Google Ads Kielce

cze 29, 2022

Czas czytania: 5 minuty

Internet stwarza olbrzymie możliwości dla firm, które zajmują się sprzedażą. W Internecie można sprzedać wszystko – problem polega jednak w tym, że czyha w nim również olbrzymia konkurencja. Jak zatem wyróżnić się spośród wszystkich innych stron, które pojawiają się w wynikach wyszukiwarki Google? Z pomocą przychodzi Google Ads (dawniej Google Ad Words), który niezaprzeczalnie bije o głowę pozycjonowanie. Dlaczego? Przeczytaj i dowiedz się więcej!

Co to jest Google Ads?

Google Ads to bardzo przydatne narzędzie, które powinno zainteresować każdego, kto działa w branży e-commerce. Jest to bowiem narzędzie stworzone przez zespół Google, które umożliwia tworzenie wysokiej jakości reklamy wyświetlającej się w sieci Google. Dzięki Google Ads można więc stworzyć reklamy, które będą widoczne na portalach takich jak YouTube, poczta Gmail oraz na wielu stronach partnerskich. Co więcej, Google poza reklamą tekstową udostępnia także inne formy reklamy, np. takie jak remarketing, reklama produktowa, reklama display itp.

Google Ads Kielce

Przedsiębiorcy z Kielc wybierają reklamę w wyszukiwarce Google. Natychmiastowy efekt i 4 pierwsze pozycje w Google to gwarancja skuteczności.

Jak działa Google Ads?

Tworzone w Google Ads kampanie reklamowe są płatne. Cały system działa jednak w taki sposób, by opłaty były naliczane za każde kliknięcie w reklamę. Reklamodawca nie płaci więc za samo wyświetlanie reklamy, a wejścia na stronę, której reklama będzie widoczna w sieci Google. Co więcej, stworzona w Google Ads reklama może mieć formę grafiki, tekstu, video, a nawet i reklamy dynamicznej, która łączy w sobie cechy reklamy w postaci tekstu i obrazu.

Na czym polega działanie Google Ads?

Każdego dnia internauci wpisują w okno wyszukiwarki miliony zapytań. Tylko w zeszłym roku w polskiej wersji wyszukiwarki Google odnotowano aż ponad 3,5 miliarda zapytań dziennie! Biorąc pod uwagę, że ogromną część wszystkich z nich stanowią pytania dotyczące cen, dostępności, opinii oraz wielu innych informacji na temat produktów i usług. Każda z tych osób stanowi potencjalnego klienta, a wpisywane przez nie w okno wyszukiwarki frazy, to słowa kluczowe, które pomogą internaucie znaleźć to, czego szuka. W praktyce więc jest to również szansą dla Twojej strony internetowej – wykorzystując słowa kluczowe w swoich kampaniach, pomożesz klientom trafić na swoją stronę. Wszystko za sprawą reklamy, na której wyświetli się link prowadzący do Twojego sklepu.

Ile kosztuje Google Ads?

Tak jak już wspomniano, reklamy tworzone w Google Ads nie są bezpłatne. To reklamodawca decyduje o tym, ile planuje przeznaczyć na kampanię reklamową w sieci Google. Trzeba jednak pamiętać o tym, że to na jakiej pozycji zostanie wyświetlona strona, zależy od czynników takich jak:

  • Maksymalna stawka – czyli to, ile trzeba będzie zapłacić, by reklama wyświetlała się po wpisaniu danego słowa kluczowego.
  • Jakości reklamy – która jest oceniana przez Google na podstawie stopnia trafności reklamy względem tego, co szuka internauta oraz jakość strony docelowej.

Warto też wiedzieć, że koszty reklamy w Google Ads można obniżyć. Im lepsza będzie bowiem jakość reklamy, tym bardziej można zredukować jej koszty. Trafność przekazu wpłynie również bardzo korzystnie na liczbę konwersji na stronie. Trzeba również pamiętać o tym, że koszty reklamy w Google Ads są zmienne i zależą od kilku czynników. Są to m.in.:

  • Cena reklamowanego produktu lub usługi – im droższy jest to przedmiot lub usługa, tym z reguły wyższy budżet powinno się zaplanować.
  • Konkurencja w danej branży – im jest ona większa, tym wyższe staje się również prawdopodobieństwo, że ktoś inny przebije Twoje stawki.
  • Czas trwania procesu zakupowego – w niektórych branżach, np. motoryzacyjnej na podjęcie decyzji o zakupie mija nawet do 6 miesięcy. Z kolei w przypadku obuwia Internauta często podejmuje decyzję w ciągu zaledwie kilku minut.
  • Etap rozwoju biznesu – aby zyskać dobre efekty kampanii, mniej znane marki powinny przeznaczyć na reklamę w Google Ada wyższy budżet.
Reklama Google AdWords Kielce

Przykład reklamy Google AdWords dla zapytania hotel Kielce.

Jakie są zalety Google Ads?

Korzystanie z Google Ads zwiększa możliwości firmy – i to na wielu różnych poziomach. Do najważniejszych z nich zalicza się m.in.:

  • Lepsza kontrola reklam – Google Ads stwarza możliwości kierowania reklam do określonych grup odbiorców lub lokalizacji, co nie tylko pozwala na zwiększenie zainteresowana produktem, ale i prowadzi do zmniejszenia jej kosztów kampanii.
  • Większa kontrola nad kosztami – dzięki Google Ads można lepiej zarządzać budżetem reklam, np. poprzez określenie grupy odbiorców. W dodatku za reklamę płaci się dopiero w momencie, gdy internauta kliknie w reklamę. Oznacza to więc, że jej wyświetlanie jest darmowe. Ponadto narzędzie te pozwala również na wyeliminowanie tych elementów reklamy, które nie przynoszą zysków.
  • Narzędzia analityczne – to niezwykle ważne, że Google Ads zapewnia dostępu do najważniejszych danych analitycznych, które mogą pomóc w ulepszeniu strony oraz prowadzonych kampanii.
  • Elastyczność – tworzone w Google Ads kampanie reklamowe można dostosować pod wieloma względami. Reklamy mogą wyświetlać się nie tylko określonym grupom odbiorców, ale i pojawiać się o danej porze dnia, nocy, czy roku.
  • Zdobywanie nowych odbiorców – oraz nakłanianie starych klientów do powrotu na stronę.

Pozycjonowanie czy Google Ads – które lepsze?

Chcesz poprawić wyniki na swojej stronie i zastanawiasz się co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads? Jeżeli zależy Ci na tym, by efekty były widoczne jak najszybciej – zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie wybór Google Ads. W przeciwieństwie do niego rezultaty pozycjonowania będzie można zauważyć nawet i po kilku miesiącach. Co więcej, kampania Google Ads zapewnia wyższe miejsce w wynikach wyszukiwarki Google. Znajdują się one tuż nad wynikami organicznymi. Niewątpliwie przewagi Google Ads zapewnia także możliwość reklamowania w całej sieci reklamowej Google.

Kielce – miasto pełne gospodarczych walorów

Kielce to urokliwe miasto województwa świętokrzyskiego, położone w Górach Świętokrzyskich, nad rzeką Silnicą, o której krąży wiele legend. Nazwa rzeki pochodzi bowiem z czasów panowania Mieszka, syna Bolesława Szczodrego. To on, mając proroczy sen, postanowił wybudować w tym miejscu osadę zwaną „Kiełce”, zaś symboliczny strumień nazwał Silnicą. Nazwa osady z biegiem czasu przekształciła się w Kielce, która według etymologii ma pochodzić od „kielca” – czyli kiełka roślinnego, odnoszącego się do bagnistego terenu osady.

Zasięg reklamowy Google Ads w Kielcach. Blisko 515000 potencjalnych klientów dla Twojej firmy!

Począwszy od XV wieku – podstawą rozwoju gospodarczego Kielc były surowce mineralne, a mianowicie ich przetwórstwo i eksploatacja oraz przedsiębiorczość oparta na hutnictwie i górnictwie. Dzięki złożom miedzi, ołowiu, rud żelaza, marmurów i piaskowców, przemysł metalowy i maszynowy rozwijał się w szybkim tempie. Powstawały nowe zakłady pracy i fabryki. Dziś Kielce słyną jednak głównie z przemysłu budowlanego, elektromaszynowego, spożywczego i przetwórczego. To miasto przyjazne dla inwestorów, pełne walorów gospodarczych.

Jednym z nich jest doskonała lokalizacja, która sprzyja potencjalnym partnerom biznesowym. Do tego rozwinięta infrastruktura, oznaczająca łatwą dostępność i szybki dojazd. Lokalizacyjnie miasto Kielce znajduje się bowiem między Krakowem a Warszawą, ale posiada także dogodne połączenie z Łodzią. Ponadto dzięki trasie S7 i drogom krajowym 73 i 74 – Kielce stają się ośrodkiem logistyczno-magazynowym i punktem kontaktowym w rozmowach z inwestorami. Także infrastruktura w samym mieście ułatwia płynność transportową, nawet w godzinach szczytu.

Jeśli jednak mowa już o infrastrukturze, nie można pominąć infrastruktury biznesowej, która jest dość mocną stroną Kielc. Otóż, łączna dostępna powierzchnia biurowa w Kielcach wynosi aż 74 tysiące metrów kwadratowych. Planowane są także kolejne realizacje inwestycji w zakresie budowy biurowych obiektów o najwyższej klasie, a wszystko to za sprawą Kieleckiego Parku Technologicznego, który oferując powierzchnie laboratoryjne, biurowe czy produkcyjne – ma ogromny wpływ na rozwój infrastruktury biznesowej w mieście.

Kielce posiadają także doskonały kapitał ludzki, dzięki renomowanym uczelniom – Politechnice Świętokrzyskiej i Uniwersytetowi Jana Kochanowskiego, które każdego roku dostarczają na rynek pracy około 6 tysięcy wykwalifikowanych absolwentów. Najbardziej popularne kierunki w Kielcach to finanse i rachunkowość, księgowość i informatyka. Nieobojętne są także kierunki ścisłe takie jak automatyka czy inżynieria produkcji.

Lokalizacja, infrastruktura i dobrze wyszkolone kadry to jednak nie wszystko, co Kielce mają do zaoferowania potencjalnym inwestorom. Otóż miasto, umożliwia rozpoczęcie biznesu w zupełnie nowych branżach, które szturmem pochłaniają rynek. Mowa tu o branżach kreatywnych, branży nowoczesnych usług dla biznesu czy branży nowoczesnych technologii, które wspiera platforma Technopark BiznesHub.

Kielce to zatem miasto przyszłościowe, otwarte na nowe możliwości, posiadające wiele aspektów, wspierających lokalne przedsiębiorstwa. Dowodem na to są sukcesy firm, które ulokowały swoje siedziby w tym mieście, ciesząc się ugruntowaną pozycją w swoich branżach. Do kieleckich gigantów należą między innymi: Echo Investment, Kolporter, VIVE Group, MAC Edukacja czy WSP Społem Kielce, w którym produkuje się najpopularniejszy majonez w Polsce – Majonez Kielecki.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...