Strona główna » Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron Wrocław

Prowadzisz firmę we Wrocławiu i szukasz sposobu na pozyskiwanie nowych klientów? PRIME-TIME® SEO to autorska strategia pozycjonowania, która wspiera wrocławskich przedsiębiorców w osiąganiu ambitnych celów.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych (w skrócie SEO, ang. Search Engine Optimization) to proces dostosowywania strony do wymagań wyszukiwarki Google. Jego celem jest osiągnięcie wysokich pozycji na konkretne słowa kluczowe, co przekłada się na wzrost ilości odwiedzin potencjalnych klientów.

pozycjonowanie wrocław

Dlaczego warto prowadzić działania SEO?

Każdego dnia miliony osób przeszukuje Internet przy pomocy wyszukiwarki Google w poszukiwaniu informacji o produktach oraz usługach. Wielu z nich to Państwa potencjalni klienci. Jeśli jednak nie odnajdą Państwa oferty w gąszczu informacji, to niestety będą musieli skorzystać z usług konkurencji.

W odróżnieniu od reklamy masowej, za pośrednictwem wyszukiwarek firma dociera z ofertą nie do przypadkowych osób, ale do grupy poszukujących tego, co Państwa firma ma do zaoferowania.

Istnieje więc wysokie prawdopodobieństwo, że to właśnie ci odwiedzający staną się Państwa klientami.

Darmowa wycena

Wyślij formularz aby otrzymać darmową wycenę w 24h.

Formularz kontaktowy

~

Twoje dane są bezpieczne.

Efekty pozycjonowania mogą być zaskakujące!

To, że pozycjonowanie stron jest doskonałą formą reklamy, potwierdzają sami przedsiębiorcy. W 85% wskazują oni marketing w wyszukiwarkach jako najskuteczniejszą formę promocji firmy w internecie.

Już 50% środków przeznaczanych na marketing internetowy wydawane jest na pozycjonowanie stron w Google i ich optymalizację.

Warto zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, gdyż pierwsze 5 miejsc notuje aż 75% odwiedzin.

Poniższy przykład pokazuje jak strona internetowa naszego Klienta dzięki strategii PRIME-TIME SEO zwiększyła liczbę odwiedzin o 974%, a miesięczna liczba wizyt wzrosła z 14,000 na 150,000!

efekty pozycjonowania w google

Efekty pozycjonowania organicznego w wyszukiwarce Google (po roku współpracy).

Pozycjonowanie Wrocław

Wrocław to idealne miejsce dla działalności biznesowej. Licząca niespełna 700 tysięcy mieszkańców aglomeracja stwarza ogromne możliwości przedsiębiorcom. Nie powinni oni zapominać o działaniach marketingowych, gdyż niejednokrotnie samo posiadanie interesującej oferty biznesowej bywa niewystarczające, by zaistnieć i utrzymać się na rynku.

Jak strategię pozycjonowania wybierają firmy lokalne z Wrocławia?

Strategią, która doskonale sprawdza się w przypadku firm działających na rynku lokalnym jest pozycjonowanie lokalne. Polega ono na działaniach wokół zapytań z podaniem lokalizacji w jakiej użytkownik szuka danej usługi czy towaru. Są to zapytania takie jak „stomatolog Wrocław” czy „meble na wymiar Wrocław„.

W zapytaniu lokalnym zawarta jest chęć znalezienia firmy w danej branży w określonym miejscu. Tego typu zapytania charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji oraz zazwyczaj mniejszą ilością firm konkurujących.

Wrocław biznesowo

Widok na wrocławski rynek „z lotu ptaka”

Pozycjonowanie Wrocław mapa z podziałem na dzielnice

Pozycjonowanie Wrocław – Mapa z podziałem na dzielnice

Dlaczego nie warto pozycjonować się na zapytania „ogólnopolskie”?

Firmy lokalne nie powinny natomiast decydować się pozycjonowanie ogólnopolskie, ponieważ wymaga to dużo większego budżetu marketingowego, przy często nieadekwatnym do kosztów zwrocie z inwestycji (30% zapytań kierowanych do wyszukiwarki jest powiązane z lokalizacją).

Zasięg promocyjny Wrocławia w wyszukiwarce Google:

  • Wrocław Fabryczna (zasięg reklamowy 551 000 osób*)
  • Wrocław Krzyki (zasięg reklamowy 519 000 osób*)
  • Wrocław Psie Pole (zasięg reklamowy 445 000 osób*)
  • Wrocław Stare Miasto (zasięg reklamowy 396 000 osób*)
  • Wrocław Śródmieście (zasięg reklamowy 331 000 osób*)

*na podstawie danych z Google Ads, 12 Lipca 2021

Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

4 na 5

użytkowników Google
szuka produktów oraz usług lokalnie
(źródło: Google)

Geolokalizacja

Google stosuje tzw. Geolokalizację
(inne wyniki dla poszczególnych regionów)
(źródło: Google)

Trendy

zauważana jest tendencja wzrostowa
dla zapytań „blisko”, ” w pobliżu”
(źródło: Google)

Strategia PRIME-TIME®SEO w pozycjonowaniu stron dla wrocławskich firm

PRIME-TIME®, to unikalna metodologia pracy nad kampaniami PPC (Google Ads, Facebook Ads) oraz SEO (pozycjonowanie stron) wypracowana przez ostatnie 17 lat.

Dzięki niej firmy trafiają do klientów w momencie wysokiego zaangażowania lub na ostatnim etapie lejka zakupowego. PRIME-TIME® oznacza oszczędność i konwersję.

Przez 17 lat działalności zajmowaliśmy się setkami firm o różnym profilu działalności. Przeanalizowaliśmy w tym czasie tysiące słów kluczowych, obserwując, między innymi, jak ich wypozycjonowanie wpływa na efektywność prowadzonej przez firmę Klienta działalności.

Na podstawie tak obszernych danych byliśmy w stanie wychwycić wiele prawidłowości, wspólnych dla wszystkich branż, jakie reprezentowali nasi Klienci.

PRIME-TIME SEO

PRIME-TIME SEO to nowa jakość pozycjonowania na wrocławskim rynku.

Co wynikło z naszej analizy?

Przede wszystkim potwierdził się fakt, że należy dotrzeć do grupy najbardziej zainteresowanej ofertą naszego klienta.

Wypozycjonowanie na kilka głównych słów kluczowych przynosiło efekt bardziej prestiżowy, niż wymierny czy ekonomiczny. Pozwalało jedynie osiągnąć firmie pewien pułap, na którym liczba klientów, czy mówiąc szerzej, efektywność stabilizowała się i mimo kolejnych wysiłków nie wzrastała.

Podobnie było w przypadku kampanii Google Ads.

Postanowiliśmy to zmienić …

i opracowaliśmy autorską strategię pozycjonowania stron internetowych oraz prowadzenia kampanii Google Ads. Nazwaliśmy ją PRIME-TIME®!

To przez analogię do reklamy telewizyjnej, z której ten termin pochodzi i oznacza najlepszy czas antenowy na dotarcie z reklamą do odbiorcy.

Na czym polega nasza strategia PRIME-TIME®?

To szereg czynności i działań układających się w długi proces prowadzący do maksymalizacji celów. To połączenie pozycjonowania long tail wg. koncepcji Chrisa Andersena, pozycjonowania w chmurze, elementów SEO Cloud, SEO Data Driven – marketingu opartego na danych, odpowiedniego link buildingu oraz content marketingu.

To analizy wielokanałowości, stały monitoring i poprawa współczynnika konwersji, analiza ścieżek zakupowych i remarketing dynamiczny.

To działania wielowymiarowe obejmujące nie tylko stronę klienta, ale także mapy, urządzenia mobilne, uwzględniające regionalizację.

Działania w oparciu o rzeczywiste dane i pełna transparentność

Wszystkie działania prowadzimy w oparciu o rzeczywiste dane. Dlatego też najlepsze efekty stosowanie strategii Prime Time przynosi w przypadku kampanii Google Ads, gdzie tych danych mamy najwięcej.

Jednak i przy pozycjonowaniu stron Prime Time sprawdza się znakomicie.

Dodatkowo dbamy o pełną transparentność naszych działań. Klient ma stały dostęp online do wszystkich raportów, sporządzanych z użyciem tylko niezależnych narzędzi.

Rozwiń swoją firmę teraz!

*Otrzymasz od nas bezpłatną kalkulację lub propozycję działań

Jak wygląda proces pozycjonowania w praktyce?

Analiza konkurencji

Na początku określamy benchamarking branży-trudność słów kluczowych czyli „moc” jaka jest potrzebna do konkurowania o najwyższe pozycje. Określamy techniki pozycjonowania (głównie link building) i słowa kluczowe, na które wyświetla się konkurencja. Na tej podstawie możemy wstępnie oszacować budżety marketingowe.

Audyt techniczny strony

Na tym etapie naszym celem jest przystosowanie strony do aktualnych wymagań algorytmów Google. Poprawiamy wskaźniki jakościowe m.in. Core Web Vitals aby odczucia użytkowników przeglądających stronę były jak najlepsze. Często audyt SEO łączy się z audytem UX. Sprawdzanych czynników rankingowych jest kilkaset: np. sąsiedztwo na jakim serwerze znajduje się strona; badania ilościowe i jakościowe contentu itd.

Mapowanie słów kluczowych

Dobrane słowa kluczowe rozmieszczamy / grupujemy na stronie klienta, tak aby stanowiły spójną całość. Uniknięcie kanibalizacji + przygotowanie witryny pod zapytania internautów. Na tym etapie tworzone są nowe podstrony (copywriting). Wdrażane są również dane strukturalne (ang. rich snippets) jak FAQ, gwiazdki-oceny czy mikroznaczniki dla konkretnej branży.

Audyt linków pozycjonujących

Weryfikacji wcześniejszych działań off-site, zbadanie profilu i jakości odsyłaczy (dotyczy stron wcześniej pozycjonowanych).

Wdrożenie analityki internetowej

Wysoka pozycja w Google nie jest celem a zadaniem, które przybliża nas do realizacji biznesowych celów, dlatego wdrażamy monitoring ruchu na pozycjonowanej domenie, określamy KPI, prowadzimy analizę makro i mikro konwersji czy analizy lejka zakupowego.

Strategia

Ustalenie cyklicznych prac nad domeną (na 4-12 mc). m.in. zbieranie odsyłaczy z tematycznych stron, publikacja artykułów sponsorowanych, linkowanie z prywatnego zaplecza, relinkowanie (zdobywanie linków konkurencji).

Blog oraz praca nad contentem

Budowanie tematyczności wokół pozycjonowanego tematu, kreowanie w oczach Google i użytkowników znawcę tematu – eksperta (E-A-T).

Raportowanie

Całość działań i efektów jest monitorowana w Panelu Klienta – 24h.

Wyprzedź konkurencję w Google!

*Otrzymasz od nas bezpłatną kalkulację lub propozycję działań

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

1. Czy każdą stronę da się wypozycjonować?

Niestety nie, w SEO nie ma dróg na skróty. Trzeba mierzyć siły na zamiary. W wynikach wyszukiwania nie konkurujemy tylko z lokalnymi firmami ale często również z dużymi graczami takimi jak Allegro, Amazon; porównywarkami cen (Ceneo) czy serwisami typu Marketplace (Homebook, Empik). Do tego dochodzą serwisy tematyczne-specjalistyczne (Znany Lekarz), agregatory (Pyszne.pl) oraz hobbystyczne. Często nie są to bezpośredni konkurenci ale zależy im na tych samych pozycjach co nam. Rywalizacja jest nieunikniona.

2. Czy warto pozycjonować serwis, skoro po wpisaniu nazwy firmy pojawia się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce?

Głównym założeniem pozycjonowania jest dotarcie z ofertą do klientów, którzy nie znają jeszcze firmy. Takie osoby nie szukają po nazwie firmy, ale po nazwach oferowanych produktów oraz usług (słowa kluczowe).

3. Dlaczego działania promocyjne obejmują tylko wyszukiwarkę Google.pl?

Wyszukiwarka Google.pl jest najpopularniejszą stroną Internetową w Polsce. Odwiedzana jest częściej niż takie portale jak Onet.pl, czy WP.pl. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Gemius SA, wyszukiwarkę Google.pl w samym tylko grudniu 2021 odwiedziło ponad 28 miliona Internautów, co stanowi prawie 98,6% wszystkich osób korzystających z sieci w Polsce.

Jak pokazują powyższe dane, jest to wielka grupa potencjalnych klientów, której żadna firma nie powinna pominąć w swoich działaniach reklamowych. Pozycjonowanie w Google wpływa pozytywnie na obecność w innych, mniej popularnych wyszukiwarkach.

4. Czy pozycjonowanie jest bezpieczne i legalne?

Pozycjonowanie jest jak najbardziej legalne i wręcz wskazane, pod warunkiem, że wykonywane jest w sposób zgodny z regulaminami wyszukiwarek. Nieumiejętne pozycjonowanie wykonywane przez niedoświadczone osoby może doprowadzić do nałożenia filtrów na stronę (kara od wyszukiwarki).

Filtr skutkuje obniżeniem pozycji na promowane słowa kluczowe. Używanie nieetycznych metod pozycjonowania może grozić całkowitym wykluczeniem witryny z indeksu wyszukiwarki. 17-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu pozwala nam zniwelować ryzyko niepowodzenia do zera. Powierzenie usługi fachowcom, to gwarancja działań bezpiecznych, niepowodujących zbędnego zaśmiecania Internetu.

Wszelkie działania mające na celu manipulację wynikami wyszukiwarki Google są niezgodne z jej regulaminem.

*Jest to spowodowane rozwojem nowych funkcjonalności wyszukiwarki

5. Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Pierwsze efekty pozycjonowania widoczne są już po kilku tygodniach od rozpoczęcia usługi. Wzrost doskonale obrazują statystyki odwiedzin oraz raport pozycji. Na szybkość pozycjonowania ma wpływ m.in.: staż strony w Internecie, jakość treści, stopień optymalizacji, siła konkurencji oraz historia działań „pozycjonerskich”. Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym, który wymaga cierpliwości i wyczucia. Prace nad pozycjami muszą wyglądać względnie naturalnie. Zbyt agresywne działania mogą doprowadzić do efektów odwrotnych.

Pozycjonowanie przypomina wspinaczkę górską. Im wyższej i dłużej wspinamy się, tym trudniej dostać się na szczyt. Dlatego też, awans np. z 200 pozycji na 16 następuje szybciej niż z 7 na 1.

W przypadku bardzo konkurencyjnych branż, gdzie firmy pozycjonują się od wielu lat, na czołowe pozycje można pracować nawet kilkanaście miesięcy. Im szybciej rozpocznie się proces pozycjonowania, tym krócej potrwa pogoń za konkurencją.

6. Ile kosztuje pozycjonowanie?

Koszt pozycjonowania według statystyk to przeważnie sumy od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Mogą być jednak znacznie mniejsze jak i większe. Zależeć będą one od tego, jakie cele chcemy osiągnąć oraz jak szybko chcemy pozycjonować naszą witrynę. Przeznaczając przeważnie ok. kilkuset złotych miesięczne, możemy pojawić się w TOP 10, TOP 20 wyników danej kategorii wybierając odpowiednią agencję SEO. Czas wypozycjonowania strony www waha się za to przeważnie od kilku miesięcy do roku czasu. Przy popularnych hasłach będzie to zakres od pół do roku czasu, a przy mało i średnio popularnych od miesiąca do pół roku. Na czas ten składają się takie czynniki jak budżet pozycjonowania, kompetencje agencji SEO, cel, stan witryny, konkurencja, popularność tematyki i fraz czy historia domeny.

Co potrzebuje Agencja SEO aby rzetelnie wycenić swoje usługi?

Do wyceny niezbędny jest adres strony internetowej. Przydatne będą również informacje o konkurencji, przykładowe słowa kluczowe (branżowe) oraz zakładane cele, np. 30 klientów na miesiąc (wysoka pozycja to nie jest cel, tylko zadanie, które przybliża nas do jego realizacji).

Jeśli korzystali Państwo z podobnych usług, to prosimy o dostęp do statystyk oraz podanie powodów zakończenia współpracy.

Ile kosztuje pozycjonowanie Wrocław?

Cena usług SEO ustalana jest zawsze indywidualnie. Nie ma sztywnych cenników pozycjonowania, ponieważ każda strona jest inaczej zbudowana, charakteryzuje się zróżnicowaną konkurencją oraz każdy klient ma inne oczekiwania.

Wynagrodzenie za pozycjonowanie powinno być rozpatrywane w kategoriach inwestycji, gdzie każda zainwestowana złotówka przybliża firmę do nowych klientów. » Zapytaj o darmową wycenę.

Skąd wynikają różnice w cenach?
Jest to usługa więc każdy inaczej wycenia swoje usługi. Każda firma zajmująca się SEO ma różne techniki pozycjonowania. Nigdy nie odbywa się to 1:1 zatem są też różne koszty np. utrzymania zaplecza.

Czy firma pozycjonująca może zagwarantować pozycje?

Żadna z Agencji SEO nie może dać gwarancji utrzymania określonych pozycji (nie jesteśmy właścicielami wyszukiwarki).

W jaki sposób monitorowany jest postęp prac?

Każdy z Klientów może na bieżąco monitorować postęp prac w nowoczesnym i intuicyjnym Panelu Klienta. W jednym miejscu mają Państwo dostęp do bieżących wyników (Google Data Studio – ASPS, Senuto, Ahrefs itd.). Oprócz danych SEO Klientom prezentowane są dane na temat sprzedaży czy realizacji celów biznesowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie na bieżąco reagować i poprawiać jakość naszych usług.

Dlaczego za pozycjonowanie stron płaci się miesięcznie, a nie jednorazowo?

Pozycjonowanie strony jest niekończącym się procesem. Zdobyte pozycje trzeba stale monitorować oraz wykonywać pracę w celu ich utrzymania. Mają na to wpływ zmiany w algorytmie wyszukiwarki* (odpowiedzialne za pozycje) oraz działania konkurencji, której również zależy na najwyższych pozycjach.

Nawet najkrótszy przestój w procesie pozycjonowania strony może doprowadzić do gwałtownego spadku odwiedzin. W pozycjonowaniu podobnie jak w sporcie, raz zdobyty medal na zawodach wcale nie oznacza, że do kolejnych, sportowiec nie musi się przygotowywać.

*W samym tylko 2010 roku właściciele wyszukiwarki Google wprowadzili ponad 300 zmian w algorytmie.

W jaki sposób może być rozliczane pozycjonowanie?

W zależności od oczekiwań klienta Agencje SEO proponują następujące modele rozliczeń:

Abonament – płatność w postaci ryczałtu za określone co miesiąc działania, umowa z reguły na czas nieokreślony z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia (najczęściej wybierany model rozliczeń SEO).

W Media Click stosujemy przejrzyste rozliczenie hybrydowe, na które składa się:
a) wynagrodzenie dla Media Click (praca ekspertów w zakresie SEO/Informatyki/Marketingu/Analityki internetowej, dostęp do najnowocześniejszych narzędzi i rozwiązań SEO/IT oraz dostęp do prywatnej infrastruktury SEO Media Click®/Private Blog Network/)

b) zakup mediów (linki pozycjonujące w serwisach zewnętrznych; content marketing wewnętrzny i zewnętrzny etc.)

Jest to bardzo dobry model rozliczeń SEO – dający pełną wiedzę na temat ponoszonych wydatków. Dodatkowo zyskują Państwo pewność wykonywanych działań. Racjonalnie wykorzystywany budżet jest gwarancją realizacji założonych celów.

Płatność za pozycje – wynagrodzenie pobierane w zależności od pozycji na ustalone słowa kluczowe, umowa na min. 12 miesięcy.

Płatność za ruch – płatność za odwiedziny pochodzące z wyszukiwarki Google, umowa na min. 12 miesięcy.

Model CPA – wynagrodzenie pobierane za konkretne działania Internautów, np. sprzedaż w sklepie internetowym (% od marży – ustalane indywidualnie) – umowa na min. 12 miesięcy.

Dlaczego usługi SEO tyle kosztują?

Proces pozycjonowania jest bardzo złożony. SEO wymaga posiadania i umiejętnego wykorzystania wiedzy z wielu obszarów w tym m.in. marketingu, sprzedaży, ekonometrii czy programowania. Przy obsłudze projektu pracuje zazwyczaj kilku specjalistów z danych dziedzin. Mając to i powyższe na uwadze, skuteczne pozycjonowanie strony za 300, 500 zł staje się nierealne, a dodając do tego zmienność algorytmów wyszukiwarki – wręcz niemożliwe.

Już na etapie ofertowania powinno się zatem wykonać dokładną analizę konkurencji (benchmarking). Pozwoli to uniknąć przykrych niespodzianek, ponieważ nie każdą stronę da się wypozycjonować lub po określeniu minimalnego budżetu – może okazać się to nieopłacalne.

Pozycjonowanie stron – jedna z form Inbound Marketingu

Można zdecydować się na tzw. Outbound Marketing, czyli reklamę w starym stylu, gdzie to przedsiębiorca poprzez kampanie reklamowe usiłuje dotrzeć do klientów. Zdecydowanie lepszym posunięciem jest jednak wybranie Inbound Marketingu. To tzw. marketing przychodzący. Tu adresat reklamy sam ją odnajduje.

Jedną z form Inbound Marketingu jest pozycjonowanie stron internetowych. Pozycjonowanie stron (SEO – Search Engine Optimization) to wszelkie działania mające zapewnić jak największą widzialność firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google.

Pozycjonowanie stron skupia się tylko na tej wyszukiwarce ze względu jej monopolistyczną pozycję w Polsce.

93,77% internautów korzysta z Google!

Wykres - Udział w rynku wyszukiwarek internetowych

Udziały wyszukiwarek internetowych w rynku