fbpx

Wrocław – idealne miejsce dla biznesu

Maj 20, 2021

Wrocław przyciąga przedsiębiorców jak magnes i jest ku temu wiele powodów. Od lat stanowi bowiem jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków nie tylko na Dolnym Śląsku czy w Polsce, ale i w całej Europie. Założenie działalności gospodarczej we Wrocławiu przynosi wiele korzyści i gwarantuje firmom możliwość szybkiego rozwoju.

W opublikowany przez opiniotwórcze pismo „fDi Magazine” rankingu European Cities and Regions of the Future 2018/19 Wrocław zajął 2. miejsce w kategorii średnich miast przyjaznych dla biznesu oraz 7. miejsce wśród wszystkich miast Europy Wschodniej. W konkursie tym oceniano przede wszystkim warunki, jakie miasto może zapewnić przedsiębiorcom zakładającym firmy w jego obrębie lub okolicach. Wrocław przegrał jedynie z silnie rozwiniętym Zurychem.

Skąd tak dobry wynik? Wrocław to 600 tysięczne miasto, które zapewnia wysoką jakość życia, przy dość niskich kosztach utrzymania. Wynajem lokali lub kupno ziemi pod inwestycje są dużo tańsze niż w innych dużych polskich czy europejskich miastach, co znacznie zmniejsza koszta związane z prowadzeniem firmy. Oszczędności płyną również z płac dla pracowników. Średnia pensja Wrocławianina wynosi około 3800 złotych netto, czyli mniej więcej aż o 9% mniej niż np. pensja Warszawiaka. To wszystko sprawia, że założenie firmy we Wrocławiu jest dużo bardziej opłacalne niż założenie firmy w innym mieście.

Wrocław biznesowo

Kolejnym atutem jest bliskość do granicy z krajami zachodnimi, co ułatwia komunikację np. z kontrahentami z Niemiec, Włoch czy Anglii. Zaletą Wrocławia jest również jego bardzo dobra infrastruktura, zarówno międzymiastowa, jak i międzynarodowa. Przez łatwość w komunikacji z innymi miastami oraz bliskość do zachodniej granicy na otwieranie swoich nowych placówek w stolicy Dolnego Śląska decyduje się wiele znanych, międzynarodowych marek.

Wymieniając argumenty przemawiające za wyższością Wrocławia nad innymi polskimi miastami w sferze biznesowej, nie można zapomnieć o mieszkającej w niej rzeszy potencjalnych, dobrze wykształconych i wykwalifikowanych przyszłych pracowników. Województwo dolnośląskie ma do zaoferowania aż 32 szkoły wyższe, z czego Uniwersystet Wrocławski i Politechnika Wrocławska od lat zajmują wysokie miejsca w rankingach najlepszych uczelni w Polsce. Przedsiębiorca może mieć więc pewność, że we Wrocławiu znajdzie dobrego pracownika na każde stanowisko.

Warta uwagi jest także bardzo nowoczesna przestrzeń biurowa, jaką Wrocław ma do zaoferowania przedsiębiorcom. W mieście znajduje się aż ponad 900 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej na biura i lokale biznesowe, co daje mu trzecie miejsce w całym kraju.

Wrocław to miasto wysoko rozwinięte w wielu sferach życia: kulturalnej, handlowej, edukacyjnej, ekonomicznej czy finansowej. Wszystko to sprawia, że staje się on doskonałą lokalizację na otwarcie firmy z każdej branży.

Nic za darmo, czyli współczesna reklama internetowa dla wrocławskich firm

Świat pędzi coraz szybciej, zmienia się wręcz z dnia na dzień. Wraz z nim zmieniamy się także i my, dostosowując się do coraz nowocześniejszej rzeczywistości. Są jednak rzeczy, które zmianom ulegają najwolniej, a bywa i wcale. To pokutujące wśród nas stereotypy. Także te dotyczące marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Każdy słyszał o SEO czy SEM, lecz większość uważa, że to jakieś mało poważne działania. I wystarczy parę groszy zapłacić „tym pozycjonerom” i już w tydzień zawojujemy internet. Takie rozumowanie w czasach, gdy Google raczkowało, było jeszcze przynajmniej częściowo dopuszczalne. Osoby działające dłużej w branży pamiętają, jak wystarczyło puścić precle na otwartych WordPressach, jakiś spam na forach i było po robocie. Kto tam myślał o jakiejś optymalizacji stron, strategii budowy link buildingu itp. „bzdurach”. Cóż, czasy te już dawno minęły. W tej chwili SEO wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia, realizacji skomplikowanych, wieloetapowych strategii, zaangażowania czasu i pacy oraz poważnych środków. Dotyczy to zarówno pozycjonowania stron, jak i prowadzenia kampanii Google Ads. Przekonało się o tym boleśnie np. wiele osób samodzielnie, bez merytorycznego przygotowania, uruchomiających kampanie Google Ads dla swoich firm. Przepalony momentalnie budżet wskazywał dobitnie, że nie wygląda to tak prosto, jak przypuszczały. Google to w tej chwili nowoczesna i niestety droga galeria handlowa. By w niej zaistnieć, musimy spełnić wiele wyśrubowanych standardów i ponieść znaczne nakłady. Myślenie, że poradzimy sobie tutaj stosując metody prekursorów naszego kapitalizmu, handlujących z łóżek polowych na przeróżnych bazarkach, jest grubym błędem. Cóż, marketing w wyszukiwarkach internetowych nie różni się od innych dziedzin życia. Wszystko tu kosztuje i nie ma nic za darmo.

Przeczytaj także:

Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Czy pozycjonowanie stron się opłaca?

Dla kogo jest pozycjonowanie stron? Aby odpowiedzieć na to pytanie, można użyć jednej, ogólnej odpowiedzi. Będzie ona brzmiała „dla wszystkich właścicieli stron internetowych”. Aby jednak bardziej przybliżyć zasadę działania pozycjonowania stron i pokazać, jakie...

Co to jest SEO?

Co to jest SEO?

W kontekście rozmów o pozycjonowaniu stron internetowych, bardzo często można trafić na słowo SEO. Co ono właściwie oznacza? Czym jest SEO? SEO to skrót od anglojęzycznego terminu Search Engine Optimalization. Po polsku tłumaczymy to jako optymalizowanie strony pod...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? Cennik SEO na 2021 rok

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? Cennik SEO na 2021 rok

Jak dużo będziemy musieli zapłacić za pozycjonowanie stron, aby przyniosło ono pożądane efekty? W sieci roi się od ofert, obiecujących topowe pozycje za 100 lub 200 złotych miesięcznie. Uczciwie trzeba przyznać, że z punktu widzenia klienta, nie mającego pojęcia o...