Google Ads Warszawa

lut 20, 2022

Czas czytania: 6 minuty

Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Dotyczy to również Internetu, gdzie każdego dnia Internauci składają tysiące zamówień. Tylko w samym serwisie Google, co sekundę odnotowuje się aż  70 000 zapytań, które wpisuje się w wyszukiwarkę Google. Z danych opublikowanych w tym roku przez serwis Gemius.pl wynika, że na 30 milionów Internautów w Polsce, tylko w styczniu 2022 r. grupa Google osiągnęła ponad 28 mln użytkowników. Tym samym korzystało z niego aż 97% ze wszystkich Internautów w kraju. Nie trzeba więc chyba tłumaczyć, że reklama w Internecie jest bardzo ważna. Tylko jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi Google Ads, o którym opowiemy poniżej!

Google Ads – co to?

Google Ads Warszawa

Google Ads, dawniej nazywany jako Google Adwords, to platforma stworzona przez Google, która umożliwia reklamodawcom wyświetlanie ich reklam w wyszukiwarce oraz w sieci GDN (Google Display Network), do której należą m.in. YouTube, Gmail oraz wiele witryn www. Za pomocą platformy można tworzyć kampanie reklamowe i zarządzać nimi w taki sposób, by zwiększyły one zyski firmy, czy e-sklepu.

Reklamy w Google Ads i ich rodzaje

Mówiąc o Google Ads, nie sposób nie wspomnieć o tym, że platforma ta oferuje reklamodawcom różne formy reklamy. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • Reklamy tekstowe – czyli kampanie search, które są wyświetlane pod lub nad wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce. Najważniejszy jej element stanowią 3 nagłówki, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Tworzone w oparciu o zastosowane w nich słowa kluczowe – po kliknięciu w nie przekierowują na stronę reklamodawcy;
  • Reklamy w sieci partnerskiej Google (GDN) – przybierają one formę grafiki lub banneru reklamowego z tekstem, które wyświetlają się na stronach partnerskich Google (Gmail, YouTube, blogi, fora internetowe, serwisy informacyjne itd.). Ponieważ reklama wyświetla się w postaci grafiki, powinna ona zostać przygotowana w kilku wersjach rozmiarowych;
  • Reklama PLA (Product Listing Ads) – czyli kampanie typowo sprzedażowe. Ten typ reklamy pozwala na zaprezentowanie swoich produktów w formie grafiki, która wyświetla się przy wynikach wyszukiwania. Nie wymagają stosowania słów kluczowych, a ich treść jest tworzona automatycznie przez algorytmy Google. Składają się ze zdjęcia produktu, nazwy, ceny i innych informacji, które są istotne z punktu widzenia kupujących;
  • Reklamy wyświetlane na YouTube – zwykle w formie filmu, co sprawia, że ich przygotowanie bywa czasochłonne. Szczególnym ich rodzajem są kampanie Display, które są również wyświetlane w innych serwisach. Służą wywołaniu ruchu na stronie, budowaniu marki itd.
  • Reklama w Gmail – wyświetlane jako wiadomości e-mail, są niezwykle przydatne w trakcie tworzenia kampanii remarketingowych, które są skierowane do klientów, którzy mieli już wcześniej styczność z marką.

Typ reklamy powinien zostać dopasowany do celu, jaki dany reklamodawca zamierza osiągnąć oraz do profilu jego działalności. Należy również pamiętać, że samo stworzenie reklamy to dopiero połowa sukcesu. Aby przynosiła ona jak najwięcej korzyści, kampania powinna być regularnie optymalizowana.

Kampanie i reklamy produktowe

Szczególnym rodzajem reklamy w Google są kampanie produktowe, w których sprzedawcy mogą oferować swój asortyment. Maja one charakter lokalny, co pozwala kupującym dotrzeć do produktu dostępnego w najbliższej okolicy. Tego typu kampanie wyświetlają się w Google Shopping, gdzie poza zdjęciem przedmiotu prezentowana jest również jego cena oraz podstawowe informacje, np. rozmiar, czy czas oczekiwania na dostawę. Prezentowane w ramach takich kampanii reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce tuż nad wynikami organicznymi lub ewentualnie obok wyników organicznych. Tworzone na ich podstawie reklamy produktowe są zdaniem wielu gwarantem zwiększonej klikalności oraz generowaniu większej sprzedaży. Ich stworzenie wymaga utworzenie pliku produktowego, który wgrywa się do Google Merchant Centre. Tzw. feed produktowy to nic innego, jak zbiór informacji o produktach, które mają wyświetlać się w Google Zakupy.

Jak stworzyć kampanię produktową?

W pierwszej kolejności należy połączyć GMC z Google Ads, po czym można przystapić do tworzenia kampanii inteligentnej lub standardowej. Różnica pomiędzy nimi polega na tym, że w przypadku tej pierwszej reklama będzie wyświetlana nie tylko w karcie Google Zakupy, ale i na stronach partnerskich. Wybór kampanii standardowej daje natomiast możliwość wyłączenia wyświetlania reklamy w serwisie YouTube, Gmail i na innych stronach partnerskich.

w wyszukiwarce Google, w wyszukiwarce, w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google, w sieci reklamowej Google  (w tym You Tube, Gmail i Google Discover). Z kolei w standardowej kampanii produktowej może wyłączyć emisję reklam na stronach partnerów wyszukiwania Google, You Tube, Gmail i Discover. Różnice pomiędzy kampaniami widoczne są także na dalszym etapie. Tworząc kampanię inteligentną, należy podać jej nazwę, określić kraj sprzedaży oraz budżet dzienny. W kampaniach standardowych należy dodatkowo określić maksymalną stawką kosztu kliknięcia (CPC), jaką płaci się za każde kliknięcie w reklamę.

Prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads

Google Ads to platforma, która dostarcza możliwości pełnej konfiguracji reklam. Co więcej, można je kierować do konkretnej grupy konsumentów. Do targetowania reklam w Google Ads można wykorzystać m.in.:

  • Słowa kluczowe – reklama będzie wyświetlała się po wpisaniu konkretnej frazy w okno przeglądarki. Słowa kluczowe można także wykluczać, dzięki czemu reklama nie będzie się wyświetlać na konkretne frazy;
  • Lokalizację użytkowników – kryterium geograficzne pomaga zwłaszcza w wypromowaniu firm, sklepów oraz zakładów, które działają lokalnie. Google Ads umożliwia wyświetlanie reklamy w danym mieście, województwie lub w zasięgu X kilometrów od dowolnie wybranego punktu;
  • Dane demograficzne – czyli z uwzględnieniem płci lub wieku grupy internautów, do których reklama ma dotrzeć;
  • Informacje tematyczne – co pozwala reklamie dotrzeć do osób, które są zainteresowane kategorią produktu.

Warto również wspomnieć, że reklamy można kierować także pod kątem konkretnych urządzeń lub osób, które w przeszłości już kiedyś odwiedziły daną stronę (tzw. remarketing).

czyli tworzyć tak zwane kampanie remarketingowe. Oprócz tego, komu i gdzie mają się wyświetlać reklamy, możliwe jest też oczywiście określonej, kiedy. Można wybrać dokładne godziny. Będzie to przydatne szczególnie przy wszystkich biznesach stacjonarnych, które mają swoje konkretne godziny otwarcia.

Rozliczanie kosztów reklamy w Google Ads

Reklamy tekstowe w Google Ads są rozliczne w systemie PPC (Pay Per Click), choć można spotkać się także z nazwą CPC (Cost Per Click). Oznacza to, że reklama PPC jest rozliczana po kliknięciu przez Internautę w reklamę, która kieruje go na stronę reklamodawcy. Warto równiez wspomnieć, że koszty te mogą być różne – w zależności od danej branży. Na ich wysokość wpływa m.in.:

  • Popularność danych słów kluczowych;
  • Konkurencyjność – czyli stawki za słowa kluczowe, jakie opłaca konkurencja;
  • Jakość strony reklamodawcy;
  • Dopasowania wybranych słów kluczowych do treści reklamy i strony internetowej.

Niekiedy jednak stosowanie reklam PPC może okazać się bardzo kosztowne. Niewątpliwie jednak poleca się je stosować firmom, które dopiero wchodzą na rynek i zależy im na tym, by szybko zaistnieć. Oznacza to, że w ramach budżetu reklamowego przeznaczanego na daną kampanię tekstową w wyszukiwarce, opłata pobierana jest jedynie w przypadku, kiedy użytkownik kliknie w reklamę. Czyli płacisz tylko za fizyczne wejścia na Twoją stronę. Wiele firm korzysta z nich również w kampaniach o charakterze lokalnym lub w przypadku reklam sezonowych i wyprzedaży.

Podsumowanie

Google Ads to bez wątpienia platforma, którą powinni zainteresować się wszyscy właściciele sklepów zajmujących się e-commerce. Dzięki prowadzonym w nich kampaniom można zyskać naprawdę wiele. Korzystanie z Google Ads nie należy jednak do najłatwiejszych, a samo stworzenie kampanii to jedynie połowa sukcesu. Prowadzone w nim kampanie reklamowe warto co jakiś czas sprawdzać, co np. pomoże w zminimalizowaniu ich kosztów. Dlatego też warto korzystać z pomocy Agencji reklamowych, które się na tym znają.

Warszawa jako doskonałe miejsce dla biznesu

Warszawa, jako stolica, uznawana jest za najważniejszy ośrodek gospodarczy kraju oraz najlepsze miejsce do inwestycji w Polsce. Nic więc dziwnego, że przyciąga ona nie tylko inwestorów lokalnych, ale i różnego rodzaju przedsiębiorców z wszystkich stron świata. Z roku na rok można więc obserwować ogromny rozwój gospodarczy miasta oraz jego wpływ na gospodarkę całego kraju. Założenie działalności w Warszawie gwarantuje więc przedsiębiorcom stabilność rynkową i realne zyski.

W opublikowany przez pismo „fDi Magazine” rankingu European Cities and Regions of the Future 2020/2021 (pol. Europejskie miasta i regiony przyszłości 2020/2021) Warszawa zajęła szóste miejsce w ogólnym zestawieniu, wyprzedzając takie miasta jak Berlin, Zurych czy Oslo. Natomiast w kategorii „duże miasta przyjazne dla biznesu” stolica Polski znalazła się na drugim miejscu (zaraz za Londynem), a w kategorii „duże miasta z potencjałem ekonomicznym” na ósmym miejscu. W rankingu tym brano uwagę przede wszystkim stabilność rynku, ceny najmu i ceny działek inwestycyjnych oraz ogólne warunki, jakie miasto może zapewnić przedsiębiorcom zakładającym firmy w jego obrębie.

Tak dobry wynik Warszawy chyba nikogo nie dziwi. Stolica Polski od lat wyróżnia się na tle innych miast europejskich w różnych kategoriach, a do tego jej szybki i silny rozwój zauważalny jest „gołym okiem”. Przyciąga ona więc inwestorów jak magnes, gdyż zapewnia idealne warunki do prowadzenia biznesu.

Jednym z aspektów, który chwalą sobie przedsiębiorcy, jest połączenie Warszawy z różnymi zakątkami świata. W mieście znajdują się dwa międzynarodowe lotniska oraz duże centrum przesiadkowe kolei i autobusów. Bez zarzutów funkcjonuje tu również infrastruktura drogowa: do stolicy można bowiem z łatwością dojechać tak samo z różnych części kraju, jak i kontynentu.

Nie bez znaczenia pozostaje również komunikacja wewnątrz miasta. W obrębie miasta znajduje się wiele linii tramwajowych i autobusowych oraz kilka linii metra. Ułatwia to poruszanie się po mieście, a więc i dotarcie pracowników do miejsc pracy. Co ciekawe w Warszawie, w porównaniu do innych stolic europejskich, nie ma też większych problemów z korkami na drogach.

W zestawieniu z innymi miastami w Polsce Warszawa może odstraszać kosztami związanymi z wynajmem lokali użytkowych i mieszkalnych. Jednakże w skali europejskiej kwoty te wciąż nie są wysokie. Stolica może za to pochwalić się szeroką ofertą przestrzeni biurowych. Znajduje się w niej aż 5,5 mln mkw. powierzchni przeznaczonej na lokale biznesowe, co wyprzedza wszystkie rynki regionalne w całej Polsce razem wzięte.

Nie można też zapomnieć o łatwości w znalezieniu pracownika w Warszawie. W mieście mieszka zarówno wiele osób poszukujących prostych prac fizycznych (również tych przybywających zza granicy), jak i dobrze wykształconych inżynierów czy osób specjalizujących się w naukach humanistycznych. Dzięki temu łatwo tu znaleźć pracownika na każde stanowisko.

Warszawa to nowoczesne, wysoko rozwinięte miasto, które stawia na postęp w wielu sferach życia: kulturalnej, handlowej czy edukacyjnej. Dzięki temu stanowi ona doskonałą lokalizację na otwarcie firmy z każdej branży.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...