Pozycjonowanie stron Wrocław

Strategia PRIME-TIME® SEO to jeszcze skuteczniejsze efekty pozycjonowania w Google.
Wspieramy wrocławskich przedsiębiorców w osiąganiu ambitnych celów.

Jesteś tutaj: Strona główna » Pozycjonowanie stron » Pozycjonowanie Wrocław

Czym jest pozycjonowanie stron? I jak Twoja firma może to wykorzystać do zbudowania przewagi?

Pozycjonowanie stron internetowych (w skrócie SEO, ang. Search Engine Optimization) to nieco tajemniczy proces, który owiany jest setkami mitów i legend. W ostatnich latach usługa jest często proponowana przez liczne „agencje”. Bez podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania wyszukiwarek i ich algorytmów, ciężko porównać otrzymane oferty oraz zweryfikować rzetelność agencji.

Samodzielne pozycjonowanie w Google jest mało opłacalne ze względu na pracochłonność i wymaganą wiedzę z zakresu informatyki, marketingu czy statystyki. Zdobycie pierwszej pozycji wymaga doświadczenia oraz odpowiednich zasobów w tym budżetu reklamowego umożliwiającego konkurowanie z wieloma podmiotami.

pozycjonowanie wrocław

Media Click jest butikową agencją SEO z Wrocławia. Działalność rozpoczęliśmy w 2004 roku. Od blisko 17 lat poprawiamy „jakość wyników wyszukiwarki Google” 😉

Wiele osób, zmuszonych taką rzeczywistością, licząc na szybkie efekty, zleca pozycjonowanie nie wiedząc o nim nic firmie zewnętrznej. Najczęściej wybór pada na dużą agencję, która dysponuje licznym gronem sprzedawców działających w zasadzie „nikt Ci tyle nie da ile ja Ci obiecam). To niestety gotowy przepis na rozczarowanie.

Zatem każdy właściciel strony internetowej powinien znać przynajmniej podstawowe zagadnienia związane z pozycjonowaniem stron www, które przedstawiamy w tym poniższym poradniku.

Pozycjonowanie Wrocław

Wyślij formularz aby otrzymać darmową wycenę w 24h.

Formularz kontaktowy

~

Twoje dane są bezpieczne.

Jakie CMSy pozycjonuje nasza firma?

  • Platformy blogowe (WordPress)
  • Sklepy internetowe (IDoSell, OpenCart, Magento, PrestaShop, RedCart, Shoper, Shopify, Sote, Sky-Shop, WooCommerce)
  • Strony wizytówki SaaS (np. WIX)

Dlaczego to właśnie nam warto zlecić pozycjonowanie?

  • jesteśmy z Wrocławia, masz nas zawsze pod ręką 🙂
  • sami eksperci od pozycjonowania, 0% sprzedawców, 100% geeków 🙂
  • ze względu na wąską specjalizację mamy ceny niższe średnio o 50% niż u konkurencji
  • nasze dedykowane zaplecze do pozycjonowania charakteryzuje się dużo lepszym benchmarkiem (ratio linków 1:10)
  • jesteśmy jednym z pierwszych Certyfikowanych Partnerów Google,
    pierwszą stronę wypozycjonowaliśmy w 2004 roku,
  • dzięki autorskim technikom pozycjonowania
    (STRATEGIA PRIME-TIME®)
    , nasi klienci zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarce Google,
  • 8 na 10 klientów poleca nasze usługi swoim znajomym,
  • wszyscy klienci trafili do nas z polecenia lub znaleźli nas w Google 🙂
  • dostarczamy przejrzyste raporty, w pełni transparentne działania,
  • jasne i czytelne warunki umowy na pozycjonowanie (brak kar umownych, 1 miesięczny okres wypowiedzenia).

Najważniejsze fakty, statystyki i trendy SEO na 2021 rok

  • 96,5% Wrocławian poszukujących informacji w internecie korzysta z wyszukiwarki Google (Gemius/PBI).
  • Wyszukiwarki internetowe (takie jak np. Google) dostarczają o 300% więcej ruchu niż social media (np. Facebook)
  • 64% specjalistów ds. marketingu wskazuje pozycjonowanie strony jako główne działanie marketingowe
  • Leady pochodzące z wyszukiwarek konwertują 9x lepiej niż z innych kanałów (np. mailing)
  • 2000 słów – to średnia długość najlepiej rankujących tekstów

Czym dokładnie jest pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem dostosowaniem witryny internetowej do wyszukiwarki Google pod kątem aktualnych algorytmów. Google wyświetlając wyniki wyszukiwania, prezentuje listę obiektywnie najlepszych witryn, które dadzą najlepszą podpowiedź na zadane pytanie (słowo kluczowe).

efekty pozycjonowania w google

Efekty pozycjonowania organicznego w wyszukiwarce Google (po roku współpracy): wzrost odwiedzin (miesięcznych) z 14,005 na 150,461 (974,34%). Na takie efekty mogą liczyć Klienci firmy Media Click z Wrocławia.

Każdego dnia miliony osób przeszukuje Internet przy pomocy wyszukiwarki Google w poszukiwaniu informacji o produktach oraz usługach. Wielu z nich to Państwa potencjalni klienci. Jeśli jednak nie odnajdą Państwa oferty w gąszczu informacji, to niestety będą musieli skorzystać z usług konkurencji. Nie dopuszczą Państwo do tego, wykorzystując efektywny marketing w wyszukiwarkach.

W odróżnieniu od reklamy masowej za pośrednictwem wyszukiwarek firma dociera z ofertą nie do przypadkowych osób, ale do grupy poszukujących tego, co Państwa firma ma do zaoferowania. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że to właśnie ci odwiedzający staną się Państwa klientami.

Jak odróżnić wyniki naturalne od wyników płatnych?

Wyniki naturalne (odpowiada pozycjonowanie) zostały oznaczone niebieską ramką, a wyniki płatne (linki sponsorowane Google AdWords) ramką czerwoną.

Wyniki organiczne i PPC w wyszukiwarce Google

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

u

Czy każdą stronę da się wypozycjonować?

Niestety nie, w SEO nie ma dróg na skróty. Trzeba mierzyć siły na zamiary. W wynikach wyszukiwania nie konkurujemy tylko z lokalnymi firmami ale często również z dużymi graczami takimi jak Allegro, Amazon; porównywarkami cen (Ceneo) czy serwisami typu Marketplace (Homebook, Empik). Do tego dochodzą serwisy tematyczne-specjalistyczne (Znany Lekarz), agregatory (Pyszne.pl) oraz hobbystyczne. Często nie są to bezpośredni konkurenci ale zależy im na tych samych pozycjach co nam. Rywalizacja jest nieunikniona.

u

Czy warto pozycjonować serwis, skoro po wpisaniu nazwy firmy pojawia się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce?

Głównym założeniem pozycjonowania jest dotarcie z ofertą do klientów, którzy nie znają jeszcze firmy. Takie osoby nie szukają po nazwie firmy, ale po nazwach oferowanych produktów oraz usług (słowa kluczowe).

u

Dlaczego nie pozycjonuje się pojedynczych słów kluczowych, typu „Wrocław”, „sprzedaż”?

Pojedyncze słowa kluczowe charakteryzują się dużą trudnością w pozycjonowaniu, niskim współczynnikiem konwersji oraz spadkiem częstości użycia*. Odpowiednie słowa kluczowe to takie, które dokładnie opisują Państwa usługi oraz produkty. Na podstawie wiarygodnych badań wybieramy zawsze najpopularniejsze słowa kluczowe w danej branży z uwzględnieniem zapytań z „długiego ogona”.

u

Dlaczego działania promocyjne obejmują tylko wyszukiwarkę Google.pl?

Wyszukiwarka Google.pl jest najpopularniejszą stroną Internetową w Polsce. Odwiedzana jest częściej niż takie portale jak Onet.pl, czy WP.pl. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Gemius SA, wyszukiwarkę Google.pl w samym tylko lutym 2011 odwiedziło ponad 16,9 miliona Internautów, co stanowi prawie 92% wszystkich osób korzystających z sieci w Polsce.

Jak pokazują powyższe dane, jest to wielka grupa potencjalnych klientów, której żadna firma nie powinna pominąć w swoich działaniach reklamowych. Pozycjonowanie w Google wpływa pozytywnie na obecność w innych, mniej popularnych wyszukiwarkach.

u

Czy pozycjonowanie jest bezpieczne i legalne?

Pozycjonowanie jest jak najbardziej legalne i wręcz wskazane, pod warunkiem, że wykonywane jest w sposób zgodny z regulaminami wyszukiwarek. Nieumiejętne pozycjonowanie wykonywane przez niedoświadczone osoby może doprowadzić do nałożenia filtrów na stronę (kara od wyszukiwarki).

Filtr skutkuje obniżeniem pozycji na promowane słowa kluczowe. Używanie nieetycznych metod pozycjonowania może grozić całkowitym wykluczeniem witryny z indeksu wyszukiwarki. 17-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu pozwala nam zniwelować ryzyko niepowodzenia do zera. Powierzenie usługi fachowcom, to gwarancja działań bezpiecznych, niepowodujących zbędnego zaśmiecania Internetu.

Wszelkie działania mające na celu manipulację wynikami wyszukiwarki Google są niezgodne z jej regulaminem.

*Jest to spowodowane rozwojem nowych funkcjonalności wyszukiwarki

u

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Pierwsze efekty pozycjonowania widoczne są już po kilku tygodniach od rozpoczęcia usługi. Wzrost doskonale obrazują statystyki odwiedzin oraz raport pozycji. Na szybkość pozycjonowania ma wpływ m.in.: staż strony w Internecie, jakość treści, stopień optymalizacji, siła konkurencji oraz historia działań „pozycjonerskich”. Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym, który wymaga cierpliwości i wyczucia. Prace nad pozycjami muszą wyglądać względnie naturalnie. Zbyt agresywne działania mogą doprowadzić do efektów odwrotnych.

Pozycjonowanie przypomina wspinaczkę górską. Im wyższej i dłużej wspinamy się, tym trudniej dostać się na szczyt. Dlatego też, awans np. z 200 pozycji na 16 następuje szybciej niż z 7 na 1.

W przypadku bardzo konkurencyjnych branż, gdzie firmy pozycjonują się od wielu lat, na czołowe pozycje można pracować nawet kilkanaście miesięcy. Im szybciej rozpocznie się proces pozycjonowania, tym krócej potrwa pogoń za konkurencją.

Co jest lepsze pozycjonowanie czy linki sponsorowane Google Ads?

Wszystko zależy od warunków panujących w danej branży. Najlepsze rezultaty daje efekt synergii, czyli połączenia linków sponsorowanych oraz pozycjonowania stron. Korzystanie z obu tych form promocji powoduje, że zostawiamy mniejsze pole manewru dla konkurencji i w pełni wykorzystujemy potencjał wyszukiwarki.

Pozycjonowanie strony w Google – widoczność w TOP10: często trafiają do nas Klienci z domenami z nałożonymi karami od Google.

Jak wygląda proces pozycjonowania w praktyce?

  1. Analiza konkurencji. Na początku określamy benchamarking branży-trudność słów kluczowych czyli „moc” jaka jest potrzebna do konkurowania o najwyższe pozycje. Określamy techniki pozycjonowania (głównie link building) i słowa kluczowe, na które wyświetla się konkurencja.
  2. Audyt techniczny strony. Na tym etapie naszym celem jest przystosowanie strony do aktualnych wymagań algorytmów Google. Poprawiamy wskaźniki jakościowe m.in. Core Web Vitals aby odczucia użytkowników przeglądających stronę były jak najlepsze. Często audyt SEO łączy się z audytem UX. Sprawdzanych czynników rankingowych jest kilkaset: np. sąsiedztwo na jakim serwerze znajduje się strona; badania ilościowe i jakościowe contentu itd.
  3. Mapowanie słów kluczowych. Dobrane słowa kluczowe rozmieszczamy / grupujemy na stronie klienta, tak aby stanowiły spójną całość. Uniknięcie kanibalizacji + przygotowanie witryny pod zapytania internautów. Na tym etapie tworzone są nowe podstrony (copywriting). Wdrażane są również dane strukturalne (ang. rich snippets) jak FAQ, gwiazki-oceny czy mikroznaczniki dla konkretnej branży.
  4. Audyt linków pozycjonujących. Weryfikacji wcześniejszych działań off-site, zbadanie profilu i jakości odsyłaczy (dotyczy stron wcześniej pozycjonowanych).
  5. Wdrożenie analityki internetowej i monitoringu.  na pozycjonowanej domenie określamy KPI, cele. Wysoka pozycja w Google nie jest celem a zadaniem, które przybliża nas do realizacji biznesowych celów.
  6. Strategia. Ustalenie cyklicznych prac nad domeną (na 4-12 mc). m.in. zbieranie odsyłaczy z tematycznych stron, publikacja artykułów sponsorowanych, linkowanie z prywatnego zaplecza, relinkowanie (zdobywanie linków konkurencji).
  7. Blog oraz praca nad contentem. Budowanie tematyczności wokół pozycjonowanego tematu, kreowanie w oczach Google i użytkowników znawcę tematu – eksperta (E-A-T).
  8. Raportowanie.  Całość działań można monitorować w Panelu Klienta – 24h.

Jak można zaobserwować proces pozycjonowania jest dość złożony (dlatego też nie da się dobrze wypozycjonować strony w 3 miesiące za 500 zł). Wymaga wiedzy z wielu obszarów (marketingu, sprzedaży, ekonometrii czy też programowania).  Już na samym etapie ofertowania powinno się wykonać pkt. 1. Pozowoli to uniknąć przykrych niespodzianek, ponieważ nie każdą stronę da się wypozycjonować. Trzeba mierzyć siły na zamiary.

Jakie pozycjonowanie stron wybierają najczęściej firmy lokalne z Wrocławia?

Jednym z rodzajów pozycjonowania stron jest pozycjonowanie lokalne. Polega ono na działaniach wokół zapytań z podaniem lokalizacji, w jakiej użytkownik szuka danej usługi czy towaru. Są to zapytania takie jak „stomatolog Wrocław” czy „meble na wymiar Wrocław„. Ten typ pozycjonowania stron www doskonale sprawdza się w przypadku firm działających na rynku lokalnym. Firmy lokalne nie powinny natomiast decydować się pozycjonowanie ogólnopolskie, ponieważ wymaga to dużo większego budżetu marketingowego, przy często nieadekwatnym do kosztów, zwrocie z inwestycji (30% zapytań kierowanych do wyszukiwarki jest powiązane z lokalizacją).

Zasięg promocyjny Wrocławia w wyszukiwarce Google:

  • Wrocław Fabryczna (zasięg reklamowy 551 000 osób*)
  • Wrocław Krzyki (zasięg reklamowy 519 000 osób*)
  • Wrocław Psie Pole (zasięg reklamowy 445 000 osób*)
  • Wrocław Stare Miasto (zasięg reklamowy 396 000 osób*)
  • Wrocław Śródmieście (zasięg reklamowy 331 000 osób*)

*na podstawie danych z Google Ads, 12 Lipca 2021

Pozycjonowanie Wrocław mapa z podziałem na dzielnice

Pozycjonowanie Wrocław – Mapa z podziałem na dzielnice

Sprawdź jak firmy z Wrocławia podobne do Twojej osiągają sukces dzięki naszym działaniom.

Daj się zainspirować historiami sukcesu i przykładami kampanii SEO/PPC w strategii PRIME-TIME®.

PRIME-TIME®, to unikalna metodologia pracy nad kampaniami PPC (Google Ads, Facebook Ads) oraz SEO (pozycjonowanie stron) wypracowana przez ostatnie 17 lat. Dzięki niej organizacje trafiają do klientów w momencie wysokiego zaangażowania lub na ostatnim etapie lejka zakupowego. PRIME-TIME® oznacza oszczędność i konwersję.

Strategia Prime Time w pozycjonowaniu stron i kampaniach Google Ads

Przez 17 lat działalności zajmowaliśmy się setkami firm o różnym profilu działalności. Przeanalizowaliśmy w tym czasie tysiące słów kluczowych, obserwując, między innymi, jak ich wypozycjonowanie wpływa na efektywność prowadzonej przez firmę Klienta działalności. Na podstawie tak obszernych danych byliśmy w stanie wychwycić wiele prawidłowości, wspólnych dla wszystkich branż, jakie reprezentowali nasi Klienci.

PRIME-TIME SEO

PRIME-TIME SEO to nowa jakość pozycjonowania na wrocławskim rynku.

Przede wszystkim potwierdził się fakt, że należy dotrzeć do grupy najbardziej zainteresowanej ofertą naszego klienta. Wypozycjonowanie na kilka głównych słów kluczowych przynosiło efekt bardziej prestiżowy, niż wymierny, ekonomiczny. Pozwalało jedynie osiągnąć firmie pewien pułap, na którym liczba klientów, czy mówiąc szerzej efektywność, stabilizowała się i mimo kolejnych wysiłków nie wzrastała. Podobnie było w przypadku kampanii Google Ads.

Postanowiliśmy to zmienić i opracowaliśmy autorską strategię pozycjonowania stron internetowych oraz prowadzenia kampanii Google Ads. Nazwaliśmy ją PRIME-TIME®. To przez analogię do reklamy telewizyjnej, z której ten termin pochodzi i oznacza najlepszy czas antenowy na dotarcie z reklamą do odbiorcy.

Na czym polega nasza strategia PRIME-TIME®? To szereg czynności i działań układających się w długi proces prowadzący do maksymalizacji celów. To połączenie pozycjonowania long tail wg. koncepcji Chrisa Andersena, pozycjonowania w chmurze, elementów SEO Cloud, SEO Data Driven – marketingu opartego na danych, odpowiedniego link buildingu, content marketing. To analizy wielokanałowości, stały monitoring i poprawa konwersji, remarketing dynamiczny, analiza ścieżek zakupowych. To działania wielowymiarowe obejmujące nie tylko stronę klienta, ale także mapy, urządzenia mobilne, uwzględniające regionalizację.

Wszystkie działania prowadzimy w oparciu o rzeczywiste dane. Dlatego też najlepsze efekty stosowanie strategii Prime Time przynosi w przypadku kampanii Google Ads, gdzie tych danych mamy najwięcej. Jednak i przy pozycjonowaniu stron Prime Time sprawdza się znakomicie. Dodatkowo dbamy o pełną transparentność naszych działań. Klient ma stały dostęp on line do wszystkich raportów, sporządzanych z użyciem tylko niezależnych narzędzi.

Ile trwa i ile kosztuje?

Ile kosztuje i trwa pozycjonowanie? Na te pytania dość trudno jednocześnie odpowiedzieć. Koszt pozycjonowania według statystyk to przeważnie sumy od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Mogą być jednak znacznie mniejsze jak i większe. Zależeć będą one od tego, jakie cele chcemy osiągnąć oraz jak szybko chcemy pozycjonować naszą witrynę. Przeznaczając przeważnie ok. kilkuset złotych miesięczne, możemy pojawić się w TOP 10, TOP 20 wyników danej kategorii wybierając odpowiednią agencję SEO. Czas wypozycjonowania strony www waha się za to przeważnie od kilku miesięcy do roku czasu. Przy popularnych hasłach będzie to zakres od pół do roku czasu, a przy mało i średnio popularnych od miesiąca do pół roku. Na czas ten składają się takie czynniki jak budżet pozycjonowania, kompetencje agencji SEO, cel, stan witryny, konkurencja, popularność tematyki i fraz czy historia domeny.

Co potrzebuje Agencja SEO aby rzetelnie wycenić swoje usługi?

Do wyceny niezbędny jest adres strony internetowej. Przydatne będą również informacje o konkurencji, przykładowe słowa kluczowe (branżowe) oraz zakładane cele, np. 30 klientów na miesiąc (wysoka pozycja to nie jest cel, tylko zadanie, które przybliża nas do jego realizacji).

Jeśli korzystali Państwo z podobnych usług, to prosimy o dostęp do statystyk oraz podanie powodów zakończenia współpracy.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Cena usług SEO ustalana jest zawsze indywidualnie. Nie ma sztywnych cenników pozycjonowania, ponieważ każda strona jest inaczej zbudowana, charakteryzuje się zróżnicowaną konkurencją oraz każdy klient ma inne oczekiwania.

Wynagrodzenie za pozycjonowanie powinno być rozpatrywane w kategoriach inwestycji, gdzie każda zainwestowana złotówka przybliża firmę do nowych klientów. » Zapytaj o darmową wycenę.

Skąd wynikają różnice w cenach?
Jest to usługa więc każdy inaczej wycenia swoje usługi. Każda firma zajmująca się SEO ma różne techniki pozycjonowania. Nigdy nie odbywa się to 1:1 zatem są też różne koszty np. utrzymania zaplecza.

Czy firma pozycjonująca może zagwarantować pozycje?

Żadna z Agencji SEO nie może dać gwarancji utrzymania określonych pozycji (nie jesteśmy właścicielami wyszukiwarki).

W jaki sposób monitorowany jest postęp prac?

Każdy z Klientów może na bieżąco monitorować postęp prac w nowoczesnym i intuicyjnym Panelu Klienta. W jednym miejscu mają Państwo dostęp do bieżących wyników (Google Data Studio – ASPS, Senuto, Ahrefs itd.). Oprócz danych SEO Klientom prezentowane są dane na temat sprzedaży czy realizacji celów biznesowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie na bieżąco reagować i poprawiać jakość naszych usług.

Dlaczego za pozycjonowanie stron płaci się miesięcznie, a nie jednorazowo?

Pozycjonowanie strony jest niekończącym się procesem. Zdobyte pozycje trzeba stale monitorować oraz wykonywać pracę w celu ich utrzymania. Mają na to wpływ zmiany w algorytmie wyszukiwarki* (odpowiedzialne za pozycje) oraz działania konkurencji, której również zależy na najwyższych pozycjach.

Nawet najkrótszy przestój w procesie pozycjonowania strony może doprowadzić do gwałtownego spadku odwiedzin. W pozycjonowaniu podobnie jak w sporcie, raz zdobyty medal na zawodach wcale nie oznacza, że do kolejnych, sportowiec nie musi się przygotowywać.

*W samym tylko 2010 roku właściciele wyszukiwarki Google wprowadzili ponad 300 zmian w algorytmie.

W jaki sposób może być rozliczane pozycjonowanie?

W zależności od oczekiwań klienta Agencje SEO proponują następujące modele rozliczeń:

Abonament – płatność w postaci ryczałtu za określone co miesiąc działania, umowa z reguły na czas nieokreślony z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia (najczęściej wybierany model rozliczeń SEO).

W Media Click stosujemy przejrzyste rozliczenie hybrydowe, na które składa się:
a) wynagrodzenie dla Media Click (praca ekspertów w zakresie SEO/Informatyki/Marketingu/Analityki internetowej, dostęp do najnowocześniejszych narzędzi i rozwiązań SEO/IT oraz dostęp do prywatnej infrastruktury SEO Media Click®/Private Blog Network/)

b) zakup mediów (linki pozycjonujące w serwisach zewnętrznych; content marketing wewnętrzny i zewnętrzny etc.)

Jest to bardzo dobry model rozliczeń SEO – dający pełną wiedzę na temat ponoszonych wydatków. Dodatkowo zyskują Państwo pewność wykonywanych działań. Racjonalnie wykorzystywany budżet jest gwarancją realizacji założonych celów.

Płatność za pozycje – wynagrodzenie pobierane w zależności od pozycji na ustalone słowa kluczowe, umowa na min. 12 miesięcy.

Płatność za ruch – płatność za odwiedziny pochodzące z wyszukiwarki Google, umowa na min. 12 miesięcy.

Model CPA – wynagrodzenie pobierane za konkretne działania Internautów, np. sprzedaż w sklepie internetowym (% od marży – ustalane indywidualnie) – umowa na min. 12 miesięcy.

Barter – bezgotówkowa wymiana za towary lub usługi.

Jak pozycjonuje się strony www?

Core Web Vitals na rok 2021 – jednym z czynników rankingowych będzie jakość strony docelowej.

Pozycjonowanie stron internetowych

Wrocław to idealne miejsce dla działalności biznesowej. Licząca niespełna 700 tysięcy mieszkańców aglomeracja stwarza ogromne możliwości przedsiębiorcom. Mimo to prowadzący działalność gospodarczą nie powinni zapominać o działaniach marketingowych, gdyż niejednokrotnie samo posiadanie interesującej oferty biznesowej bywa niewystarczające, by zaistnieć i utrzymać się na rynku.

Pozycjonowanie stron – jedna z form Inbound Marketingu

Można zdecydować się na tzw. Outbound Marketing, czyli reklamę w starym stylu, gdzie to przedsiębiorca poprzez kampanie reklamowe usiłuje dotrzeć do klientów. Zdecydowanie lepszym posunięciem jest jednak wybranie Inbound Marketingu. To tzw. marketing przychodzący. Tu adresat reklamy sam ją odnajduje.

Jedną z form Inbound Marketingu jest pozycjonowanie stron internetowych. Pozycjonowanie stron (SEO – Search Engine Optimization) to wszelkie działania mające zapewnić jak największą widzialność firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania w Google. Pozycjonowanie stron skupia się tylko na tej wyszukiwarce ze względu jej monopolistyczną pozycję w Polsce.

93,77% internautów korzysta z Google!

Wykres - Udział w rynku wyszukiwarek internetowych

Udziały wyszukiwarek internetowych w rynku

Pozycjonowanie SEO = On-site + Off-site SEO

W ramach procesu pozycjonowania stron podejmowane są działania w obrębie samej strony (tzw. on-site SEO), czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google, oraz działania zewnętrzne (off-site SEO). To, że pozycjonowanie stron Wrocław jest doskonałą formą reklamy, potwierdzają sami przedsiębiorcy. W 85% wskazują oni pozycjonowanie stron, czyli SEO, jako najskuteczniejszą formę promocji firmy w internecie. Już 50% środków przeznaczanych na marketing internetowy wydawane jest na pozycjonowanie stron w Google i ich optymalizację. A pieniądze przeznaczane na pozycjonowanie stron Google zwracają się szybko. Warto zajmować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, gdyż pierwsze 5 miejsc notuje aż 75% odwiedzin.

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie stron internetowych w Google to proces skomplikowany, wymagający wiedzy, doświadczenia, a także specjalistycznych narzędzi (oprogramowania). Wystarczy powiedzieć, że nasza firma w ciągu miesiąca, w ramach pozycjonowania strony, dla każdego z klientów monitoruje

ponad 500 czynników rankingowych,
mających wpływ na fluktuacje pozycji
jego strony w wynikach wyszukiwania.
Dodatkowo obserwowane są wszelkie zmiany w algorytmach Google. A jest ich niemało, rocznie od 300 do 400. Mają one służyć, tak podaje oficjalnie Google, poprawie jakości usług. Są jednak przede wszystkim utrudnieniem działań związanych z pozycjonowaniem stron, czyli sztucznym zawyżaniu, według włodarzy wyszukiwarki, pozycji domeny.

Cóż, przywykliśmy już dawno do outsourcingu księgowości czy prac porządkowych. Także powierzenie czynności związanych z pozycjonowaniem stron w Google wyspecjalizowanej firmie jest ze wszech miar racjonalne. A czas w ten sposób oszczędzony rozsądniej poświęcić głównej działalności firmy. Efekty będą zdecydowanie lepsze.