Pozycjonowanie Wrocław

Strategia PRIME-TIME® SEO to jeszcze skuteczniejsze efekty pozycjonowania w Google.
Wspieramy wrocławskich przedsiębiorców w osiąganiu ambitnych celów.

Jesteś tutaj: Strona główna » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie Wrocław

Czym jest pozycjonowanie stron? I jak Twoja firma może to wykorzystać do zbudowania przewagi?

pozycjonowanie wrocław

Media Click jest butikową agencją SEO z Wrocławia. Rozpoczęliśmy działalność w 2004. Od blisko 17 lat poprawiamy jakość wyników wyszukiwarki Google.

Pozycjonowanie stron internetowych (w skrócie SEO, ang. search engine optimization) to nieco tajemniczy proces, który owiany jest setkami mitów i legend. Bardzo często usługa jest nam proponowana przez liczne agencje SEO. Bez podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania algorytmów ciężko nam będzie porównać oferty oraz rzetelność agencji. Samodzielne pozycjonowanie jest mało opłacalne ze względu na wielowątkowość (wiedza IT, marketing) i pracochłonność. Zdobycie pierwszej pozycji wymaga doświadczenia oraz odpowiedniego budżetu reklamowego umożliwiającego konkurowanie z podmiotami. Wiemy tylko, że jeśli chcemy znaleźć się z naszą witryną na szczycie wyników wyszukiwania – należy je wdrożyć. Wiele osób, zmuszonych taką rzeczywistością, licząc na szybkie efekty, zleca pozycjonowanie nie wiedząc o nim nic firmie zewnętrznej (najczęściej dużej agencji, która dysponuje zestawem sprzedawców działających w zasadzie „nikt Ci tyle nie da ile ja Ci obiecam). To niestety gotowy przepis na rozczarowanie.

Warto zatem posiadając witrynę znać przynajmniej podstawowe zagadnienia związane z pozycjonowaniem stron www, które przedstawiamy w tym krótkim zbiorze informacji.

Czym jest pozycjonowanie stron www?

efekty pozycjonowania w google

Efekty pozycjonowania organicznego w wyszukiwarce Google. Wzrost odwiedzin z 14,005 na 150,461 (974,34%). Na takie efekty mogą liczyć Klienci firmy Media Click z Wrocławia.

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem podnoszenia pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Wdraża się je po tym, jak strona www została stworzona i umieszczona na serwerze. Tylko dzięki pozycjonowaniu nasza strona może być widoczna na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google (często określa się je TOP10 czyli pierwszej strony wyników).

Czym zatem jest samo pozycjonowanie?

Jest to dostosowanie witryny internetowej do wyszukiwarki Google pod kątem algorytmów. Google wyświetlając wyniki wyszukiwania, prezentuje listę obiektywnie najlepszych witryn, które dadzą najlepszą podpowiedź na zadane pytanie.

Pozycjonowanie jest zatem procesem dostosowywania dla Google tych elementów, które wyszukiwarka bierze pod uwagę, oceniając naszą stronę, czyli ją indeksując. Samo pozycjonowanie możemy wykonywać samodzielnie, lecz biorąc pod uwagę ilość zmian w wyszukiwarkach, to ryzykowna, czasochłonna i często kosztowna decyzja.  Z tego powodu na rynku istnieje wiele agencji SEO oferujących usługi tego typu.

Pozycjonować można każdą stronę internetową na wiele sposobów. Celem pozycjonowania jest pozyskiwanie organicznego (naturalnego) ruchu użytkowników na naszą witrynę.

Istnieje kilka rodzajów i typów pozycjonowania.

Głównym jest standardowe podnoszenie widoczności witryny pod kilka najpopularniejszych fraz tematycznych, które dają największy ruch organiczny, ale charakteryzują się największą konkurencją.

Alternatywnym sposobem pozycjonowania podstawowego jest szerokie, czyli promowanie strony pod kilkaset fraz — wszystkie hasła kluczowe w danej tematyce. Działanie takie ma pozwalać pozyskiwać mniejszy ruch, ale z większej ilości fraz i dawać finalnie skumulowany efekt.

Pozycjonowanie strony w Google – widoczność w TOP10: często trafiają do nas Klienci ze stronami, które mają nałożone kary od Google. Nie tylko potrafimy je usunąć ale też znacząco zbudować większą widoczność.

Kolejnym typem pozycjonowania jest pozycjonowanie lokalne. Jest to promowanie witryny w Google pod popularnymi hasłami, ale w lokalnym kontekście. Tak pozycjonowana witryna będzie widoczna w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach jedynie gdy pytanie będzie dotyczyło danego miasta lub zostanie zadane właśnie z niego.

Oprócz tych trzech najpopularniejszych sposobów pozycjonowania istnieje jeszcze pozycjonowanie pod urządzenia mobilne czy wyszukiwanie głosowe.

Są to niszowe typy pozycjonowania, które wdraża się w szczególnych sytuacjach, gdy z jakichś powodów chcemy pozyskiwać właśnie taki typ ruchu lub wykorzystuje się je uzupełniająco.

Sprawdź jak firmy z Wrocławia podobne do Twojej osiągają sukces dzięki naszym działaniom.

Daj się zainspirować historiami sukcesu i przykładami kampanii SEO/PPC w strategii PRIME TIME®*

*PRIME TIME®, to unikalna metodologia pracy nad kampaniami PPC (Google Ads, Facebook Ads) oraz SEO (pozycjonowanie stron) wypracowana przez ostatnie 16 lat. Dzięki niej organizacje trafiają do klientów w momencie wysokiego zaangażowania lub na ostatnim etapie lejka zakupowego. PRIME-TIME oznacza oszczędność i konwersję.

Strategia Prime Time w pozycjonowaniu stron i kampaniach Google Ads

Przez 17 lat działalności zajmowaliśmy się setkami firm o różnym profilu działalności. Przeanalizowaliśmy w tym czasie tysiące słów kluczowych, obserwując, między innymi, jak ich wypozycjonowanie wpływa na efektywność prowadzonej przez firmę Klienta działalności. Na podstawie tak obszernych danych byliśmy w stanie wychwycić wiele prawidłowości, wspólnych dla wszystkich branż, jakie reprezentowali nasi Klienci.

PRIME-TIME SEO

PRIME-TIME SEO to nowa jakość pozycjonowania na wrocławskim rynku.

Przede wszystkim potwierdził się fakt, że należy dotrzeć do grupy najbardziej zainteresowanej ofertą naszego klienta. Wypozycjonowanie na kilka głównych słów kluczowych przynosiło efekt bardziej prestiżowy, niż wymierny, ekonomiczny. Pozwalało jedynie osiągnąć firmie pewien pułap, na którym liczba klientów, czy mówiąc szerzej efektywność, stabilizowała się i mimo kolejnych wysiłków nie wzrastała. Podobnie było w przypadku kampanii Google Ads.

Postanowiliśmy to zmienić i opracowaliśmy autorską strategię pozycjonowania stron internetowych oraz prowadzenia kampanii Google Ads. Nazwaliśmy ją Prime Time. To przez analogię do reklamy telewizyjnej, z której ten termin pochodzi i oznacza najlepszy czas antenowy na dotarcie z reklamą do odbiorcy.

Na czym polega nasza strategia Prime-Time®? To szereg czynności i działań układających się w długi proces prowadzący do maksymalizacji celów. To połączenie pozycjonowania long tail wg. koncepcji Chrisa Andersena, pozycjonowania w chmurze, elementów SEO Cloud, SEO Data Driven – marketingu opartego na danych, odpowiedniego link buildingu, content marketing. To analizy wielokanałowości, stały monitoring i poprawa konwersji, remarketing dynamiczny, analiza ścieżek zakupowych. To działania wielowymiarowe obejmujące nie tylko stronę klienta, ale także mapy, urządzenia mobilne, uwzględniające regionalizację.

Wszystkie działania prowadzimy w oparciu o rzeczywiste dane. Dlatego też najlepsze efekty stosowanie strategii Prime Time przynosi w przypadku kampanii Google Ads, gdzie tych danych mamy najwięcej. Jednak i przy pozycjonowaniu stron Prime Time sprawdza się znakomicie. Dodatkowo dbamy o pełną transparentność naszych działań. Klient ma stały dostęp on line do wszystkich raportów, sporządzanych z użyciem tylko niezależnych narzędzi.

Dlaczego należy pozycjonować witryny?

Same stworzone i wgrane do sieci witryny nie się odpowiednio dostosowane do wyszukiwarki Google. Mogą być jedynie dostosowane w części lub w ogóle jeśli nie były tworzone z takim zamiarem. Wyszukiwarka Google bierze pod uwagę nawet kilkaset elementów witryny, oceniając je i ustalając ranking wyszukiwania, a pozycjonowanie jest procesem, który dostosowuje te elementy. Tylko świadomie ich dostosowanie i optymalizacja sprawia, że nasza strona będzie pozytywnie odbierana przez Google i wyświetlana w wysokich pozycjach. Pozycjonowanie jest procesem stworzonym właśnie do tego celu i składa się z wielu zaawansowanych czynności. Niepozycjonowana strona www może być umieszczana w wynikach Google, ale najczęściej będą o odlegle i niewidoczne pozycje.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron www daje wiele korzyści, a pierwszą z nich jest pozyskiwanie dużej ilości ruchu organicznego na naszą stronę. Dzięki temu, dla naszego biznesu lokalnego, internetowego czy projektu będziemy pozyskiwali sporą ilość odbiorców. Im na wyżej pozycji będziemy się znajdowali, tym więcej ich będzie. Dzięki temu możemy zarabiać spore sumy pieniędzy i rozwijać swoją markę lub produkt. Pozycjonowane jest jednym z najlepszych sposobów na pozyskiwanie odbiorców różnego rodzaju. Inwestowanie w stronę przynosi też długofalowe rezultaty. Ma atrakcyjny koszt w przeliczeniu na pozyskanie jednego odbiorcy, a na rynku istnieje tak wiele agencji SEO, iż nie będziemy mieli problemu ze zleceniem tej usługi.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google to też prestiż i renoma oraz możliwość zostania liderem branżowym. Dla wielu osób pozycjonowane istotny www będzie zatem możliwością realizowania projektu, budowania własnej marki czy prowadzenia biznesu — a to wszystko dzięki temu, iż z wyszukiwarki Google korzystają praktycznie wszyscy internauci, jest ona nieograniczonym źródłem pozyskiwania odbiorców.

Ile trwa i ile kosztuje?

Ile kosztuje i trwa pozycjonowanie? Na te pytania dość trudno jednocześnie odpowiedzieć. Koszt pozycjonowania według statystyk to przeważnie sumy od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Mogą być jednak znacznie mniejsze jak i większe. Zależeć będą one od tego, jakie cele chcemy osiągnąć oraz jak szybko chcemy pozycjonować naszą witrynę. Przeznaczając przeważnie ok. kilkuset złotych miesięczne, możemy pojawić się w TOP 10, TOP 20 wyników danej kategorii wybierając odpowiednią agencję SEO. Czas wypozycjonowania strony www waha się za to przeważnie od kilku miesięcy do roku czasu. Przy popularnych hasłach będzie to zakres od pół do roku czasu, a przy mało i średnio popularnych od miesiąca do pół roku. Na czas ten składają się takie czynniki jak budżet pozycjonowania, kompetencje agencji SEO, cel, stan witryny, konkurencja, popularność tematyki i fraz czy historia domeny.

Jak pozycjonuje się strony www?

Core Web Vitals na rok 2021 – jednym z czynników rankingowych będzie jakość strony docelowej.

Pozycjonowanie stron www dzieli się na dwie części — optymalizację i działania poza witryną. Razem działania on site i off site nazywane są pozycjonowaniem. Ogólnie istnieje kilkaset czynników, które dostosowuje się podczas pozycjonowania. Najpopularniejszymi działaniami on site jest optymalizacja kodu HTML, uroszczenie szkieletu, utworzenie linkowania wewnętrznego, ustanie metadanych, analiza i dobór słów kluczowych, zamieszczanie contentu na stronie, dodawanie tekstów SEO, optymalizacja pod kątem UX, przyspieszanie działania i wczytywania się witryny czy regularne aktualizacje. Do działań wykonywanych poza stroną należą głównie link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych do witryny z sieci, uwiarygadnianie strony poprzez dodawanie wizytówek w sieci z jej adresem np. na Google Maps czy w katalogach biznesowych czy poprzez sprowadzanie ruchu na witrynę z innych kanałów, który ma podnieść statystyki strony.

Wycena pozycjonowania

Wyślij formularz aby otrzymać darmową wycenę w 24h.

Formularz kontaktowy

~

Twoje dane są bezpieczne.

 

Dlaczego to właśnie nam warto zlecić pozycjonowanie?

  • jesteśmy z Wrocławia, masz nas zawsze pod ręką 🙂
  • sami eksperci od pozycjonowania, 0% sprzedawców, 100% geeków 🙂
  • mamy ceny niższe średnio o 50% niż u konkurencji ale tanio skóry nie sprzedamy 😉
  • dedykowane zaplecze do pozycjonowania charakteryzuje się dużo lepszym benchmarkiem (ratio 1:20)
  • jesteśmy jednym z pierwszych Certyfikowanych Partnerów Google,
    pierwszą stronę wypozycjonowaliśmy w 2004 roku,
  • dzięki autorskim technikom pozycjonowania
    (STRATEGIA PRIME-TIME®)
    , nasi klienci zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarce Google,
  • 8 na 10 klientów poleca nasze usługi swoim znajomym,
  • wszyscy klienci trafili do nas z polecenia lub znaleźli nas w Google 🙂
  • dostarczamy przejrzyste raporty, w pełni transparentne działania,
  • jasne i czytelne warunki umowy na pozycjonowanie (brak kar umownych, 1 miesięczny okres wypowiedzenia).

Monitoring pozycji w Google

Czy wiesz, że zlecając pozycjonowanie swojej strony w Media Click będzie ona monitorowana na 16 mln słów kluczowych? Tak duża baza dostępna jest w narzędziach SEO do monitorowania pozycji takich jak: Semstorm czy Senuto.

Jesteśmy bliżej niż myślisz!

Media Click
ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław

Pozycjonowanie lokalne stron – jak wybrać słowa kluczowe?

Szczególnym przypadkiem pozycjonowania stron jest pozycjonowanie lokalne. Polega ono na pozycjonowaniu strony na zapytania uściślone podaniem lokalizacji, w jakiej pytający szuka danej usługi czy towaru. To zapytania typu „stomatolog Wrocław” czy „meble na wymiar Wrocław”. Ten typ pozycjonowania stron www doskonale sprawdza się w przypadku firm działających na rynku lokalnym, którym pozycjonowanie na frazy ogólnopolskie, wymagające zaangażowania dużo znaczniejszych środków, jest zbędne (30% zapytań kierowanych do wyszukiwarki jest powiązane z lokalizacją).

Zasięg promocyjny Wrocławia w wyszukiwarce Google:

  • Wrocław Fabryczna (zasięg reklamowy 551 000 osób*)
  • Wrocław Krzyki (zasięg reklamowy 519 000 osób*)
  • Wrocław Psie Pole (zasięg reklamowy 445 000 osób*)
  • Wrocław Stare Miasto (zasięg reklamowy 396 000 osób*)
  • Wrocław Śródmieście (zasięg reklamowy 331 000 osób*)

*na podstawie danych z Google Ads, 12 Lipca 2021

Pozycjonowanie Wrocław mapa z podziałem na dzielnice

Pozycjonowanie Wrocław – Mapa z podziałem na dzielnice

Najważniejsze fakty, statystyki i trendy SEO na 2021 rok

  • 96,5% Wrocławian poszukujących informacji w internecie korzysta z wyszukiwarki Google (Gemius/PBI).
  • Wyszukiwarki internetowe (takie jak np. Google) dostarczają o 300% więcej ruchu niż social media (np. Facebook)
  • 64% specjalistów ds. marketingu wskazuje pozycjonowanie strony jako główne działanie marketingowe
  • Leady pochodzące z wyszukiwarek konwertują 9x lepiej niż z innych kanałów (np. mailing)
  • 2000 słów – to średnia długość najlepiej rankujących tekstów

Pozycjonowanie stron Wrocław

Wrocław to idealne miejsce dla działalności biznesowej. Licząca niespełna 700 tysięcy mieszkańców aglomeracja stwarza ogromne możliwości przedsiębiorcom. Mimo to prowadzący działalność gospodarczą nie powinni zapominać o działaniach marketingowych, gdyż niejednokrotnie samo posiadanie interesującej oferty biznesowej bywa niewystarczające, by zaistnieć i utrzymać się na rynku.

Pozycjonowanie stron – jedna z form Inbound Marketingu

Można zdecydować się na tzw. Outbound Marketing, czyli reklamę w starym stylu, gdzie to przedsiębiorca poprzez kampanie reklamowe usiłuje dotrzeć do klientów. Zdecydowanie lepszym posunięciem jest jednak wybranie Inbound Marketingu. To tzw. marketing przychodzący. Tu adresat reklamy sam ją odnajduje.

Jedną z form Inbound Marketingu jest pozycjonowanie stron internetowych Wrocław. Pozycjonowanie stron (SEO – Search Engine Optimization) to wszelkie działania mające zapewnić jak największą widzialność firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google. Pozycjonowanie stron skupia się tylko na tej wyszukiwarce ze względu jej monopolistyczną pozycję w Polsce.

93,77% internautów korzysta z Google!

Wykres - Udział w rynku wyszukiwarek internetowych

Udziały wyszukiwarek internetowych w rynku

Pozycjonowanie Wrocław = On-site + Off-site SEO

W ramach procesu pozycjonowania stron podejmowane są działania w obrębie samej strony (tzw. on-site SEO), czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google, oraz działania zewnętrzne (off-site SEO). To, że pozycjonowanie stron Wrocław jest doskonałą formą reklamy, potwierdzają sami przedsiębiorcy. W 85% wskazują oni pozycjonowanie stron, czyli SEO, jako najskuteczniejszą formę promocji firmy w internecie. Już 50% środków przeznaczanych na marketing internetowy wydawane jest na pozycjonowanie stron w Google i ich optymalizację. A pieniądze przeznaczane na pozycjonowanie stron Google Wrocław zwracają się szybko. Warto zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, gdyż pierwsze 5 miejsc notuje aż 75% odwiedzin.

Pozycjonowanie stron w Google we Wrocławiu

Pozycjonowanie stron internetowych w Google to proces skomplikowany, wymagający wiedzy, doświadczenia, a także specjalistycznych narzędzi (oprogramowania). Wystarczy powiedzieć, że nasza firma w ciągu miesiąca, w ramach pozycjonowania strony, dla każdego z klientów monitoruje

ponad 500 czynników rankingowych,
mających wpływ na fluktuacje pozycji
jego strony w wynikach wyszukiwania.
Dodatkowo obserwowane są wszelkie zmiany w algorytmach Google. A jest ich niemało, rocznie od 300 do 400. Mają one służyć, tak podaje oficjalnie Google, poprawie jakości usług. Są jednak przede wszystkim utrudnieniem działań związanych z pozycjonowaniem stron, czyli sztucznym zawyżaniu, według włodarzy wyszukiwarki, pozycji domeny.

Cóż, przywykliśmy już dawno do outsourcingu księgowości czy prac porządkowych. Także powierzenie czynności związanych z pozycjonowaniem stron Wrocław w Google wyspecjalizowanej firmie jest ze wszech miar racjonalne. A czas w ten sposób oszczędzony rozsądniej poświęcić głównej działalności firmy. Efekty będą zdecydowanie lepsze.

Pozycjonowanie stron - najczęściej zadawane pytania

Jakie informacje potrzebne są do przygotowania oferty?

Do wyceny niezbędny jest adres strony internetowej. Przydatne będą również informacje o konkurencji, przykładowe słowa kluczowe (branżowe) oraz zakładane cele, np. 30 klientów na miesiąc (wysoka pozycja to nie jest cel, tylko zadanie, które przybliża nas do jego realizacji).

Jeśli korzystali Państwo z podobnych usług, to prosimy o dostęp do statystyk oraz podanie powodów zakończenia współpracy.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Pierwsze efekty pozycjonowania widoczne są już po kilku tygodniach od rozpoczęcia usługi. Wzrost doskonale obrazują statystyki odwiedzin oraz raport pozycji. Na szybkość pozycjonowania ma wpływ m.in.: staż strony w Internecie, jakość treści, stopień optymalizacji, siła konkurencji oraz historia działań „pozycjonerskich”. Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym, który wymaga cierpliwości i wyczucia. Prace nad pozycjami muszą wyglądać względnie naturalnie. Zbyt agresywne działania mogą doprowadzić do efektów odwrotnych.

Pozycjonowanie przypomina wspinaczkę górską. Im wyższej i dłużej wspinamy się, tym trudniej dostać się na szczyt. Dlatego też, awans np. z 200 pozycji na 16 następuje szybciej niż z 7 na 1.

W przypadku bardzo konkurencyjnych branż, gdzie firmy pozycjonują się od wielu lat, na czołowe pozycje można pracować nawet kilkanaście miesięcy. Im szybciej rozpocznie się proces pozycjonowania, tym krócej potrwa pogoń za konkurencją.

Dlaczego warto pozycjonować?

Każdego dnia miliony osób przeszukuje Internet przy pomocy wyszukiwarki Google w poszukiwaniu informacji o produktach oraz usługach. Wielu z nich to Państwa potencjalni klienci. Jeśli jednak nie odnajdą Państwa oferty w gąszczu informacji, to niestety będą musieli skorzystać z usług konkurencji. Nie dopuszczą Państwo do tego, wykorzystując efektywny marketing w wyszukiwarkach.

W odróżnieniu od reklamy masowej za pośrednictwem wyszukiwarek firma dociera z ofertą nie do przypadkowych osób, ale do grupy poszukujących tego, co Państwa firma ma do zaoferowania. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że to właśnie ci odwiedzający staną się Państwa klientami.

Czy warto pozycjonować serwis, skoro po wpisaniu nazwy firmy pojawia się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce?

Głównym założeniem pozycjonowania jest dotarcie z ofertą do klientów, którzy nie znają jeszcze firmy. Takie osoby nie szukają po nazwie firmy, ale po nazwach oferowanych produktów oraz usług.

Dlaczego nie pozycjonuje się pojedynczych słów kluczowych, typu „Wrocław”, „sprzedaż”?

Pojedyncze słowa kluczowe charakteryzują się dużą trudnością w pozycjonowaniu, niskim współczynnikiem konwersji oraz spadkiem częstości użycia*. Odpowiednie słowa kluczowe to takie, które dokładnie opisują Państwa usługi oraz produkty. Na podstawie wiarygodnych badań wybieramy zawsze najpopularniejsze słowa kluczowe w danej branży z uwzględnieniem zapytań z „długiego ogona”.

*Jest to spowodowane rozwojem nowych funkcjonalności wyszukiwarki

Czy pozycjonowanie jest bezpieczne i legalne?

Pozycjonowanie jest jak najbardziej legalne i wręcz wskazane, pod warunkiem, że wykonywane jest w sposób zgodny z regulaminami wyszukiwarek. Nieumiejętne pozycjonowanie wykonywane przez niedoświadczone osoby może doprowadzić do nałożenia filtrów na stronę (kara od wyszukiwarki).

Filtr skutkuje obniżeniem pozycji na promowane słowa kluczowe. Używanie nieetycznych metod pozycjonowania może grozić całkowitym wykluczeniem witryny z indeksu wyszukiwarki. 14-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu pozwala nam zniwelować ryzyko niepowodzenia do zera. Powierzenie usługi fachowcom, to gwarancja działań bezpiecznych, niepowodujących zbędnego zaśmiecania Internetu.

Wszelkie działania mające na celu manipulację wynikami wyszukiwarki Google są niezgodne z jej regulaminem.

W jaki sposób monitorowany jest postęp prac?

Każdy z Klientów może na bieżąco monitorować postęp prac w nowoczesnym i intuicyjnym Panelu Klienta.

Co to jest pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe służy temu, aby Internauci znaleźli tylko pożądane i wskazane informacje o danej marce. Dzięki tej usłudze z pierwszych stron wyników można „wyrzucić” nieprzychylne notatki szkodzące wizerunkowi firmy.

Dla jednego ze znanych producentów wody źródlanej usunęliśmy aż 5 niepożądanych wpisów z pierwszych dwóch stron wyników wyszukiwarki.

Dlaczego działania promocyjne obejmują tylko wyszukiwarkę Google.pl?

Wyszukiwarka Google.pl jest najpopularniejszą stroną Internetową w Polsce. Odwiedzana jest częściej niż takie portale jak Onet.pl, czy WP.pl. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Gemius SA, wyszukiwarkę Google.pl w samym tylko lutym 2011 odwiedziło ponad 16,9 miliona Internautów, co stanowi prawie 92% wszystkich osób korzystających z sieci w Polsce.

Jak pokazują powyższe dane, jest to wielka grupa potencjalnych klientów, której żadna firma nie powinna pominąć w swoich działaniach reklamowych. Pozycjonowanie w Google wpływa pozytywnie na obecność w innych, mniej popularnych wyszukiwarkach.

Co oznaczają akronimy: SEO, SEM, PPC, CPC?

SEM (ang. Search Engine Marketing) to marketing w wyszukiwarkach internetowych, czyli wszelkie zabiegi, których celem jest poprawienie ilości i jakości ruchu z mechanizmów wyszukujących. SEM jest to grupa nadrzędna obejmująca działania w wynikach płatnych – linki sponsorowane (PPC) oraz w wynikach organicznych SEO (pozycjonowanie, optymalizację). Bardzo często mylnie określa się linki sponsorowane terminem „SEM”.

SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie (optymalizacja) strony, mające na celu poprawę widoczności w wynikach naturalnych (organicznych).

PPC (ang. Pay Per Click) – model rozliczeń, w którym reklamodawca nie ponosi kosztów za wyświetlanie, ale wyłącznie za kliknięcia w reklamę (wejścia na stronę).

CPC (ang. Cost Per Click) – koszt jednego kliknięcia, np. w link sponsorowany.

Czy Agencja SEO może zagwarantować pozycje?

Żadna z Agencji SEO nie może dać gwarancji utrzymania określonych pozycji (nie jesteśmy właścicielami wyszukiwarki).

Czy depozycjonujecie witryny konkurencji?

Nigdy nie działamy na szkodę konkurencji, możemy jedynie zaproponować skuteczniejsze rozwiązania.

Co jest lepsze pozycjonowanie czy linki sponsorowane?

Wszystko zależy od warunków panujących w danej branży. Najlepsze rezultaty daje efekt synergii, czyli połączenia linków sponsorowanych oraz pozycjonowania stron. Korzystanie z obu tych form promocji powoduje, że zostawiamy mniejsze pole manewru dla konkurencji i w pełni wykorzystujemy potencjał wyszukiwarki.

Jak odróżnić wyniki naturalne od wyników płatnych?

Wyniki naturalne (odpowiada pozycjonowanie) zostały oznaczone niebieską ramką, a wyniki płatne (linki sponsorowane Google AdWords) ramką czerwoną.

Pozycjonowanie Cennik

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Cena usług SEO ustalana jest zawsze indywidualnie. Nie ma sztywnych cenników pozycjonowania, ponieważ każda strona jest inaczej zbudowana, charakteryzuje się zróżnicowaną konkurencją oraz każdy klient ma inne oczekiwania.

Wynagrodzenie za pozycjonowanie powinno być rozpatrywane w kategoriach inwestycji, gdzie każda zainwestowana złotówka przybliża firmę do nowych klientów. » Zapytaj o darmową wycenę.

Dlaczego za pozycjonowanie stron płaci się miesięcznie, a nie jednorazowo?

Pozycjonowanie strony jest niekończącym się procesem. Zdobyte pozycje trzeba stale monitorować oraz wykonywać pracę w celu ich utrzymania. Mają na to wpływ zmiany w algorytmie wyszukiwarki* (odpowiedzialne za pozycje) oraz działania konkurencji, której również zależy na najwyższych pozycjach.

Nawet najkrótszy przestój w procesie pozycjonowania strony może doprowadzić do gwałtownego spadku odwiedzin. W pozycjonowaniu podobnie jak w sporcie, raz zdobyty medal na zawodach wcale nie oznacza, że do kolejnych, sportowiec nie musi się przygotowywać.

*W samym tylko 2010 roku właściciele wyszukiwarki Google wprowadzili ponad 300 zmian w algorytmie.

W jaki sposób może być rozliczane pozycjonowanie?

W zależności od oczekiwań klienta Agencje SEO proponują następujące modele rozliczeń:

Abonament – płatność w postaci ryczałtu za określone co miesiąc działania, umowa z reguły na czas nieokreślony z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia (najczęściej wybierany model rozliczeń SEO).

W Media Click stosujemy przejrzyste rozliczenie hybrydowe, na które składa się:
a) wynagrodzenie dla Media Click (praca ekspertów w zakresie SEO/Informatyki/Marketingu/Analityki internetowej, dostęp do najnowocześniejszych narzędzi i rozwiązań SEO/IT oraz dostęp do prywatnej infrastruktury SEO Media Click®/Private Blog Network/)

b) zakup mediów (linki pozycjonujące w serwisach zewnętrznych; content marketing wewnętrzny i zewnętrzny etc.)

Jest to bardzo dobry model rozliczeń SEO – dający pełną wiedzę na temat ponoszonych wydatków. Dodatkowo zyskują Państwo pewność wykonywanych działań. Racjonalnie wykorzystywany budżet jest gwarancją realizacji założonych celów.

 

Płatność za pozycje – wynagrodzenie pobierane w zależności od pozycji na ustalone słowa kluczowe, umowa na min. 12 miesięcy.

Płatność za ruch – płatność za odwiedziny pochodzące z wyszukiwarki Google, umowa na min. 12 miesięcy.

Model CPA – wynagrodzenie pobierane za konkretne działania Internautów, np. sprzedaż w sklepie internetowym (% od marży – ustalane indywidualnie) – umowa na min. 12 miesięcy.

Barter – bezgotówkowa wymiana za towary lub usługi.

Wrocław – miejsce dla biznesu

Wrocław przyciąga przedsiębiorców jak magnes i jest ku temu wiele powodów. Od lat stanowi bowiem jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków nie tylko na Dolnym Śląsku czy w Polsce, ale i w całej Europie. Założenie działalności gospodarczej we Wrocławiu przynosi wiele korzyści i gwarantuje firmom możliwość szybkiego rozwoju.

W opublikowany przez opiniotwórcze pismo „fDi Magazine” rankingu European Cities and Regions of the Future 2018/19 Wrocław zajął 2. miejsce w kategorii średnich miast przyjaznych dla biznesu oraz 7. miejsce wśród wszystkich miast Europy Wschodniej. W konkursie tym oceniano przede wszystkim warunki, jakie miasto może zapewnić przedsiębiorcom zakładającym firmy w jego obrębie lub okolicach. Wrocław przegrał jedynie z silnie rozwiniętym Zurychem.

Skąd tak dobry wynik? Wrocław to 600 tysięczne miasto, które zapewnia wysoką jakość życia, przy dość niskich kosztach utrzymania. Wynajem lokali lub kupno ziemi pod inwestycje są dużo tańsze niż w innych dużych polskich czy europejskich miastach, co znacznie zmniejsza koszta związane z prowadzeniem firmy. Oszczędności płyną również z płac dla pracowników. Średnia pensja Wrocławianina wynosi około 3800 złotych netto, czyli mniej więcej aż o 9% mniej niż np. pensja Warszawiaka. To wszystko sprawia, że założenie firmy we Wrocławiu jest dużo bardziej opłacalne niż założenie firmy w innym mieście.

Kolejnym atutem jest bliskość do granicy z krajami zachodnimi, co ułatwia komunikację np. z kontrahentami z Niemiec, Włoch czy Anglii. Zaletą Wrocławia jest również jego bardzo dobra infrastruktura, zarówno międzymiastowa, jak i międzynarodowa. Przez łatwość w komunikacji z innymi miastami oraz bliskość do zachodniej granicy na otwieranie swoich nowych placówek w stolicy Dolnego Śląska decyduje się wiele znanych, międzynarodowych marek.

Wymieniając argumenty przemawiające za wyższością Wrocławia nad innymi polskimi miastami w sferze biznesowej, nie można zapomnieć o mieszkającej w niej rzeszy potencjalnych, dobrze wykształconych i wykwalifikowanych przyszłych pracowników. Województwo dolnośląskie ma do zaoferowania aż 32 szkoły wyższe, z czego Uniwersystet Wrocławski i Politechnika Wrocławska od lat zajmują wysokie miejsca w rankingach najlepszych uczelni w Polsce. Przedsiębiorca może mieć więc pewność, że we Wrocławiu znajdzie dobrego pracownika na każde stanowisko.

Warta uwagi jest także bardzo nowoczesna przestrzeń biurowa, jaką Wrocław ma do zaoferowania przedsiębiorcom. W mieście znajduje się aż ponad 900 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej na biura i lokale biznesowe, co daje mu trzecie miejsce w całym kraju.

Wrocław to miasto wysoko rozwinięte w wielu sferach życia: kulturalnej, handlowej, edukacyjnej, ekonomicznej czy finansowej. Wszystko to sprawia, że staje się on doskonałą lokalizację na otwarcie firmy z każdej branży.