Google Ads Szczecin

mar 4, 2022

Czas czytania: 4 minuty

Reklama w Internecie to absolutna podstawa dla każdej firmy, która chce dotrzeć ze swoim produktem do potencjalnych klientów. Coraz częściej dotyczy to nie tylko firm działających na skalę ogólnopolską, ale nawet małych, lokalnych biznesów. Jedną z najskuteczniejszych form promowania swoich produktów w sieci jest reklama Google Ads. Na czym polega ten model reklamy i jak wykorzystać jego zalety?

Google Ads – co to takiego?

Reklama Google Ads, do niedawna funkcjonująca jako Google AdWords, to rozbudowany system pozwalający na promowanie firmy poprzez marketing wyszukiwarkowy. Każdemu przedsiębiorcy prowadzącemu własną stronę lub sklep internetowy zależy na tym, aby z jego ofertą mogła zapoznać się jak największa grupa potencjalnych klientów. W tym celu warto postawić na Search Engine Marketing, czyli marketing w wynikach wyszukiwania. Polega on na promowaniu swojego biznesu poprzez wyniki sponsorowane, które pokazuje użytkownikom Google, gdy w pasku szukania wpiszą określoną frazę.

Google Ads Szczecin

Jak to działa w praktyce? Jako przykład weźmy salon kosmetyczny działający w centrum Warszawy. Pracuje on od niedawna i właścicielowi zależy, aby gabinet jak najszybciej zaczął na siebie zarabiać. Zakłada zatem firmie konto Google Ads i ustawia kampanie reklamowe dla określonych grup usług, na najbardziej popularne frazy. Jakie hasła mogą w przypadku salonu w stolicy przynieść najwięcej trafień? Oczywiście takie, które potencjalne klientki wpisują, szukając usług kosmetycznych w tej okolicy – np. „salon kosmetyczny Warszawa centrum” lub „salon urody w Warszawie”.

Czym reklama Google Ads Szczecin różni się od pozycjonowania?

Niedoświadczeni w temacie e-marketingu przedsiębiorcy dość często mylą kampanie płatne z SEO, czyli pozycjonowaniem w wynikach organicznych. Mimo że efekt docelowy w obu przypadkach jest podobny (strona firmy wysoko w wynikach wyszukiwania na określone frazy), to osiąga się go w zupełnie inny sposób. Pozycjonowanie to żmudny i długotrwały proces, który pochłania znaczne środki (zwłaszcza w przypadku biznesów ogólnopolskich, które działają w branżach, gdzie jest duża konkurencja). Reklama w Google Ads i sposób jej funkcjonowania jest dużo łatwiejszy do zrozumienia dla laika, a co najważniejsze, przynosi natychmiastowe efekty.

Zasilając swoje konto Google Ads wybraną kwotą i ustawiając kampanię w sieci wyszukiwarkowej mamy pewność, że strona firmy zacznie się wyświetlać w wynikach płatnych niemal chwilę po aktywowaniu reklam. Same reklamy mają w większości przypadków lepsze pozycje niż wyniki organiczne. Atutem tego rodzaju promocji jest również lepszy współczynnik klikalności (tzw. CTR) w stosunku do pozycjonowania. Co to oznacza? Że liczba kliknięć w reklamę (w stosunku do liczby jej wyświetleń) jest wyższa w przypadku reklam sponsorowanych niż w wypadku wyników organicznych (za które odpowiada pozycjonowanie).

Google AdWords Szczecin – więcej niż reklama sponsorowana

Gigant z Kalifornii oferuje współcześnie znacznie więcej niż tylko standardowe, tekstowe kampanie reklamowe. W ostatnich latach znacznie wzrosła popularność usług dodatkowych, jak reklama produktowa czy remarketing. Konto Google Ads umożliwia również promowanie biznesu poza siecią wyszukiwania – przykładem jest chociażby reklama na Youtube, bardzo chętnie wybierana przez reklamodawców, którzy chcą ze swoim produktem dotrzeć do określonych grup docelowych (np. nastolatków lub młodych kobiet).

Reklama produktowa w dużej mierze zrewolucjonizowała działanie wyszukiwarki, zwłaszcza w przypadku zapytań dotyczących konkretnych produktów. Chodzi oczywiście o popularne kampanie obrazkowe, które pozwalają promować w wyszukiwarce produkty ze sklepu internetowego. Takie rozwiązanie w wielu przypadkach może się okazać skuteczniejsze niż sprzedaż na popularnej platformie aukcyjnej.

Remarketing z kolei jest usługą, która ma za zadanie przypominać potencjalnym klientom o produktach reklamodawcy po zamknięciu wyników wyszukiwania. Reklamy produktów firmy, która zdecydowała się na ten rodzaj promocji, będą wyświetlać się na stronach partnerskich Google, odwiedzanych przez potencjalnego klienta. Dzięki temu można zwiększyć szanse na to, że dokona on zakupu danego produktu. Remarketing to jednak coś znacznie więcej: to skuteczny i niedrogi sposób na budowanie rozpoznawalności marki. I to na szeroką skalę, czego nie jest w stanie zapewnić tradycyjna reklama.

Szczecin – miasto doskonałe dla biznesu

Szczecin, stolica Pomorza Zachodniego, to jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Z tego powodu jest on doskonałym miejscem dla inwestorów oraz świetną lokalizacją dla nowego biznesu. Zobacz, dlaczego warto inwestować właśnie w Szczecin!

Szczecin to nowoczesne miasto, które od lat stwarza doskonałe warunki do życia i pracy. Jako największe miasto województwa zachodniopomorskiego przyciąga młodych ludzi możliwościami zawodowymi, a także pokaźną infrastrukturą mieszkaniową i bogatą ofertą kulturalną. Stanowi on także centrum ważnej aglomeracji przemysłowo-turystycznej: Szczecin – Goleniów – Świnoujście – Stargard. W rankingu European Cities and Regions of the Future 2020/2021 stolica Pomorza Zachodniego pojawiła się na 10. pozycji w kategorii „Europejskie średnie miasta przyszłości”.

Ogromną zaletą Szczecina jest jego położenie geograficzne. Miasto leży blisko granicy z Niemcami, wśród parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody oraz zaledwie godzinę drogi od pierwszych nadmorskich miejscowości. To natomiast stwarza bardzo korzystne warunki do rozwoju gospodarki morskiej oraz rekreacji i turystyki. Szczecin jest też ważnym międzynarodowym węzłem transportowym (w komunikacji drogowej, morskiej, kolejowej i lotniczej). Szczególnie dobrze rozwinięty jest tu zaś transport morski Obejmuje on tor wodny na Zatoce Pomorskiej i Zalewie Szczecińskim oraz akweny zespołu portowego i stoczniowego. Wszystkie te aspekty sprzyjają rozwojowi biznesów w różnych branżach — od przemysłu, po turystykę.

Warto wspomnieć, że Szczecin jest także siedzibą 16 uczelni wyższych, do których należą między innymi: Uniwersytet Szczeciński, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Pomorska Akademia Medyczna, Akademia Morska czy Zachodniopomorska Szkoła Businessu. Dzięki temu w mieście nie brakuje wykwalifikowanych i wyedukowanych w rozmaitych branżach potencjalnych pracowników. Miasto jest również jednym z ważniejszych w kraju ośrodkiem kultury, a w jego obrębie funkcjonuje aż 18 samorządowych instytucji kultury (między innymi Filharmonia Szczecińska im. M. Karłowicza czy Opera na Zamku).

Ważną informacją dla potencjalnych inwestorów może być również fakt, że Szczecin jest dużo tańszym miastem niż inne duże polskie miejscowości, takie jak Warszawa, Wrocław czy Kraków. Tutejsza powierzchnie biurowe i lokale użytkowe, choć równie atrakcyjne, mają niższe ceny za czynsz. Tańszy jest również zakup ziemi pod inwestycje.

Podsumowując: największymi atutami Szczecina jest jego położenie geograficzne, dostępność transportowa, dobrze rozwinięta infrastruktura gospodarcza i społeczna, stosunkowo niskie koszty najmu oraz spora grupa potencjalnych pracowników. Właśnie dlatego Szczecin stanowi idealne miejsce dla biznesu!

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...