Ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google? Cennik SEO na 2023 rok

cze 4, 2021

Czas czytania: 3 minuty

Jak dużo będziemy musieli zapłacić za pozycjonowanie stron, aby przyniosło ono pożądane efekty? W sieci roi się od ofert, obiecujących topowe pozycje za 100 lub 200 złotych miesięcznie. Uczciwie trzeba przyznać, że z punktu widzenia klienta, nie mającego pojęcia o SEO, jest to bardzo atrakcyjna propozycja.

Czy jednak warto się nią interesować? Czy w tej cenie uda się wykonać solidne pozycjonowanie stron, które sprawi że strona www będzie się pięła w górę, ku najwyższym pozycjom?

Ten kto choć trochę ma pojęcie o pozycjonowaniu stron, nie będzie mieć wątpliwości że jest to trudne do zrealizowania. Widza o tym, jak dużo czasu i pracy trzeba włożyć w pozycjonowanie sprawia, że podany koszt rzędu 100 lub 200 złotych nie pokrywa ani kosztów poniesionych przez pozycjonera.

Jak zatem rozliczają się klienci z firmami pozycjonerskimi? Czy istnieje ogólny cennik za pozycjonowanie stron?

Okazuje się że tak. Przy czym cennik może określać pewien model obliczania wynagrodzenia za pozycjonowanie, ale niekoniecznie może podawać określone stawki. Co więcej, mogą one być różne dla różnych klientów. Dlaczego?

ile kosztuje pozycjonowanie

Dlaczego pozycjonowanie stron raz jest tańsze, a raz droższe?

Różnice w kosztach pozycjonowania stron wynikają bezpośrednio z branży, w której klient działa. Jeśli jest to branża niszowa lub pozycjonowanie stron ma charakter lokalny, z małą konkurencją, to koszty są niższe. Łatwiej również uzyskać widoczne efekty działań. Stawka rośnie wprost proporcjonalnie do trudności branży i ilości konkurencji, która się w niej znajduje.

Firmy, które chcą wypozycjonować swoje strony na trudne słowa kluczowe lub zmagające się z dużą konkurencją, powinny mieć przygotowany większy budżet na pozycjonowanie stron. Jak duży? To zostanie ustalone w drodze indywidualnie przygotowanej oferty.

Co składa się na koszt pozycjonowania stron?

Czynniki, które będą miały wpływ na cenę za pozycjonowanie stron to:

  • Ilość godzin– pozycjoner może opierać się na ramach czasowych, w których mieści się pozycjonowanie strony klienta. Jeśli każdego dnia poświęca na to 2 godziny, to przy 20 dniowym miesiący pracy, daje to 40 godzin pracy. Wyceniając każdą godzinę na 50 złotych, otrzymujemy cenę 2000 złotych.
  • Wydatki na teksty– pozycjonowanie stron w dużej mierze opiera się na słowie pisanym, czyli copywritingu. Wartościowe teksty nie napiszą się same. Należy je stworzyć samodzielnie lub zlecić napisanie specjaliście. To również kosztuje. Stawki za copywriting są bardzo zróżnicowane i zależą od stopnia trudności tekstów, jakości, terminu oraz w końcu stawek osób lub firm, które zajmują się ich pisaniem.
  • Pozostałe wydatki – pozycjonowanie stronto również szereg innych wydatków, takich jak opłaty za publikację tekstów, abonament za różnego rodzaju narzędzia i programy do analizy, a także inne koszta ponoszone przez firmę.

Pozycjonowanie stron – jakie są modele rozliczeń?

Nie zawsze jednak klient lub firma pozycjonerska musi stosować powyższy model wyceny pozycjonowania. Istnieje jeszcze kilka innych sposobów naliczania opłat za pozycjonowanie stron.

  • Cena za pozycję – celem pozycjonowania jest to, aby strona systematycznie zajmowała coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce lub utrzymywała się na nie, pomimo działań konkurencji. Jeśli obie strony się na to zgadzają, należność za pozycjonowanie może być płacona wtedy, kiedy uda się stronę umieścić na wyższych pozycjach na określone słowa kluczowe lub będzie się na nich utrzymywać przez określony czas.
  • Abonament– pozycjonowanie stron w modelu abonamentowym jest bardzo popularne. Polega ono na tym, że klient płaci comiesięczną zryczałtowaną opłatę, w której zawierają się pewne działania firmy pozycjonerskiej. Może to być stworzenie i opublikowanie kilku lub kilkunastu nowych tekstów, zdobycie nowych linków przychodzących lub inne działania. Abonament za pozycjonowanie stron może również uwzględniać ekstra premie, które klient płaci wtedy gdy pozycjoniowanie przyniesie jeszcze lepsze wyniki. Motywuje to agencje SEO do bardziej wytężonej pracy.
  • Opłata za ruch– niektóre strony internetowe mogą zarabiać wtedy, kiedy jest na nich duży ruch. Źródłem dochodu są wówczas wyświetlane lub klikane reklamy, umieszczone na takiej stronie. Klient może wówczas płacić agencji SEO za faktyczny ruch wygenerowany na stronie. Można go uzyskać z ruchu organicznego lub innych działań, mieszczących się w strategii działań firmy pozycjonującej stronę.

Pozycjonowanie stron – z nami zrobisz to dobrze

Wierzymy w to, że jeśli dotarłeś do tego miejsca, pozycjonowanie stron naprawdę Cię zaciekawiło. Jednocześnie możesz być z siebie bardzo dumny. Przyswoiłeś sobie wiele cennej wiedzy, która pozwoli Ci jeszcze lepiej promować swoją firmę w sieci i zwiększać zyski.

Pozycjonowanie stron www jest rzeczą, którą zajmujemy się od wielu lat. Zaufanie, którym obdarzyli nas klienci jest nasz najlepszą rekomendacją. Jeśli i ty zechcesz dołączyć do tego grona i nawiązać z nami współpracę, będzie to dla nas wyrazem największego uznania!

Zapraszamy do kontaktu, celem uzyskania szczegółowych informacji o sposobie rozpoczęcia pozycjonowania twojej strony www.

 

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...