Google Ads Opole

mar 11, 2022

Czas czytania: 4 minuty

Google Ads – jak działa?

Google Ads, kiedyś Google AdWords, to jeden z chętniej wybieranych systemów reklamowych. Nie ma ku temu powodów do zdziwienia – może dla Twojej działalności zrobić wiele, ale do tego przejdziemy za chwilę. Zacznijmy od tego, jak działa Google Ads.

Wyobraź sobie, że jesteś potencjalnym klientem. Wyszukujesz w Google produkt lub usługę, która aktualnie Cię interesuje i otrzymujesz mnóstwo wyników. Linkami, w które intuicyjnie klikniesz w pierwszej kolejności są: te na górze pozycji i te najbardziej sprecyzowane względem tego, co wyszukałeś. I tak działają reklamy tekstowe Google Ads. Ustalasz słowa kluczowe powiązane z Twoją działalnością, ustalasz tekst reklamy i dzięki temu klient otrzymuje dokładnie to, czego szukał. Ponadto, to Ty ustalasz maksymalny dzienny budżet i maksymalną stawkę za pojedyncze kliknięcie w Twoją reklamę. Decydujesz też o tym, w jakim regionie ma być ona wyświetlana.

Google Ads Opole

To narzędzie możesz wykorzystać również między innymi do reklam na YouTube, remarketingu czy reklam produktowych, ale po kolei.

Z YouTube korzystają miliony Polaków i to czyni tę platformę tak dobrą w docieraniu do klienta, dlatego reklama na YouTube jest czymś, w co zdecydowanie warto zainwestować. Masz kontrolę nad tym, jaką interakcję może podjąć osoba oglądająca film wobec Twojej reklamy; czy da się ją pominąć po 5 sekundach, czy musi obejrzeć ją do końca.

Skuteczną formą „przypominania” potencjalnemu klientowi o Twojej działalności jest remarketing. Jeśli odwiedził Twoją stronę, reklamy Twoich produktów/usług będą mu się wyświetlały na stronach, które odwiedzi. Jeśli dana technika motywuje do zakupów, to znaczy, że osiągasz swój cel, dlatego to działa.

Reklamy produktowe także odpowiadają konkretnie na to, czego szuka klient. Z tym, że otrzymuje on zdjęcia produktu i bardziej detaliczne informacje, jak przykładowo cena. Jest więc to dla niego wygodne, ponieważ zapozna się z Twoją ofertą szybciej, niż gdyby samodzielnie miał szukać tego produktu na stronie.

Dlaczego Google Ads zrobi dla Ciebie więcej, niż pozycjonowanie?

Po pierwsze, wyżej podkreślone działanie na wielu frontach. Możesz reklamować się na wielu platformach podczas, gdy pozycjonowanie zapewnia tylko optymalizację Twojej strony pod wyszukiwarkę. Nie sprawi, że będziesz zauważony w innych miejscach, niż wyniki wyszukiwania, a nawet to nie zawsze zapewnia; wiele czynników decyduje o skuteczności pozycjonowania, gdy reklamy Google Ads działają niezawodnie.

Reklama Google Ads dla zapytania "adwokat opole"

Przykład reklamy Google Ads dla zapytania „adwokat opole”

Efekt jest natychmiastowy, a jeśli korzystałeś z pozycjonowania wiesz, że na rezultaty tego działania trzeba trochę poczekać (czasami nawet miesiące), aż przeglądarka je „przetrawi”. Google zmienia algorytmy i nigdy nie masz stuprocentowej pewności, czy optymalizacja pod SEO zadziała.

Pozycja Twojej strony zawsze będzie wyższa, niż wyników organicznych – reklamy mają pierwszeństwo. A co za tym idzie, więcej potencjalnych klientów odwiedzi Twoją stronę.

Płacisz wtedy, kiedy reklama jest skuteczna i co więcej, tyle, ile chcesz zapłacić. W przypadku pozycjonowania ceny są często narzucone.

Opole – miasto nowoczesnych usług dla biznesu

Opole to stolica województwa opolskiego, położona na Nizinie Śląskiej w mezoregionie Pradoliny Wrocławskiej i równinie Opolskiej. Jako lider wśród średnich miast w przyciąganiu nowoczesnych inwestycji – Opole stale daje świadectwo dobrego gospodarowania atutami województwa.

Bo Opole to nie tylko doskonałe miejsce do życia, ale także region atrakcyjny dla inwestorów. Otóż nowo-powstałe tereny inwestycyjne wokół autostrady A4, stała współpraca z uniwersytetami, rozbudowana sieć kolejowa, wielokulturowość i otwartość mieszkańców, stwarza nie tylko doskonałe warunki do życia, ale przede wszystkim do rozwoju potencjału gospodarczego miasta i postępu biznesowego przedsiębiorców.

Nie bez powodu całe województwo opolskie zyskało szereg tytułów, związanych z inwestycjami. Wśród nich znajdziemy między innymi 4 miejsce w rankingu „Miasto przyjazne dla biznesu”; 2 miejsce pod względem jakości obsługi inwestorów, czy 1 miejsce w Polsce pod względem ilości utworzonych nowych miejsc pracy.

Opole, jako jedna z potencjalnych lokalizacji dla firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, coraz mocniej zaznacza także swoją obecność na polskiej mapie biurowej. Całkowita podaż biurowa miasta wynosi ponad 26 000 mkw, a planowane inwestycje szacuje się na łączny wolumen 20 000 mkw powierzchni biurowej. To doskonały, przyszłościowy wynik!

Na całej Opolszczyźnie dostępnych jest także prawie 5 tysięcy hektarów inwestycyjnych, w tym mniej więcej 180 ofert typu greenfields i 900 hektarów podstref Specjalnych Stref Ekonomicznych.

Opole, mimo niewielkiej liczby mieszkańców, i niskiego współczynnika dzietności w Polsce to także jedno z najbardziej dynamicznych rynków nieruchomości. Charakteryzuje się naprawdę dużą liczbą mieszkań, działek czy domów na sprzedaż, których stale przybywa ze względu na wysoki popyt. Ogromne zainteresowanie jest także lokalami pod wynajem, wynikające ze wzrostu demograficznego, wywołanego napływem emigrantów z Ukrainy oraz studentów. Nie można zapominać bowiem, iż Opole, nazywane miastem studenckim, posiada jedną z lepszych baz oświatowych w kraju. Zarówno Uniwersytet Opolski jak i Wyższa Szkoła Bankowa cieszą się naprawdę ogromnym zainteresowaniem studentów w województwie i nie tylko.

Sami mieszkańcy Opola stanowią doskonały kapitał ludzki dla firm. Prócz ukończonych uczelni, są oni bowiem otwarci na kontakty zagraniczne i świadomi potrzeby porozumiewania się w obcych językach, głównie ze względu na różnorodność kulturową. Większość respondentów deklaruje zatem znajomość co najmniej jednego języka obcego, jednak najczęściej legitymuje się umiejętnością posługiwania się językiem rosyjskim, angielskim i niemieckim.

Na wybór danego regionu, jako miejsca prowadzenia działalności, ma wpływ zatem wiele czynników lokalizacyjnych. Na ciągły wzrost liczby podmiotów gospodarczych zapewne ma wpływ przedsiębiorczość i aktywność mieszkańców Opola, jednak z badań przeprowadzonych przez Politechnikę Opolską na lokalnych przedsiębiorcach wynika, iż do najważniejszych czynników, które pociągnęły ich do wyboru Opola na siedzibę firmy zaliczali: ceny gruntów lub lokali, istniejącą bazę produkcyjną, koszty pracy, dostępność wykwalifikowanego kapitału ludzkiego, komunikację, dostępność transportową oraz infrastrukturę komunalną.

Nie pominęli także wyjątkowego klimatu dla rozwoju przedsiębiorczości, jaki tworzy władza Opola oraz ich nastawienia do nowych inwestorów. Uwagę zwrócili także na sprawną i rzetelną współpracę oraz doradztwo władz samorządowych w zakresie inwestycji.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...