Google Ads Gdynia

mar 2, 2022

Czas czytania: 3 minuty

Google Ads – do 2018 roku nazywany Google Adwords – to system reklamowy stworzony przez firmę Google, który pozwala między innymi na wyświetlanie reklam produktowych i tekstowych w wyszukiwarce, reklam wideo na YouTube oraz reklam graficznych w Google Display Network, czyli tak zwanej sieci reklamowej.

System reklamowy Google Ads ma ogromny potencjał, który można wykorzystać do efektywnego rozwoju marki i zdobywania nowych klientów. W jaki sposób prowadzić skuteczną kampanię Google Ads i jakie są jej największe zalety? 

System reklamowy Google Ads – jak działa?

Reklamy Google Ads stanowią obecnie bardzo ważny element digital marketingu. Kampanie Google Ads polegają na wyświetlaniu materiałów sponsorowanych w różnych formach i na różnych serwisach, które współpracują z Google. Reklamy Google Ads rozliczane są na podstawie PPC (Pay Per Click), czyli systemu, który polega na pobieraniu płatności od firm dopiero w momencie, gdy nastąpi kliknięcie w daną reklamę. Jest to opłacalne dla reklamodawców, którzy płacą jedynie za faktyczne zainteresowanie jego firmą. 

Google Ads Gdynia

Google Ads pozwala na emisję różnego typu reklam: mogą to być materiały sponsorowane w formie tekstowej, graficznej lub wideo. Firmy mogą zdecydować się na jeden lub kilka typów reklamy, które pojawiają się między innymi w płatnych wynikach wyszukiwania, w Google Play, na YouTube, przez pocztę Gmail.

Jakie są najważniejsze zalety wykorzystania kampanii Google Ads?

Korzystanie z reklam Google Ads niesie ze sobą wiele korzyści. Co ważne, reklamodawca może sam ustalić wysokość budżetu prowadzonej kampanii i tylko on decyduje o tym, ile maksymalnie może zapłacić za kliknięcie poszczególnych reklam. Dodatkowo możliwe jest też podjęcie decyzji o tym, jakiej konkretnej grupie potencjalnych klientów wyświetli się dana reklama – ustalić można odpowiednie słowa kluczowe i wybrany obszar. Kolejną zaletą kampanii Google Ads jest fakt, że w każdej chwili można ją rozpocząć lub zakończyć.

Google Ads pozwala dotrzeć do konsumentów wieloma zróżnicowanymi kanałami. Każda firma może indywidualnie zdecydować się najbardziej odpowiadający jej rodzaj materiałów sponsorowanych. Należy bowiem pamiętać, że Google Ads to nie jedynie linki tekstowe, ale też różnego typu kampanie takie jak:

  • kampanie produktowe,
  • remarketing,
  • kampanie Display,
  • kampanie Discovery,
  • kampanie w sieci reklamowej,
  • kampanie na platformach YouTube, Gmail, Google Play.

Dlaczego Google Ads przynosi lepsze wyniki niż pozycjonowanie?

Pozycjonowanie w wynikach organicznych to proces długotrwały i wymagający intensywnej pracy, w którym na oczekiwane rezultaty można czekać całymi tygodniami. Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku Google Ads. Kampanie tego typu przynoszą natychmiastowe efekty, a ich skuteczność można analizować na bieżąco. Co więcej, reklamy Google Ads można uruchomić z dnia na dzień, dzięki czemu widoczność strony internetowej może wzrosnąć praktycznie od razu. 

Dlatego Google Ads to rozwiązanie, które doskonale sprawdzi się dla firm, które nastawione są na szybką promocję wybranych usług lub produktów. Dzięki tego typu kampaniom możliwe jest natychmiastowe poznanie aktualnie panujących trendów i popularność wybranych fraz i słów kluczowych. 

„Gdynia – tu się robi biznes”

Gdynia, to opinią ekspertów – miasto z najlepszymi perspektywami dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych miast. Twierdzą tak specjaliści, którzy opracowali prestiżowy ranking FDI Global Cities of the Future 2021/2022, plasując Gdynię na drugim miejscu wśród najlepszych miast z całego świata, w tym niemieckiego Dusseldorfu czy stolicy Bahrajnu. Gdynia została sklasyfikowana na drugim miejscu w kategorii zarezerwowanej dla miast rozwijających się – „FDI Srategy – Rising Cities”.

Drugie miejsce w tegorocznym rankingu to ogromny sukces, na który wytrwale pracowaliśmy przez ostatnie lata. Zaledwie kilka lat temu udało nam się po raz pierwszy zaistnieć jako Gdynia w polskiej edycji rankingu, teraz miasto znajduje się już w globalnej czołówce i jest prezentowane wśród najbardziej znanych ośrodków miejskich z całego świata. To najlepsze świadectwo postępów, jakie zachodzą w mieście. Dziś Gdynia to niemal idealna lokalizacja dla nowoczesnego biznesu i dużych inwestycji.” – mówi wiceprezydent Gdyni – Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Ten sukces Gdynia zawdzięcza głównie dobrym warunkom dla rozwoju biznesu, w tym: potencjałowi gospodarczemu, kapitałowi ludzkiemu, efektywności finansowej czy dostępności do morza i wysokiej jakości poziomowi życia.

Warto nadmienić, że to nie pierwszy raz, kiedy Gdynię wyróżnia się w zestawieniach międzynarodowych i krajowych. W 2015 roku Gdynia znalazła się na pierwszym miejscu w Polsce, jako miasto z najlepszym potencjałem gospodarczym, zaś w późniejszych latach, Gdynię aż trzykrotnie mianowano tytułem „Polskiego Miasta Przyszłości”. Jako Trójmiasto, metropolia zajęła również 4 miejsce, zaraz za Londynem, Barceloną i Berlinem, w rankingu „The Tech Cities od the Future”.

Należy również dodać, że już ponad dziesięć lat temu doceniano Gdynię w rankingach najbardziej atrakcyjnych miast dla biznesu. W 2010 roku znany wszystkim miesięcznik „Forbes” zarejestrował aż 51 firm w Gdyni z udziałem kapitału zagranicznego i prawie tysiąc spółek z obcym kapitałem, co stanowiło wtedy aż 21% ogólnej liczby spółek w Gdyni.

Gdynia stale ponosi nowe przedsięwzięcia i rozwija się w strefie biznesowej. We współpracy z Portem Gdynia zwiększa możliwości przeładunkowe, realizując duże projekty modernizacyjne. Na uwagę zasługuje także Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni, posiadający specjalną startupową strefę, dzięki której młode firmy, ale również firmy biotechnologiczne – lokują laboratoria, pracownie i biura.

Jak widać, Gdynia, mimo tego, że nie jest dużym miastem, prawa miejsce posiada zaledwie od 95 lat, a jej sąsiadem jest przepiękny i nowoczesny Gdańsk – to radzi sobie doskonale, stanowiąć doskonałą bazę dla biznesu!

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...