Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Cze 7, 2021

Dla kogo jest pozycjonowanie stron?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, można użyć jednej, ogólnej odpowiedzi. Będzie ona brzmiała „dla wszystkich właścicieli stron internetowych”.

Aby jednak bardziej przybliżyć zasadę działania pozycjonowania stron i pokazać, jakie korzyści może przynieść różnym grupom społecznym, zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami.

  • Pozycjonowanie dla stron firmowych– to właśnie przedsiębiorcy najczęściej decydują się na pozycjonowanie stron Dlaczego? Z bardzo prostego powodu. Pozycjonowanie ma im zapewnić wzrost sprzedaży produktów lub usług. Dziś trudno sobie wyobrazić prowadzenie firmy bez korzystania z dobrodziejstw internetu. Jeszcze 10 do 15 lat wstecz, głównym źródłem informacji o firmach była drukowana książka telefoniczna. Aktualnie nikt sobie nie wyobraża korzystania z nich, kiedy wszystkie informacje można szybko i wygodnie znaleźć w internecie. Dostęp do niego jest jeszcze łatwiejszy dzięki urządzeniom mobilnym, takim jak smartfony i tablety. Ogólnie dostępna transmisja danych umożliwia korzystanie z internetu nie tylko w domu i biurze, ale również w podróży czy na wakacjach. Pozycjonowanie stron firmowych umożliwia zwiększenie widoczności strony w sieci, łatwiejsze dotarcie do grup docelowych, a w końcu przełożenie większej liczby wyświetleń i użytkowników na wzrost sprzedaży i budowanie świadomości marki.
  • Pozycjonowanie dla blogów– usługa pozycjonowania strony internetowej kierowana jest nie tylko do przedsiębiorców, ale również pasjonatów, hobbystów, artystów i osób prywatnych. Każdy, kto prowadzi jakąkolwiek stronę internetową, poświęconą np. swojemu hobby, działalności artystycznej lub pasji, na pewno chce z nią dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. W czym może to takiej osobie pomóc?
    • Korzyści niematerialne – im większa osób czyta prowadzoną stronę internetową, tym większą satysfakcję ma jej właściciel. Duża liczba odbiorców jest dla niego motywacją do ciągłego podnoszenia jakości i tworzenia coraz ciekawszej zawartości. Satysfakcja, motywowanie, dokształcanie się, a w końcu promowanie swojej osoby lub marki. Te dwie ostatnie rzeczy można następnie skutecznie przekształcić na płynące z tego korzyści materialne.
    • Korzyści materialne– pozycjonowanie stron wymaga czasu, ale również nakładów finansowych. Nie powinno zatem dziwić, że osoby decydujące się na to, traktują pozycjonowanie jako inwestycję, dzięki której mogą zarobić. Jak wygląda możliwość generowania zysków przez pozycjonowanie stron niekomercyjnych? Przede wszystkim korzyści finansowe można czerpać przez wyświetlanie reklam Google Ads na swojej stronie. Im więcej będzie ona miała aktywnych użytkowników, a reklamy będą celnie dopasowane, tym większe zyski można uzyskać z ich wyświetlania. Kolejna korzyść materialna może wynikać z publikacji artykułów sponsorowanych, za którą właściciel strony otrzymuje wynagrodzenie.

Poznaj wszystkie korzyści z pozycjonowania stron

Czy warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? Czy nakłady finansowe na pozycjonowanie zwrócą się, a jeśli tak to po jakim czasie? Są to najczęstsze pytania i wątpliwości osób i firm, poważniej myślących o rozpoczęciu pozycjonowania swojej strony. Pragnąc przybliżyć cały proces i efekty, które może nam dać pozycjonowanie stron, przedstawiamy wszystkie jego zalety.

  • Pozycjonowanie stron to wzrost sprzedaży– jest to najczęstszym powodem tego, że przedsiębiorcy decydują się pozycjonować swoje strony internetowe. Świadomi tego, że coraz większy procent ich sprzedaży przenosi się do internetu, muszą w nim zaistnieć i stać się widocznymi dla swoich obecnych i przyszłych klientów. Wynikiem tego może być zwiększenie ilości zamówień, czyli generowanie większych zysków.
  • Budowanie świadomości marki przez pozycjonowanie– szczególnie nowo powstałe firmy oraz start-upy powinny interesować się pozycjonowaniem stron. Dlaczego? Ponieważ mogą w ten sposób wypromować swoją firmę i zbudować rozpoznawalną markę. Zaistnienie na rynku i dotarcie do świadomości klientów może odbywać się oczywiście przy pomocy innych metod: telewizji, prasy, radio, reklamy zewnętrznej. Jednak nakłady finansowe na ten cel są niewspółmiernie wyższe niż nakłady na pozycjonowanie stron Ponadto, biorąc pod uwagę dostęp do internetu oraz ogólny trend, który tylko potwierdza umacnianie się pozycji tego medium, jest wystarczającym powodem do inwestycji w pozycjonowanie stron.
  • Pozycjonujesz strony, wyprzedzasz konkurencję– stare przysłowie mówi, że ten kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Jest w tym wiele prawdy również wtedy, kiedy mówimy o prowadzeniu biznesu i stosowaniu współczesnych technik marketingowych. Pozycjonowanie stron na pewno się do nich zalicza. Nie inwestując w pozycjonowanie, pozwalasz swojej konkurencji wyprzedzić swoją firmę. Możesz nawet nie spostrzec, kiedy dotychczasowi klienci przestaną korzystać z twoich usług lub produktów, na rzecz konkurencji. Dlaczego może się tak stać? Ponieważ utracą do ciebie zaufanie, twoja firma straci wiarygodność, a produkty i usługi konkurencji staną dla nich łatwiej dostępne. Aby do tego nie dopuścić, już dziś poważnie rozważ pozycjonowanie swojej strony.
  • Budowanie wiarygodności– czego by nie powiedzieć o wyszukiwarce Google, trzeba jej przyznać jedno – jest najpopularniejsza na świecie. Przekłada się to na dużą wiarygodność, którą obdarzają wyszukiwarkę jej użytkownicy. Firmy, które wyświetlane są na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, uznawane są za sprawdzone, wiarygodne i godne polecenia. Jeśli i twoja firma dołączy do top 10, przyniesie to wyraźny wzrost liczby zamówień i przyrost wolumenu klientów.

Czy pozycjonowanie strony www w Google się opłaca?

Zdecydowanie tak! Przeanalizujmy poniższy przykład dla pozycjonowanej organicznie domeny:
opłacalność pozycjonowania wyliczenie
Dane Maj 2021: 16726 wizyt na stronie firmowej koszt 3000 zł netto /mc Google Ads to koszt 8900 zł a Facebook Ads 3200 zł. Jak widać pozycjonowanie strony w Google bardzo się opłaca i jest dużo tańsze niż reklamy płatne PPC. W skali miesiąca to nawet 25000 zł oszczędności.

Przeczytaj także:

Monitoring pozycji – jak sprawdzić pozycję w Google?

Monitoring pozycji – jak sprawdzić pozycję w Google?

Jeśli prowadzisz kampanię SEO dla strony, to jednym z Twoich kluczowych celów jest uzyskanie jak najlepszej widoczności w SERP-ach na jak największą liczbę słów kluczowych, które najlepiej opisują Twój biznes. Masz jednak ustalone najważniejsze frazy, o najwyższym...

Kim jest socializer?

Kim jest socializer?

Socializer to osoba szczególnie aktywna w komunikacji w Internecie: tak w sferze prywatnej i towarzyskiej, jak i zawodowej. Termin ten bywa jednak rozmaicie rozumiany. Pojęcie to rozpatruje się zwłaszcza w odniesieniu do przemian pokoleniowych: różnic co do tego, jak...

Co to jest SEO?

W kontekście rozmów o pozycjonowaniu stron internetowych, bardzo często można trafić na słowo SEO. Co ono właściwie oznacza? Czym jest SEO? SEO to skrót od anglojęzycznego terminu Search Engine Optimalization. Po polsku tłumaczymy to jako optymalizowanie strony pod...