Google Ads Poznań

mar 21, 2022

Czas czytania: 6 minuty

Wyszukiwarka Google zajmuje pierwsze miejsce pod względem popularności w Polsce i obsługuje około 90% całego ruchu wyszukiwania. Łączna liczba osób klikających reklamy kontekstowe Google Ads stanowi ponad jedną trzecią wszystkich użytkowników tego internetowego giganta. Dlatego jest skutecznym i niezawodnym narzędziem marketingowym, z którego wystarczy właściwie korzystać. Poprzednia nazwa to Google AdWords która została zmieniona na Google Ads w 2018 roku i od tego czasu każda z kampanii reklamowych jest dostępna pod tą marką.

Google Ads Poznań

System reklamowy Google Ads jest najchętniej wybieraną formą reklamy w internecie. Umożliwia dotarcie do 92,3% polskich internautów.

Jak działa system reklamowy Google Ads?

Jeśli posłużysz się reklamą produktową w Google Ads, użytkownicy szybko znajdą się na Twojej stronie internetowej. Wystarczy, że wpiszą w wyszukiwarkę nazwę sprzedawanego przez Ciebie produktu lub usługi. Czy jest to ekonomicznie korzystne? Tak, ponieważ płacisz za reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie właśnie w Twoją reklamę i znajdzie się na Twojej stronie. System reklamowy Google Ads jest bardzo wygodny w obsłudze, ponieważ to Ty masz pełną kontrolę nad wydatkami i samodzielnie wyznaczasz ich wysokość, masz również możliwość zmiany ich wysokości. Jeżeli jest to dla Ciebie odpowiednie, ustaw kwotę, którą możesz zaoferować za kliknięcie w reklamę oraz odwiedzenie Twojej strony. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że wydając więcej uzyskujesz większą trafność reklamy i większą liczbę klientów, którzy wchodzą na Twoją stronę.

Przykładowe koszty kliknięć (CPC) Google Ads (AdWords) dla miasta Poznań

Słowo kluczowe Śr. mies. liczba wyszukiwań CPC (PLN)
przeprowadzki poznań 1900 6,02
depilacja laserowa poznań 1600 1,45
makijaż permanentny poznań 480 2,07
wulkanizator poznań 2900 6,75
wypożyczalnie samochodów poznań 3600 1,24
drukarnie poznań 3600 2,7
kantor poznań 4400 0,71
siłownie poznań 4400 3,14
psychiatra poznań 3600 7,64
dentysta poznań 3600 2,43
kwiaciarnie poznań 4400 1,38
fotograf poznań 4400 1,72
weterynarz poznań 5400 0,56
sushi poznań 5400 1,68
mieszkania poznań 6600 1,51
hotel poznań 6600 1,96
pizza poznań 8100 4,04
poznań atrakcje 8100 1,34
fryzjer poznań 8100 1,69
restauracje poznań 9900 2,22

Czy reklamowanie swojej firmy, sklepu w Internecie jest trudne?

Oczywiście, że nie, przecież wystarczy, że napiszesz chwytliwy tekst reklamy w sieci reklamowej Google i dobierzesz prawidłowo słowa kluczowe które kierują na Twoją stronę. Każdy internauta, który wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie słowa kluczowe zostanie przekierowany na stronę Twojej firmy a wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że dokonana zakupu. Samodzielnie decydujesz, gdzie mają być wyświetlane reklamy produktowe Twojej firmy, może to być lokalnie i dotyczy konkretnego miasta a może dotyczyć także całego kraju.

Pamiętaj, że reklamując się w Google Ads, masz wiedzę za co zapłacisz, wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto i dokonasz analizy reklamy i haseł, które przyciągnęły największą liczbę klientów. Czy można dokonywać zmian w treści danej reklamy? Tak możesz dokonać tego w dowolnym momencie, ale to nie wszystko masz również możliwość zatrzymania kampanii reklamowej. Oczywiście, możesz ją ponownie uruchomić w najlepszym według Ciebie momencie. Klienci, których szukasz za pomocą systemu reklamowego Google Ads potrzebują takich produktów jak Twoje a Ty korzystając z takich innowacyjnych rozwiązań pozwalasz się odnaleźć.

Jakie są zalety Google Ads i czy taka reklama jest lepsza niż pozycjonowanie?

  • Głównym zadaniem pozycjonowania – często określanego jako SEO jest poprawa widoczności (pozycji) strony internetowej dla wybranych fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Google Ads: rozbudowany system reklamowy, który wyświetla reklamy zarówno w SERP, jak i na stronach należących do partnerów Google. Najpopularniejszą formą reklamy w Google są linki sponsorowane, dlatego reklamy tekstowe są widoczne w wynikach wyszukiwania Google.

Google Ads to nie tylko reklamy kontekstowe, ale także banery graficzne, linki sponsorowane. Reklamy mogą wyświetlać się w wynikach Google albo też na stronach partnerów sieci reklamowej Google. Promocja SEO może zając kilka miesięcy natomiast Google Ads to natychmiastowy i sezonowy kanał reklamowy. To narzędzie marketingowe przynoszące niemal natychmiastowe rezultaty. Warto również zauważyć, że reklamy zawsze można wstrzymać, zoptymalizować pod kątem lepszych wyników.

Pozycjonowanie strony umożliwia dotarcie do użytkowników, którzy wprowadzili określone zapytanie lub słowo kluczowe w polu zapytania wyszukiwarki. Mogą to być zarówno potencjalni klienci, jak i osoby, które szukają informacji o konkretnym produkcie/usłudze. Korzystając z sieci reklamowej Google Ads masz osobisty wpływ na pojawianie się użytkowników w określonym miejscu zamieszkania.

W rzeczywistości kampania linków promocyjnych widoczna w wynikach wyszukiwania obejmuje również zapytania międzynarodowych użytkowników. Używając Google Ads do kierowania reklam na witryny współpracujące z Google, możesz wskazać odbiorców reklam: kobiety lub mężczyzn, w określonym wieku i o określonych zainteresowaniach.

Reklama Google Ads dla hotel Poznań

Reklama Google Ads dla zapytania „hotel Poznań”

Google Ads – wyższe CTRy, skuteczny remarketing

  • Wyższe pozycje niż wyniki organiczne tym samym wyższe CTRy. Dlaczego ważny jest ten wskaźnik? Pokazuje on w jaki sposób internauci reagują na ukazującą się Twoja reklamę. W przypadku wysokiego CTRu, użytkownicy ocenili reklamę za rzeczową i z chęcią w nią klikają.
  • Google Ads to również remarketing.Taka reklama śledząca dociera do użytkowników Internetu którzy byli już na Twojej stronie, poznali produkty i markę. Dzięki remarketingowi w Google Ads uzyskujesz większą skuteczność Twoich przedsięwzięć marketingowych. Ponadto utrwala się przekaz reklamy produktowej.

Czy możliwa jest reklama na YouTube dzięki Google Ads?

Tak, tworzenie takiej reklamy produktowej wymaga zaledwie kilku minut, po stworzeniu konta Google Ads a następnie ustawieniu kampanii reklamowej docierasz ze swoim przekazem do klientów. System reklamowy Google Ads daje możliwość śledzenie liczby wejść i kosztów. Dzięki reklamie YouTube uzyskasz więcej informacji o potencjalnych klientach. Filmy i społeczności dają wspaniałe warunki do przyciągnięcia i zaangażowania emocjonalnego użytkowników.

Wnioski

Wybór między pozycjonowaniem a Google Ads jest uzależniony od postawionego sobie celu, jaki chcesz uzyskać. Kampanie produktowe Google Ads umożliwiają szybki wzrost ruchu na Twojej stronie internetowej. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym który utrzymuje się długi czas, ale na wyniki trzeba też długo czekać.

Poznań — biznesowe miasto przyszłości

Poznań, stolica województwa wielkopolskiego, od lat cieszy się dobrą opinią wśród przedsiębiorców. Miasto oferuje bowiem korzystne warunki zarówno dla biznesu, jak i do życia codziennego. Dowiedz się, dlaczego warto inwestować właśnie w Poznaniu!

Poznań to największe miasto w Wielkopolsce oraz piąte pod względem liczby ludności miasto w kraju. W 2020 roku liczba jego mieszkańców wynosiła ponad 500 tysięcy osób. Wielkopolska stolica rozwija się w ekspresowym tempie, a obecnie stanowi jeden z najważniejszych w Polsce ośrodków ekonomicznych, kulturalnych i edukacyjnych.

Google Ads zasięg w Poznaniu

Google Ads zasięg w Poznaniu. Dotrzyj do 540,000 mieszkańców miasta. Aglomeracja poznańska to nawet 6 milionów potencjalnych klientów dla Twojej firmy.

W 2021 roku Poznań zajął drugie miejsce w rankingu polskich miast o największym potencjale inwestycyjnym według badania Business Environment Assessment Study. Natomiast w zestawieniu “European Cities and Regions of the Future” (pol. Europejskie miasta i regiony przyszłości) wśród miast średniej wielkości stolica Wielkopolski znalazła się na piątym miejscu. W rankingu doceniono także jej “potencjał ekonomiczny” (w kategorii której Poznań zdobył ósme miejsce) oraz “przyjazność dla biznesu” (gdzie uplasował się na drugim miejscu). W 2018 roku w tym samym zestawieniu Poznań doceniono także w kategorii “strategia przyciągania bezpośrednich inwestycji zagranicznych”. Wówczas stolica Wielkopolski uplasowała się na piątym miejscu wśród średniej wielkości miast europejskich.

Ogromnym atutem Poznania jest jego położenie. Miejscowość znajduje się bowiem blisko centrum Polski, ale i nieopodal granicy z naszym zachodnim sąsiadem. W pobliżu miasta przebiega także autostrada A2 oraz liczne drogi ekspresowe. Z tego powodu ułatwiony jest handel i transport zarówno do innych części kraju, jak i do Niemiec i reszty państw zachodnich. Pod Poznaniem funkcjonuje rónież międzynarodowe lotnisko Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego.

Stolica Wielkopolski przyciąga też inwestorów atrakcyjną ofertą powierzchni biurowych. Obecnie w mieście znajduje się ponad 600 tysięcy m2 biur o różnorodnej charakterystyce. Co więcej Poznań znajduje się na piątej pozycji wśród polskich miast, jeżeli chodzi o wzrost zasobów powierzchni biurowej w ciągu ostatnich 10 lat.

Siła Poznania tkwi także w systemie edukacyjnym miasta. W jego obrębie znajdują się dwadzieścia cztery uczelnie wyższe, w tym cieszący się dobrymi opiniami Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Studiuje na nich około 113 tysięcy studentów, którzy specjalizują się przede wszystkim w finansach, inżynierii i obszarze lingwistycznym. To natomiast przekłada się na łatwość w znalezieniu przez inwestorów przyszłych pracowników.

Mówiąc o Poznaniu, nie sposób nie wspomnieć także o idealnych warunkach do życia, jakie oferuje on swoim mieszkańcom. Na terenie miasta znajduje się i wciąż powstaje wiele nowych osiedli mieszkaniowych. Od lat miasto jest także ważnym ośrodkiem kulturalnym i sportowym. Co ważne w porównaniu do innych polskich miejscowości Poznań jest również miastem wyjątkowo bogatym w tereny zielone i obiekty rekreacyjne.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...