzie agencją partnerską Google;
  • opinie dotychczasowych klientów – przed podjęciem decyzji, warto sprawdzić portfolio agencji oraz opinie klientów. Zwróćmy uwagę również na to, czy Agencja Google Ads miała już wcześniej do czynienia z firmą podobnej branży;
  • czas trwania umowy – należy zwrócić uwagę, czy umowa nie ma przypadkiem charakteru długoterminowego. Nie bez znaczenia jest także okres wypowiedzenia umowy z agencją;
  • cena – upewnijmy się, że podana cena jest ceną ostateczną i obejmuje ona kompleksową obsługę naszej kampanii łącznie z optymalizacją konwersji. Niejedna Agencja Google Ads może ukrywać bowiem niektóre koszta, których późniejsze opłacenie jest niezbędne dla dalszej realizacji kampanii;
  • opiekun kampanii – każda Agencja Google Ads, która ma duże doświadczenie, powinna przydzielić firmie dedykowanego opiekuna, którego zadaniem jest stały kontakt ze zleceniodawcą, raportowanie i regularne wprowadzanie usprawnień;
  • sposób raportowania – dobrze, żeby Agencja Google Ads stale monitorowała efekty kampanii i informowała nas o nich przez wskazany kontakt. Opiekun powinien także dokonywać regularnych audytów i tworzyć kampanie wszystkich typów (tzn. kampanie elastyczne, produktowe czy inteligentne)Informacje, jakie powinny znaleźć się w raporcie agencji Google Ads to między innymi: liczba wyświetleń reklamy, liczba kliknięć w reklamę, CTR, liczba konwersji i jej współczynnik, wartość i koszt oraz przychód (ROAS).

Dobra Agencja PPC stawia przede wszystkim na optymalizację konwersji

Jak widać, wybór agencji Google Ads nie jest prosty. Duża konkurencja sprawia, że klienci są zdezorientowani i często źle weryfikują skuteczność agencji. Sugerując się jednak powyższymi kryteriami, z pewnością zwiększymy nasze szanse na trafiony wybór, a Agencja Google Ads, która ostatecznie poprowadzi naszą kampanię przyniesie określone korzyści i zyski.

Warto nadmienić jeszcze, że Agencja Google Ads powinna skupiać się głównie na maksymalizacji przychodów, którą osiąga dzięki optymalizacji współczynnika konwersji. Na każdym etapie, Agencja SEM powinna zatem przede wszystkim ułatwiać użytkownikom wykonanie pewnego działania (umówienie wizyty czy zakup produktu). Agencja Google Ads, która bowiem skupia się wyłącznie na kliknięciach i wyświetleniach nie będzie dla nas dobrym wyborem. Każdemu przedsiębiorcy zależy bowiem na dochodach, a nie małowartościowych kliknięciach.

Głównym celem agencji jest więc przekształcenie użytkownika kampanii w klienta. W ten sposób nasza inwestycja szybko się zwróci, a kampania Google Ads zacznie sama się finansować z nadchodzących przychodów.

Podczas wstępnej rozmowy z agencją, zwróćmy uwagę zatem na poruszane tematy. Jeśli przedstawiciel skupia się na efektach i przychodach, wtedy wiemy, że ta Agencja Google Ads to dobry traf.

Agencja Google Ads – cena

Cena kampanii Google Ads to jeden z najistotniejszych czynników, którym przedsiębiorcy sugerują się w pierwszej kolejności, decydując o współpracy z agencją Google Ads.

Chcąc uniknąć dodatkowych i ukrytych kosztów, powinniśmy dowiedzieć się zatem, co obejmuje cena kampanii, jaki budżet na kliknięcia proponuje agencja i czy taki budżet będzie wystarczający dla osiągnięcia optymalnych efektów w naszej branży.

Należy pamiętać również, że żadna szanująca się Agencja Google Ads, nie zagwarantuje nam szybkich efektów, gdyż te, uzależnione są od wielu czynników.

Cena kampanii Google Ads powinna jednak obejmować przede wszystkim:

  • stworzenie kampanii i rozpoczęcie promowania firmy w sieci
  • tworzenie tekstów reklamowych pod frazy kluczowe powiązane z ofertą firmy
  • stworzenie kodu Google Tag Manager
  • badanie konkurencji i odpowiednie kierowanie reklam na użytkowników, lokalizację czy urządzenia
  • optymalizacja i konfiguracja kampanii
  • raportowanie interakcji potencjalnych klientów i ocena jej skuteczności
  • testowanie kampanii w celu sprawdzenia jej efektywności

Agencja Google Ads vs wewnętrzny zespół marketingowy (in-house marketing)

Niektóre przedsiębiorstwa powołują wewnętrzny zespół marketingowy, którego wyłącznym zadaniem jest promowanie firmy na wielu płaszczyznach, generowanie leadów i zwiększenie sprzedaży. Tak zwany in-house marketing team będzie wiązał się jednak z dodatkowym procesem rekrutacji i regularnym wypłacaniu pensji oraz świadczeń. Niezbędne będą także szkolenia, które będą podnosiły kwalifikacje i poszerzały wiedzę z zakresu marketingu. Konieczny będzie także zakup odpowiednich narzędzi do pracy.

Na takie wydatki mogą sobie pozwolić wyłącznie duże, dobrze prosperujące firmy. W przypadku start-upów, nadal lepszym rozwiązaniem będzie krótkoterminowa współpraca z agencją Google Ads, która posiada już przeszkolonych i doświadczonych ekspertów. Dzielą się oni bowiem umiejętnościami oraz posiadają wszelkie narzędzia, potrzebne do realizacji kampanii.

W wewnętrznym zespole takich osób jest zdecydowanie mniej, więc informacji trzeba szukać gdzie indziej, tracąc czas. Agencja rozwiązuje zatem problem, nim zdąży się on pojawić. Szereg znajomości i sieci innych specjalistów o zróżnicowanych umiejętnościach pozwalają od razu dobrać odpowiednią osobę do danego problemu, czy to związanego z grafiką, filmem czy tekstem. Nie ma dla nich rzeczy niemożliwych.

Agencja Google Ads wydaje także zdecydowanie więcej pieniędzy rocznie na reklamy i pracuje z dziesiątkami kont klientów. To zdecydowanie szybciej pozwala testować strategie i analizować wyniki.

Dzięki temu zaoszczędzone zasoby można ulokować w inne obszary działalności, jak badania rynkowe czy zwiększanie wydajności zespołu.

Reklama Google Ads – zrób to sam!

Mimo iż, zdecydowanie bardziej przemawia do nas język korzyści, wynikający z pracy profesjonalnej agencji, to istnieją przypadki, w których samodzielna reklama Google Ads przynosi porównywalne efekty. Takie rozwiązanie dedykuje się jednak osobom, które są w stanie poświęcić reklamie dużo czasu.

Niezbędne jest bowiem wtedy przyswojenie wiedzy teoretycznej, a następnie praktycznej z zakresu konfiguracji i optymalizacji kampanii Google Ads. W innym wypadku, bez wiedzy dziedzinowej i znajomości zaawansowanych narzędzi – samodzielna kampania Google Ads będzie po prostu nieskuteczna.

Google udostępnia masę materiałów informacyjnych, które mają sprawnie przeprowadzić użytkownika przez Kreator Google Ads. Niestety nie wszystkie treści są wartościowe, a wyłowienie tych najbardziej pożytecznych, może okazać się naprawdę czasochłonne.

Decyzja o samodzielnym prowadzeniu kampanii musi być więc świadoma. Najlepiej nie oczekiwać zbyt wiele na początek i dać sobie czas na zdobycie kompetencji cyfrowych. W sieci można bowiem znaleźć kursy Google Ads zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych, które pomagają wcielić wiedzę w życie i sprawnie poruszać się po panelu Google Ads. Uczą także, jak systematycznie optymalizować reklamę i sukcesywnie zwiększać jej dochodowość.

Mimo wszystko, samodzielne podjęcie się kampanii Google Ads wymaga wiedzy i przede wszystkim czasu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest współpraca z Agencja Google Ads, która wszystkie działania wykona za nas, rozpocznie kampanię, a w oparciu o swoje doświadczenie poprowadzi ją, przynosząc oczekiwane zyski.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...