FAQ schema – co to jest i jak wdrożyć na stronie www?

maj 5, 2023

Czas czytania: 3 minuty

Standardy danych strukturalnych schema zostały stworzone przez konsorcjum W3C (World Wide Web Consortium) oraz przez Google, Bing, Yahoo! i Yandex, w ramach projektu Schema.org. Schema.org został uruchomiony w 2011 roku i jest otwartym standardem, który ma na celu ustandaryzowanie sposobu dodawania danych strukturalnych do stron internetowych.

Schema.org zawiera wiele różnych typów znaczników, które umożliwiają opisanie różnych rodzajów danych, takich jak produkty, miejsca, wydarzenia, recenzje, artykuły i wiele innych. Wprowadzenie schematu danych strukturalnych schema ma na celu ułatwienie wyszukiwarkom zrozumienia treści strony internetowej i wyświetlenia jej w bardziej czytelny sposób dla użytkowników, co może przyczynić się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenia ruchu na stronie.

FAQ schema to rodzaj strukturalnego znacznika danych, który może być dodany do kodu HTML strony internetowej w celu przedstawienia informacji w formacie pytań i odpowiedzi. Ma on na celu pomóc wyszukiwarkom zrozumieć treść strony internetowej i wyświetlać ją w bardziej zorganizowany i informacyjny sposób dla użytkowników.

FAQ schema w wynikach Google

FAQ schema w wynikach Google – rozwinięcie zapytania użytkownika.

Jak wdrożyć schemat FAQ?
Schemat FAQ można wdrożyć poprzez dodanie odpowiedniego kodu do HTML strony internetowej. Można to zrobić ręcznie lub za pomocą wtyczki lub rozszerzenia.

faq schema ile kosztuje węgiel

Przykładowo: aby wstawić na stronę pytanie o treści „Ile kosztuje węgiel?” a odpowiedź brzmi „1000 zł za tonę” należy wstawić powyższy kod. Źródło: opracowanie własne.

Oto kilka często zadawanych pytań dotyczących schematu FAQ:

Jaki jest cel schematu FAQ?
Celem schematu FAQ jest pomóc wyszukiwarkom zrozumieć treść strony internetowej i wyświetlać ją w bardziej zorganizowany i informacyjny sposób dla użytkowników.

Jakie są korzyści z korzystania ze schematu FAQ?
Korzyści z korzystania ze schematu FAQ obejmują lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania, zwiększone wskaźniki klikalności i bardziej angażujące doświadczenie użytkownika.

Jakie rodzaje stron mogą używać schematu FAQ?
Każda strona internetowa, która udostępnia informacje w formacie pytań i odpowiedzi, może używać schematu FAQ. Dotyczy to sklepów internetowych, stron edukacyjnych, serwisów informacyjnych i innych.

Czy schemat FAQ jest wymagany dla wszystkich stron internetowych?
Nie, schemat FAQ nie jest wymagany dla wszystkich stron internetowych. Jednak może być korzystny dla stron, które udostępniają informacje w formacie pytań i odpowiedzi.

Jakie są najlepsze praktyki wdrażania schematu FAQ?
Niektóre najlepsze praktyki wdrażania schematu FAQ obejmują używanie jasnych i zwięzłych pytań i odpowiedzi, unikanie duplikowania treści i upewnienie się, że schemat jest ważny i wolny od błędów.

Jak schemat FAQ wpływa na pozycjonowanie?
Schemat FAQ może poprawić widoczność strony internetowej (dodatkowe linijki tekstu powodują wyższy CTR), umożliwiając wyszukiwarkom łatwiejsze zrozumienie treści i wyświetlenie jej w bardziej informacyjny sposób dla użytkowników. To może prowadzić do zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania i wyższych wskaźników klikalności.

Jak sprawdzić czy prawidłowo wdrożyliśmy FAQ schema?
Możemy skorzystać z darmowego walidatora Schema dostępnego na stronie https://validator.schema.org/.
Przykładowo dla podstrony https://mediaclick.pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw/ będzie wyglądało to tak:

walidator faq schema

Źródło: https://validator.schema.org/

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...