Zmiany w Google Ads – raport z wyszukiwanych słów kluczowych znacznie okrojony

wrz 3, 2020

Czas czytania: < 1 minutę

W celu optymalizacji kampanii marketingowej w Google Ads wielu reklamodawców korzysta z raportów wyszukiwanych haseł. Narzędzie to pozwala na analizę dotychczasowych efektów i tworzenie doskonalszych reklam. Od września 2020 nastąpią w tym względzie istotne zmiany.

Jak działa raport z wyszukiwanych haseł w Google Ads?

Raport z wyszukiwanych haseł jest dostępny na każdym koncie Google Ads. Taka analiza znajduje się w zakładce „Słowa kluczowe”. Wyświetlane są tam statystyki dotyczące haseł, których wyszukiwanie zakończyło się kliknięciem lub wyświetleniem witryny.

Z użyciem tego narzędzia można przeanalizować słowa kluczowe wyszukiwane w ramach jednej kampanii, wszystkich kampanii czy też konkretnych grup. Szczegółowy raport można pobrać, aby kolejno posłużył celem stworzenia udoskonalonej strategii marketingowej. Eksperci Google Ads podpowiadają, by korzystać także z raportów haseł wyszukiwanych w ramach poszczególnych witryn w sieci partnerskiej Google, dla porównania efektów.

Do niedawna raporty dotyczące wyszukiwanych słów kluczowych były szczegółowe, szeroko zakrojone. Od września 2020 Google Ads wprowadza zmiany, które mogą przełożyć się na analizę wyników i planowanie kampanii.

Kolejne zmiany w Google Ads. Jak działa nowy raport z wyszukiwanych haseł?

W raporcie wyświetlane będą wyłącznie hasła wyszukiwane przez dużą grupę internautów. Nie będzie możliwości analizy haseł wyszukiwanych przez niewielkie grupy, nawet w przypadku, gdy w link kliknięto. Jeśli więc hasło nie wyświetla się w raporcie, nie jest hasłem szczególnie popularnym wśród wyszukujących. Uniemożliwi to wyłapanie i wykluczenie wyrażeń, które są niezwiązane z reklamodawcą. Frazy long tai,l bo o nich mowa, to w przypadku większości kampanii 95% ruchu.

Być może dla niektórych osób taka wersja raportu okaże się bardziej przejrzysta i łatwiejsza w odczycie. Pojawiają się jednak pytania: jak Google Ads definiuje „znaczną liczbę użytkowników” i czy zmiana nie uderzy w małych i średnich reklamodawców oraz tych działających lokalnie? Tego z pewnością dowiemy się po kilku miesiącach korzystania z nowych raportów!

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...