Strona główna » Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron Wrocław

Prowadzisz firmę we Wrocławiu i szukasz sposobu na pozyskiwanie nowych klientów? PRIME-TIME® SEO to autorska strategia pozycjonowania, która wspiera wrocławskich przedsiębiorców w osiąganiu ambitnych celów.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych (w skrócie SEO, ang. Search Engine Optimization) to proces dostosowywania strony do wymagań wyszukiwarki Google. Jego celem jest osiągnięcie wysokich pozycji na konkretne słowa kluczowe, co przekłada się na wzrost ilości odwiedzin potencjalnych klientów.

pozycjonowanie wrocław

Dlaczego warto prowadzić działania SEO na Wrocław?

Każdego dnia miliony osób przeszukuje Internet przy pomocy wyszukiwarki Google w poszukiwaniu informacji o produktach oraz usługach. Wielu z nich to Państwa potencjalni klienci. Jeśli jednak nie odnajdą Państwa oferty w gąszczu informacji, to niestety będą musieli skorzystać z usług konkurencji.

W odróżnieniu od reklamy masowej, za pośrednictwem wyszukiwarek firma dociera z ofertą nie do przypadkowych osób, ale do grupy poszukujących tego, co Państwa firma ma do zaoferowania.

Istnieje więc wysokie prawdopodobieństwo, że to właśnie ci odwiedzający staną się Państwa klientami.

Darmowa wycena pozycjonowania

Wyślij formularz aby otrzymać darmową wycenę w 24h.






    ~

    Twoje dane są bezpieczne.

    Efekty pozycjonowania mogą być zaskakujące!

    To, że pozycjonowanie stron jest doskonałą formą reklamy, potwierdzają sami przedsiębiorcy. W 85% wskazują oni marketing w wyszukiwarkach jako najskuteczniejszą formę promocji firmy w internecie.

    Już 50% środków przeznaczanych na marketing internetowy wydawane jest na pozycjonowanie stron w Google i ich optymalizację.

    Warto zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, gdyż pierwsze 5 miejsc notuje aż 75% odwiedzin.

    Poniższy przykład pokazuje jak strona internetowa naszego Klienta dzięki strategii PRIME-TIME SEO zwiększyła liczbę odwiedzin o 974%, a miesięczna liczba wizyt wzrosła z 14,000 na 150,000!

    efekty pozycjonowania w google

    Efekty pozycjonowania organicznego w wyszukiwarce Google (po roku współpracy). Wzrost liczby odwiedzin o 974%

    Pozycjonowanie Wrocław

    Wrocław to idealne miejsce dla działalności biznesowej. Licząca niespełna 700 tysięcy mieszkańców aglomeracja stwarza ogromne możliwości przedsiębiorcom. Nie powinni oni zapominać o działaniach marketingowych, gdyż niejednokrotnie samo posiadanie interesującej oferty biznesowej bywa niewystarczające, by zaistnieć i utrzymać się na rynku.

    Jak strategię pozycjonowania wybierają firmy lokalne?

    Strategią, która doskonale sprawdza się w przypadku firm działających na rynku lokalnym jest pozycjonowanie lokalne. Polega ono na działaniach wokół zapytań z podaniem lokalizacji w jakiej użytkownik szuka danej usługi czy towaru. Są to zapytania takie jak „stomatolog Wrocław” czy „meble na wymiar Wrocław„.

    W zapytaniu lokalnym zawarta jest chęć znalezienia firmy w danej branży w określonym miejscu. Tego typu zapytania charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji oraz zazwyczaj mniejszą ilością firm konkurujących.

    Wrocław biznesowo

    Widok na wrocławski rynek „z lotu ptaka”

    Pozycjonowanie Wrocław mapa z podziałem na dzielnice

    Mapa z podziałem na dzielnice

    Dlaczego nie warto pozycjonować się na zapytania „ogólnopolskie”?

    Firmy lokalne nie powinny natomiast decydować się pozycjonowanie ogólnopolskie, ponieważ wymaga to dużo większego budżetu marketingowego, przy często nieadekwatnym do kosztów zwrocie z inwestycji (30% zapytań kierowanych do wyszukiwarki jest powiązane z lokalizacją).

    Zasięg promocyjny Wrocławia w wyszukiwarce Google:

    • Wrocław Fabryczna (zasięg reklamowy 551 000 osób*)
    • Wrocław Krzyki (zasięg reklamowy 519 000 osób*)
    • Wrocław Psie Pole (zasięg reklamowy 445 000 osób*)
    • Wrocław Stare Miasto (zasięg reklamowy 396 000 osób*)
    • Wrocław Śródmieście (zasięg reklamowy 331 000 osób*)

    *na podstawie danych z Google Ads, 12 Lipca 2021

    Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

    4 na 5

    użytkowników Google
    szuka produktów oraz usług lokalnie
    (źródło: Google)

    Geolokalizacja

    Google stosuje tzw. Geolokalizację
    (inne wyniki dla poszczególnych regionów)
    (źródło: Google)

    Trendy

    zauważana jest tendencja wzrostowa
    dla zapytań „blisko”, ” w pobliżu”
    (źródło: Google)

    Strategia PRIME-TIME®SEO w pozycjonowaniu stron dla wrocławskich firm

    PRIME-TIME®SEO, to unikalna metodologia pracy nad kampaniami SEO (pozycjonowanie stron) wypracowana przez ostatnie 17 lat.

    Dzięki niej firmy trafiają do klientów w momencie wysokiego zaangażowania lub na ostatnim etapie lejka zakupowego. PRIME-TIME® oznacza oszczędność i wyższą konwersję.

    Od 2004 roku zajmowaliśmy się setkami firm o różnym profilu działalności. Przeanalizowaliśmy w tym czasie tysiące słów kluczowych, obserwując, między innymi, jak ich wypozycjonowanie wpływa na efektywność prowadzonej przez firmę Klienta działalności.

    Na podstawie tak obszernych danych byliśmy w stanie wychwycić wiele prawidłowości, wspólnych dla wszystkich branż, jakie reprezentowali nasi Klienci.

    PRIME TIME SEO

    W ciągu 12 miesięcy dzięki pozycjonowaniu w modelu PRIME-TIME®SEO zwiększyliśmy liczbę użytkowników strony naszego Klienta o ponad MILION!

    Co wynikło z naszej analizy?

    Przede wszystkim potwierdził się fakt, że należy dotrzeć do grupy najbardziej zainteresowanej ofertą naszego klienta.

    Wypozycjonowanie na kilka głównych słów kluczowych przynosiło efekt bardziej prestiżowy, niż wymierny czy ekonomiczny. Pozwalało jedynie osiągnąć firmie pewien pułap, na którym liczba klientów, czy mówiąc szerzej, efektywność stabilizowała się i mimo kolejnych wysiłków nie wzrastała.

    Podobnie było w przypadku kampanii Google Ads.

    Postanowiliśmy to zmienić …

    i opracowaliśmy autorską strategię pozycjonowania stron internetowych oraz prowadzenia kampanii Google Ads. Nazwaliśmy ją PRIME-TIME®!

    To przez analogię do reklamy telewizyjnej, z której ten termin pochodzi i oznacza najlepszy czas antenowy na dotarcie z reklamą do odbiorcy.

    Na czym polega nasza strategia PRIME-TIME®SEO?

    To szereg czynności i działań układających się w długi proces prowadzący do maksymalizacji celów. To połączenie pozycjonowania long tail wg. koncepcji Chrisa Andersena, pozycjonowania w chmurze, elementów SEO Cloud, SEO Data Driven – marketingu opartego na danych, odpowiedniego link buildingu oraz content marketingu.

    To analizy wielokanałowości, stały monitoring i poprawa współczynnika konwersji, analiza ścieżek zakupowych i remarketing dynamiczny.

    Działania wielowymiarowe obejmują nie tylko stronę www klienta, ale także mapy, urządzenia mobilne, uwzględniające regionalizację.

    Działania w oparciu o rzeczywiste dane i pełna transparentność

    Wszystkie działania prowadzimy w oparciu o dane (monitorowane w czasie rzeczywistym). Na zmiany w algotytmach reagujemy na bieżąco.

    Dodatkowo dbamy o pełną transparentność naszych działań. Klient ma stały dostęp online do wszystkich raportów, sporządzanych z użyciem tylko niezależnych narzędzi.

    Rozwiń swoją firmę teraz!

    *Otrzymasz od nas bezpłatną kalkulację lub propozycję działań

    Jak wygląda proces pozycjonowania w praktyce?

    Analiza konkurencji

    Na początku wybieramy słowa kluczowe oraz określamy benchamarking branży czyli jakie nakłady pracy i środki finansowe należy ponieść aby móc konkurować o najwyższe pozycje. Na podstawie tej analizy możemy wstępnie wycenić pozycjonowanie.

    Audyt techniczny strony

    Na tym etapie naszym celem jest przystosowanie strony do aktualnych wymagań algorytmów Google. Poprawiamy wskaźniki jakościowe m.in. Core Web Vitals aby odczucia użytkowników przeglądających stronę były jak najlepsze. Często audyt SEO łączy się z audytem UX. Sprawdzanych czynników rankingowych jest kilkaset: np. sąsiedztwo na jakim serwerze znajduje się strona; badania ilościowe i jakościowe contentu itd.

    Mapowanie słów kluczowych

    Dobrane słowa kluczowe rozmieszczamy / grupujemy na stronie klienta, tak aby stanowiły spójną całość. Uniknięcie kanibalizacji + przygotowanie witryny pod zapytania internautów. Na tym etapie tworzone są nowe podstrony (copywriting). Wdrażane są również dane strukturalne (ang. rich snippets) jak FAQ, gwiazdki-oceny czy mikroznaczniki dla konkretnej branży.

    Audyt linków pozycjonujących

    Weryfikacji wcześniejszych działań off-site, zbadanie profilu i jakości odsyłaczy (dotyczy stron wcześniej pozycjonowanych).

    Wdrożenie analityki internetowej

    Wysoka pozycja w Google nie jest celem a zadaniem, które przybliża nas do realizacji biznesowych celów, dlatego wdrażamy monitoring ruchu na pozycjonowanej domenie, określamy KPI, prowadzimy analizę makro i mikro konwersji czy analizy lejka zakupowego.

    Strategia

    Ustalenie cyklicznych prac nad domeną (na 4-12 mc). m.in. zbieranie odsyłaczy z tematycznych stron, publikacja artykułów sponsorowanych, linkowanie z prywatnego zaplecza, relinkowanie (zdobywanie linków konkurencji).

    Blog oraz praca nad contentem

    Budowanie tematyczności wokół pozycjonowanego tematu, kreowanie w oczach Google i użytkowników znawcę tematu – eksperta (E-A-T).

    Raportowanie

    Całość działań i efektów jest monitorowana w Panelu Klienta – 24h.

    Wyprzedź konkurencję w Google!

    *Otrzymasz od nas bezpłatną kalkulację lub propozycję działań

    Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

    1. Czy każdą stronę da się wypozycjonować?

    Niestety nie, w SEO nie ma dróg na skróty. Trzeba mierzyć siły na zamiary. W wynikach wyszukiwania nie konkurujemy tylko z lokalnymi firmami ale często również z dużymi graczami takimi jak Allegro, Amazon; porównywarkami cen (Ceneo) czy serwisami typu Marketplace (Homebook, Empik). Do tego dochodzą serwisy tematyczne-specjalistyczne (Znany Lekarz), agregatory (Pyszne.pl) oraz hobbystyczne. Często nie są to bezpośredni konkurenci ale zależy im na tych samych pozycjach co nam. Rywalizacja jest nieunikniona.

    2. Czy pozycjonowanie jest bezpieczne i legalne?

    Pozycjonowanie jest jak najbardziej legalne i wręcz wskazane, pod warunkiem, że wykonywane jest w sposób zgodny z regulaminami wyszukiwarek. Nieumiejętne pozycjonowanie wykonywane przez niedoświadczone osoby może doprowadzić do nałożenia filtrów na stronę (kara od wyszukiwarki).

    Filtr skutkuje obniżeniem pozycji na promowane słowa kluczowe. Używanie nieetycznych metod pozycjonowania może grozić całkowitym wykluczeniem witryny z indeksu wyszukiwarki. 17-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu pozwala nam zniwelować ryzyko niepowodzenia do zera. Powierzenie usługi fachowcom, to gwarancja działań bezpiecznych, niepowodujących zbędnego zaśmiecania Internetu.

    Wszelkie działania mające na celu manipulację wynikami wyszukiwarki Google są niezgodne z jej regulaminem.

    *Jest to spowodowane rozwojem nowych funkcjonalności wyszukiwarki

    3. Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

    Pierwsze efekty pozycjonowania widoczne są już po kilku tygodniach od rozpoczęcia usługi. Wzrost doskonale obrazują statystyki odwiedzin oraz raport pozycji. Na szybkość pozycjonowania ma wpływ m.in.: staż strony w Internecie, jakość treści, stopień optymalizacji, siła konkurencji oraz historia działań „pozycjonerskich”. Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym, który wymaga cierpliwości i wyczucia. Prace nad pozycjami muszą wyglądać względnie naturalnie. Zbyt agresywne działania mogą doprowadzić do efektów odwrotnych.

    Pozycjonowanie przypomina wspinaczkę górską. Im wyższej i dłużej wspinamy się, tym trudniej dostać się na szczyt. Dlatego też, awans np. z 200 pozycji na 16 następuje szybciej niż z 7 na 1.

    W przypadku bardzo konkurencyjnych branż, gdzie firmy pozycjonują się od wielu lat, na czołowe pozycje można pracować nawet kilkanaście miesięcy. Im szybciej rozpocznie się proces pozycjonowania, tym krócej potrwa pogoń za konkurencją.

    4. Ile kosztuje pozycjonowanie?

    Koszt pozycjonowania determinuje liczba Twoich konkurentów oraz ich miesięczny budżet marketingowy. Przeważnie są to sumy od kilkuset do kilku/kilkunastu tysięcy złotych (miesięcznie).

    Cena usług SEO ustalana jest zawsze indywidualnie. Nie ma sztywnych cenników pozycjonowania, ponieważ każda strona jest inaczej zbudowana, charakteryzuje się zróżnicowaną konkurencją oraz każdy klient ma inne oczekiwania.

    Do wyceny niezbędny jest adres strony internetowej. Przydatne będą również informacje o konkurencji, przykładowe słowa kluczowe (branżowe) oraz zakładane cele, np. 30 klientów na miesiąc (wysoka pozycja to nie jest cel, tylko zadanie, które przybliża nas do jego realizacji).

    Wynagrodzenie za pozycjonowanie powinno być rozpatrywane w kategoriach inwestycji, gdzie każda zainwestowana złotówka przybliża firmę do nowych klientów. » Zapytaj o darmową wycenę.

    Żadna z Agencji SEO nie może dać gwarancji utrzymania określonych pozycji (nie jesteśmy właścicielami wyszukiwarki).

    Pozycjonowanie strony jest niekończącym się procesem. Zdobyte pozycje trzeba stale monitorować oraz wykonywać pracę w celu ich utrzymania. Mają na to wpływ zmiany w algorytmie wyszukiwarki* (odpowiedzialne za pozycje) oraz działania konkurencji, której również zależy na najwyższych pozycjach.

    Nawet najkrótszy przestój w procesie pozycjonowania strony może doprowadzić do gwałtownego spadku odwiedzin. W pozycjonowaniu podobnie jak w sporcie, raz zdobyty medal na zawodach wcale nie oznacza, że do kolejnych, sportowiec nie musi się przygotowywać.

    *W samym tylko 2022 roku właściciele wyszukiwarki Google wprowadzili ponad 250 zmian w algorytmie.

    Już na etapie ofertowania powinno się zatem wykonać dokładną analizę konkurencji (benchmarking). Pozwoli to uniknąć przykrych niespodzianek, ponieważ nie każdą stronę da się wypozycjonować lub po określeniu minimalnego budżetu – może okazać się to nieopłacalne.