Google Ads Kraków

lut 23, 2022

Czas czytania: 5 minuty

Firma Google już dawno stała się największym graczem na rynku wyszukiwarek, zostawiając daleko w tyle takie wyszukiwarki jak Yahoo! czy Bing. Szacuje się, że w każdej sekundzie, serwery wyszukiwarki wykonują około siedemdziesięciu tysięcy zapytań. Ludzie szukają dosłownie wszystkiego – produktów, usług, opinii, ciekawostek, co daje niesamowite możliwości marketingowe, zwłaszcza z wykorzystaniem Google Ads (dawniej Google AdWords). Czym jest ta usługa? Jakie typy i możliwości kampanii oferuje? Jakie ma zalety? Czy obsługa narzędzia jest ciężka? Wszystkie odpowiedzi znajdą Państwo w poniższym artykule.

Czym jest Google Ads?

Google Ads to usługa, która pozwala wyświetlać reklamy różnego rodzaju w serwisie Google oraz Youtube (będącym częścią grupy Google). Służy ono również do planowania, uruchamiania oraz specyfikacji wyświetalnia reklamy, a także obserwację wyników inwestycji w kampanie marketingowe.

Google Ads Kraków

System Google Ads powstał już w 2000 roku, pod nazwą Google AdWords i z roku na rok rozwija się coraz prężniej, oferując coraz to nowsze możliwości szczegółowego targetowania na podstawie takich informacji jak lokalizacja, język, grupa wiekowa, zainteresowania, wcześniejsze wyszukiwania czy płeć. Prowadzenie kampanii marketingowych w tej usłudze jest płatne, najczęściej w formie dziennej stawki przeznaczonej na słowa kluczowe, reklamy graficznej bądź wideo czy produktu lub usługi.

Rodzaje Kampanii

Google Ads posiada w swojej ofercie szereg kampanii reklamowych. Wyróznia się cztery podstawowe rodzaje opcji wykorzystania usługi:

  • Search – w tym rodzaju kampanii na Google Ads, reklama wyświetla się w wyszukiwarce Google. W momencie, kiedy użytkownik wyszukuje danej frazy, która jest ściśle związana z konkretną działalnością biznesową tego przedsiębiorstwa, które przeznacza największe środki na marketing tego typu.
    Typem reklamy Search jest kampania tekstowa. Jako taka, powinna być zbudowana z tytułu i krótkiego opisu, zachęcającego do zapoznania się i skorzystania z ofertą konkretnego przedsiębiorstwa.
    Rozliczenie odbywa się na dwa sposoby – w pierwszym, Google ściąga z konta, które można doładować z dowolonego konta w banku, daną dzienną kwotę, przeznaczoną na promocję przedsiębiorstwa za pomocą powiązanych z nim fraz i słów kluczowych. Przy drugim sposobie, firma nalicza odpowiednią opłatę za jedno kliknięcie, a zarazem wejście na promowany serwis, użytkownika wyszukującego słowa kluczowe.
    Należy bardzo uważać na odpowiedni dobór słów kluczowych – nie powinny być one zbyt ogólnikowe, ale i nie powinny stanowić bardzo niskiego % wyszukiwań w danej tematyce. Google ma w swojej ofercie narzędzia, które pomagają przy doborze słów kluczowych jak Google Keywords Planner czy Google Trends.
  • Display – w tego typu kampaniach, wyszukiwarka oraz partnerzy, którzy należą do grupy Google (np. Youtube), wyświetla reklamy graficzne Internaucie poszukującemu danej frazy.
    W przypadku przygotowania do tej kampanii potrzebne będzie stworzenie dobrej jakości grafik, zgodnych ze specyfikacją usługi. Ta różni się, ze względu na jej charakter – występują statyczne grafiki, dynamiczne gify czy elastyczne kreacje, łączące oba te style.
    Kampanie typu Display można rozliczyć, podobnie jak poprzedni typ, na dwa różne sposoby. Jedna, jak w przypadku kampanii Search, polega na opłacie za jedno kliknięcie. Drugim sposobem jest płatność z góry za tysiąc wyświetleń u różnych użytkowników.
  • Product Listing Ads (PLS) – są to kampanie produktowe. Nie są nastawione tylko i wyłącznie na kreowanie ruchu organicznego na stronie przedsiębiorstwa, ale i do zwiększania bazy klientów, którzy korzystają z oferty i kupują dany produkt. Reklama tego typu musi zawierać zdjęcie produktu, jego cenę oraz nazwę i miejsce, w którym można je kupić.
    Algorytmy Google same przystosowują słowa kluczowe do typu i charakteru oferowanego produktu.
    Reklamy PLA można rozliczać tak, jak w przypadku obu poprzednich rodzajów kampanii – opłata, za jedno unikalne wejście na stronę.
  • Kampanie Youtube – ostatni typ kampanii, oczywiście w formacie wideo. Przyjmuje formę krótkiego (bądź dłuższego) filmiku, wyświetlanego użytkownikom serwisu Youtube przed, w trakcie i pod koniec oglądania interesującego nas contentu.
    Ten typ kampanii, potrzebuje oczywiście wideo reklamowego, które odpowiada konkretnym normom i spełnia wytyczne firmy Google, a zarazem Youtube.
    Kampanie na serwisie Youtube rozlicza się tak samo, jak kampanie typu Display.

Zalety Kampanii Google Ads

Do zalet kampanii Google Ads należy zaliczyć:

  • Całkowita kontrola nad wydatkami i budżetem różnego rodzaju kampanii Google Ads.
  • Możliwość ustawienia konkretnej grupy internautów, którym wyświetlać będzie się reklama.
  • W porównaniu do pozycjonowania stron, kampanie Google Ads działają natychmiast oraz są pozbawione ryzyka, którym charakteryzuje się pozycjonowanie SEO – długofalowych inwestycji, które nie zawsze kończą się sukcesem, ponieważ rynek jest dosyć mocno nasycony.
  • Możliwość ustalenia, kiedy kampania jest uruchomiona, a kiedy się wyłącza.

Pomoc profesjonalistów

Jak widać, przygotowanie i zarządzanie kampanią nie jest prostą sprawą, dlatego warto zlecić to profesjonalistom, którzy znają od podszewki wszystkie typy kampanii i potrafią zmaksymalizować możliwości, jakie daje narzędzie Google Ads. Warto więc możliwości, jakie daje rynek, aby ułatwić sobie realizacje projektów rozwoju firmy na innych płaszczyznach.

 

Kraków miasto przyjazne przedsiębiorcom

Pozycjonowanie stron Kraków

Kraków to drugie co do liczby mieszkańców i powierzchni miasto w Polsce. Na tle innych dużych miejscowości w kraju wyróżnia się również niezwykle szybkim rozwojem ekonomiczno-gospodarczym. Nie dziwi więc fakt, że od lat przyciąga on wielu przedsiębiorców i inwestorów.

Bardzo ważnym aspektem jest to, że władze Krakowa, chcąc przyciągnąć jak największą liczbę inwestorów, stworzyły szereg projektów, mających na celu ułatwienie rozpoczęcia i kontynuacji działalności gospodarczej w mieście. Liczne inicjatywy wspierające biznesmenów mają zaś niemały wpływ na pozytywny odbiór Krakowa na biznesowej mapie świata. W opublikowany przez pismo „fDi Magazine” rankingu European Cities and Regions of the Future 2020/2021 (pol. Europejskie miasta i regiony przyszłości 2020/2021) Kraków wśród dużych miast europejskich uplasował się na siódmym miejscu w kategorii „miasta przyjazne dla biznesu” oraz zdobył siódme miejsce w kategorii „potencjał ekonomiczny”.

Głównymi motorami napędzającymi gospodarkę Krakowa są, oczywiście, turystyka i kultura. Wartość historyczna miasta oraz jego wyjątkowa architektura od lat przyciągają tysiące przyjezdnych zarówno z kraju, jak i zza granicy. Według raportu „Branża spotkań w Krakowie” w 2019 roku w stolicy Małopolski odbyło się ponad 8400 wydarzeń, w których wzięło udział około 1 210 263 osób. Ma to ogromny i niezwykle pozytywny wpływ na niemal każdą działającą w mieście branżę.

Warto wspomnieć, że w Krakowie bardzo prężnie rozwija się sektor BSS (Business Services Sector), czyli nowoczesne usługi dla biznesu. Jak podaje serwis business. krakow: „Wartość ekonomiczna dla gospodarki Krakowa wygenerowana przez sektor BSS w 2018 roku wyniósł ponad 11 mld zł. (…) a 25 % osób zatrudnionych w sektorze usług biznesowych zlokalizowanych w Polsce pracuje właśnie w Krakowie. ”

Swoją atrakcyjność dla biznesu Kraków zawdzięcza także swoim mieszkańcom. Na 770 000 mieszkających w nim ludzi, blisko 60 % jest w wieku produkcyjnym. Co więcej w mieście znajduje się pięć renomowanych uniwersytetów, co czyni go jednym z najważniejszych ośrodków edukacyjno-naukowych w Polsce. Badania wskazują więc, że tle całego kraju mieszkańców Krakowa wyróżnia ponadprzeciętne wykształcenie oraz spora znajomość języków obcych.

Dostrzec to można chociażby na przykładzie branży technologicznej. Krakowskie uczenie wyedukowały wielu specjalistów, którzy sprawili, że na przestrzeni lat Kraków stał się ważnym ośrodkiem IT. W obrębie miasta działa około 500 firm technologicznych zatrudniających 50 tys. inżynierów oprogramowania, informatyków i programistów. Z roku na rok stolica Małopolski przyciąga zaś coraz więcej globalnych marek informatycznych, które budują tu swoje centra biznesowe i rozwojowe.

Podsumowując w Krakowie miejsce dla siebie znajdzie każda branża i każdego rodzaju inwestycja. Krakowski rynek gospodarczy jest bowiem przyjazny wszelkiego rodzaju przedsiębiorcom. Nie trudno tu o dobrego, wykwalifikowanego pracownika oraz o pomoc ze strony władz miasta.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...