Google Ads Gdańsk

mar 10, 2022

Czas czytania: 5 minuty

Kampanie Google Ads to dla reklamodawców doskonały sposób na dotarcie do docelowych odbiorców. Kampanie można konfigurować na różne sposoby, w zależności od celu reklamodawcy. Do dyspozycji dostajemy: reklamy produktowe, standardowe linki tekstowe, kampanie wideo oraz banery reklamowe.

Pierwszym krokiem do skonfigurowania kampanii Google Ads jest wybór typu reklamy, która będzie używana. Dostępnych jest sześć typów reklam: reklama tekstowa, reklama tylko graficzna, reklama tylko wideo, reklamy produktowe, karta graficzna wiedzy i reklamy promujące instalacje aplikacji. Reklamodawca powinien wybrać rodzaj reklamy na podstawie tego, co chce reklamować i jaki jest jego budżet.

Następnym krokiem jest podjęcie decyzji, ile pieniędzy reklamodawca chce wydać na swoją kampanię. Może to zależeć od tego, ile pieniędzy mają do wydania lub ile są gotowi wydać. Google Ads oferuje różne opcje ustalania stawek.

Przykładowe koszty Google Ads dla firm z Gdańska

Lp. Słowo kluczowe Liczba zapytań Koszt kliknięcia
1 adwokat gdańsk 720 5,82zł
2 hotel gdańsk 12100 1,76zł
3 stomatolog gdańsk 2400 4,25zł
4 restauracja gdańsk 12100 1,68zł
5 weterynarz gdańsk 4400 0,85zł
6 siłownia gdańsk 3600 2,90zł
7 wypożyczalnia samochodów gdańsk 3600 1,37zł
8 mieszkanie na sprzedaż gdańsk 9900 0,99zł
9 przeprowadzki gdańsk 1300 3,56zł
10 masaż gdańsk 1600 1,22

Liczba zapytań w skali miesiąca (średnia roczna).
Koszt kliknięcia – koszt wejścia na Twoją stronę www przez potencjalnego klienta.

Co to jest reklama Google?

Google Ads Gdańsk

Reklamy Google to małe reklamy tekstowe, które widzisz po prawej stronie strony wyników wyszukiwania Google. Nazywa się je również Google AdWords. Reklamy te są oparte na wyszukiwanym haśle i tym, co wpisujesz w pasku wyszukiwania. Reklamy te pojawiają się w wynikach wyszukiwania i w całej sieci w witrynach współpracujących z Google w zakresie reklam, takich jak YouTube czy Gmail. Google Ads tworzą reklamodawcy, którzy chcą promować swoje usługi lub produkty wśród klientów online.

Co to jest kampania AdWords?

Kampania AdWords to rodzaj reklamy, którego możesz użyć do promowania swojej firmy w Google. Kampanie składają się ze słów kluczowych, reklam i miejsc docelowych.

Najważniejszą częścią kampanii AdWords są słowa kluczowe. Musisz wybrać słowa, których ludzie będą prawdopodobnie szukać, gdy szukają Twojego produktu lub usługi.

Kto może korzystać z reklamy Google?

Reklamy Google to forma reklamy online, dzięki której możesz promować swoją firmę w wyszukiwarce Google i innych platformach.

Reklamy Google są przeznaczone dla każdej firmy, która chce promować swoje produkty lub usługi wśród klientów.

Korzystanie z reklam Google ma wiele zalet, w tym fakt, że założenie konta i zarządzanie nim jest bezpłatne. Jednak są też pewne wady. Na przykład potrzebujesz karty kredytowej, aby korzystać z reklam Google, co może utrudnić małym firmom, które jej nie mają.

Reklamy Google to najprostszy sposób na promocję firmy. Jest to opłacalny sposób marketingu i może pomóc w generowaniu większej liczby leadów dla firmy.

Jest to opłacalny sposób marketingu i może pomóc w generowaniu większej liczby leadów dla firmy.

Koszt Google Ads — ile kosztuje uruchomienie reklamy Google?

Google Ads to świetne narzędzie marketingowe dla firm. Mogą służyć do promowania produktów, usług i marek. Koszt wyświetlania reklamy Google zależy od kwoty, którą chcesz wydać na kampanię reklamową i typu reklamy, którą chcesz wyświetlać.

Koszt kliknięcia w Google Ads zależy od następujących czynników:

– Ranking w wyszukiwarce lub pozycja, na którą złożyłeś ofertę

– Słowa kluczowe używane w reklamach

– Jak duża jest konkurencja dla tych słów kluczowych

Czy wiesz, ile powinieneś wydawać na reklamy? Odpowiedź na to pytanie różni się w zależności od celów reklamodawcy. Niektórym reklamodawcom lepiej jest przy niskich nakładach na reklamę, podczas gdy inni muszą wydać więcej, aby uzyskać pożądane wyniki.

reklama google ads dla hotel gdańsk

Przykładowa reklama Google Ads dla zapytania hotel Gdańsk

Gdańsk przyjazny przedsiębiorcom

Gdańsk to jedno z najszybciej i najprężniej rozwijających się miast w Polsce. Od lat bardzo silnie rozwinięta jest tam turystyka oraz transport morski, ale z roku na rok przybywa dobrze prosperujących firm z innych branży. Dowiedz się, dlaczego Gdańsk to idealne miejsce dla biznesu i co sprawia, że jest przyjazny przedsiębiorcom.

Obecnie w Gdańsku rozwija się wiele gałęzi przemysłu. Przeważa branża AI (sztuczna inteligencja), branża IT, automotive i turystyka. Świetnie ma się także przemysł spożywczy, chemiczny, meblarski i energetyczny.

Otwartość Gdańska na biznes potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia dla miasta. W opublikowany przez opiniotwórcze pismo „fDi Magazine” rankingu European Cities and Regions of the Future 2022/23 Gdańsk zajął 8. miejsce w kategorii średnich miast przyjaznych dla biznesu, wyprzedzając na przykład od lat cieszący się dobrą opinią przedsiębiorców Zurych. W 2021 roku Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych nagrodził zaś miasto Gdańsk za ”znaczące zasługi dla rozwoju sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Stolica Trójmiasta została również wyróżniona pod względem warunków życia. W międzynarodowym rankingu Quality of Life Index 2020 miasto uplasowało się na 106. pozycji na świecie.

Gdańsk jest także uznawany za nadmorską stolicą startupów, gdyż stanowi jeden z czterech największych ośrodków start-upowych w Polsce. Natomiast ze względu na położenie Gdańska i jego bliskość do Zachodu i krajów skandynawskich, aż 50 % działających na jego terenie innowacyjnych biznesów generuje przychody dzięki zagranicznym klientom. Dla porównania: w Lublinie ten odsetek wynosi zaledwie 10%.

Generalnie położenie Gdańska oraz jego dobrze rozwinięta sieć dróg (zarówno lądowych, jak i morskich) wpływa na dobrą komunikację międzynarodową. Biegnie tu autostrada A1, działa lotnisko im. Lecha Wałęsy, a także mieści się szósty największy port na Bałtyku, czyli Port Gdański. Jeżeli firma ma w planach współpracę z krajami zachodnimi lub północnymi, Gdańsk będzie więc najlepszą dla niej lokalizacją.

Mocną stroną miasta, która wyróżnia je na tle innych polskich miejscowości, jest nowoczesna, wciąż rozbudowywana infrastruktura biurowa. Według danych z 2020 roku w całym Trójmieście znaleźć można ponad 838 tysięcy mkw powierzchni biurowej, co plasuje trójmiejski rynek nieruchomości biurowych na trzecim miejscu w Polsce. Nie ma tu więc problemu na znalezienie przestrzeni dla firmy z każdej branży. Przykładowo sam Gdańsk dysponuje 150 tysiącami mkw. biur klasy A/b plus, które są stanowią idealną lokalizację dla firm z sektora BPO i SSC. W Gdańsku znajdują się także świetne tereny inwestycyjne. Do najatrakcyjniejszych z nich należą między innymi tereny Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego, znajdujące się przy Trasie Sucharskiego w pobliżu Portu Gdańsk i Terminala Kontenerowego DCT.

Mówiąc o stolicy Trójmiasta, nie sposób nie wspomnieć także o jej uczelniach wyższych. Na terenie miasta jest ich aż 26 i co roku kształcą one około 90 tysięcy studentów. Inwestorzy z rozmaitych branży nie mają więc tu problemów w znalezieniu wykształconej i odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Jednocześnie nie brakuje tu również pracowników fizycznych, których od lat przyciągają wakaty w branży transportowej, morskiej i automotive.

Na koniec warto też zwrócić uwagę na doskonałe warunki życia w Gdańsku. Miasto może nie tylko pochwalić się świetną ofertą powierzchni mieszkalnych oraz dużym wyborem przedszkoli i szkół, ale także ciekawymi propozycjami rozrywkowo-kulturalnymi. Na terenie stolicy Trójmiasta znajdują się 42 muzea, 25 galerii handlowych, 12 kin i 6 teatrów, a także odbywa 16 różnorodnych corocznych festiwali.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...