Google Ads Jelenia Góra

mar 23, 2022

Czas czytania: 5 minuty

Porozmawiamy o podstawowych zasadach Google Ads, które pomogą Ci zrozumieć, jak tworzyć reklamy i zwiększać ich skuteczność. Porozmawiajmy o celach kampanii reklamowych i strategiach. Poprzednia nazwa tego systemu reklamowego Google to Google AdWords, nowa nazwa obowiązuje od 24 lipca 2018. Zanim zagłębimy się w mądrość konfigurowania reklam, nakreślmy ważną rzecz.

Możemy kierować reklamy w Google Ads na:

  • Wyszukiwanie: działa według słów kluczowych, lokalizacji geograficznej, danych demograficznych.
  • Sieć reklamowa Google: partnerzy Google, witryny i aplikacje mobilne, w których umieszczane są reklamy produktowe. Tutaj możesz kierować reklamy według słów kluczowych, tematów, miejsc docelowych.

Jak działa system reklamowy Google Ads?

Najpierw spróbujmy zrozumieć, w jaki sposób Google Ads określa koszt i kolejność reklam.To działanie pomaga. Działa w oparciu o system ocen. Im wyższa ocena reklamodawcy, tym wyższa pozycja jego reklamy. Ocena obejmuje dwa składniki: maksymalną stawkę (koszt reklamy) i wynik jakości. Jeśli Twoje reklamy są wysokiej jakości, a stawki są konkurencyjne, zapłacisz mniej za reklamy produktowe i poprawisz pozycję w SERP (strona wyników wyszukiwania).

Google Ads Jelenia Góra

Natychmiastowy efekt wysokich pozycji powoduje, że reklama Google Ads jest najczęściej wybieraną formą reklamy w internecie.

Pamiętaj jednak, że jakość jest ważniejsza niż stawka. Taka oferta oznacza najwyższą możliwą stawkę, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie. Wynik jakości – ocena jakości, ranking reklamy – ranking reklamy w Google, pozycja na której reklama będzie się wyświetlać. Rzeczywisty koszt kliknięcia to średnia cena, jaką faktycznie płacisz za kliknięcie. Jakość reklam w sieci reklamowej obliczana jest inaczej, najważniejszy jest tutaj CTR (współczynnik klikalności).

Cele kampanii reklamowych w Google Ads

Gdy zaczniesz tworzyć kampanię reklamową w Google Ads, system poprosi Cię o wybranie celu kampanii. W zależności od Twojego wyboru, Google zasugeruje określone ustawienia wstępne. Najczęstsze cele to sprzedaż i ruch. Następnie wybierasz, gdzie będą wyświetlane reklamy produktowe. W ustawieniach kierowania geograficznego dostępna jest opcja wyświetlania odbiorcom zainteresowanym Twoją lokalizacją. Zalecamy zaznaczenie tego pola: w ten sposób dotrzesz do większej liczby odbiorców docelowych. Aby reklamować się za pośrednictwem konta Google Ads, musisz utworzyć co najmniej jedną kampanię reklamową.

Opcje:

  • Tylko sieć wyszukiwania (umieść reklamy na stronach wyników zasobów sieci wyszukiwania Google).
  • Tylko sieć reklamowa (ta sieć obejmuje witryny z jednostkami reklamowymi Google, różnymi aplikacjami, reklama YouTube, usługę poczty e-mail Gmail i inne zasoby).

Ważne! Reklama na YouTube to bardzo skuteczny sposób dotarcia do internautów, którzy są na konkretnych stadiach lejka sprzedażowego. Taka reklama produktowa może zostać nakierowana na ważne dla Ciebie grupy użytkowników i pojawiać się na kanałach o innej tematyce. Lepiej wybrać cel wyświetlania reklamy, jeśli pracujesz w Google Ads od dłuższego czasu i wiesz, że Twoje kampanie reklamowe mają wysoki CTR. Przy wysokim CTR dzięki dobremu pokryciu uzyskasz dużą liczbę kliknięć. Jeśli kampania nie ma jeszcze skumulowanego CTR, lepiej zastosować strategię z maksymalną liczbą kliknięć.

Zalety korzystania z Google Ads

  • Dokładność. Reklamy produktowe pojawią się jedynie dla docelowych użytkowników zainteresowanych dokonaniem zakupu, ponadto  wyszukiwali już takie produkty lub usługi poprzez Google.
  • Ponoś koszty tylko w przypadku uzyskania wyników. Płacisz tylko w sytuacji, gdy klient faktycznie kliknął w reklamę produktową.
  • Wszechstronność. Można ustawić taką reklamę dla prawie każdej firmy.
  • Bardzo duży zasięg. Masz możliwość połączenia odpowiedniej ilości słów kluczowych z których korzystają internauci podczas wyszukiwania produktów.
  • Zmiany w reklamach produktowych i szacowanie. Reklamę w sieci reklamowej Google można szybko poprawić i uaktualnić, natomiast wyniki wyświetleń można obserwować w czasie rzeczywistym.

Czym jest remarketing Google Ads?

Remarketing jest skutecznym narzędziem do wtórnego kierowania użytkowników na odwiedzaną wcześniej stronę internetową. Dzięki niemu możesz przypomnieć klientowi o braku wyboru odpowiedniej oferty.

Remarketing w Google Ads jest wykorzystywany na różne sposoby:

  • Branding, czyli tworzenie świadomości marki w umysłach klientów, jej pozytywnego wizerunku.
  • Przywołanie i nawiązanie do oferowanych produktów bądź też usług.
  • Przypomnienie o niedokonanych zakupach.

Remarketing w sieci wyszukiwania wiąże się z większymi stawkami dla klientów, którzy byli już obecni na Twojej stronie. To świetnie sprawdza się w kampaniach reklamowych, gdy hasła i słowa kluczowe kosztują sporo, ponieważ pokazujesz reklamy tylko ludziom, którzy są faktycznie zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.

Reklama Google Ads dla zapytania hotel Jelenia Góra.

Reklama Google Ads dla zapytania hotel Jelenia Góra.

Pozycjonowanie strony czy reklama Google Ads?

Jeśli chodzi o efekty wizualne, proste reklamy nie mają sobie równych. Faktycznie po ustawieniu kampanii reklamowej szybko zaczynają pojawiać się linki.

Pozycjonowanie stron jest dość długą procedurą a pierwsze rezultaty są dopiero zauważalne po wielu tygodniach a w niektórych przypadkach miesiącach. Efekty pozycjonowania utrzymują się znacznie dłużej, jeśli witryna uzyska wysokie rankingi dla niektórych słów kluczowych, przyniosą duży ruch nawet po dłuższej nieobecności właściciela witryny. Wykonywanie działań pozycjonujących wpływa tylko na normalne wyniki wyszukiwania. Linki sponsorowane dają znacznie więcej możliwości dotarcia do szerokiego, dobrze wyselekcjonowanego grona odbiorców.

Pod względem elastyczności reklama Google Ads przewagę. Każda kampania wiąże się z pewnym ryzykiem wprowadzania nieodpowiednich haseł czy słów kluczowych które nie dają oczekiwanych efektów. W pozycjonowania każda zmiana strategii jest bardzo niewygodna, może wiązać się z koniecznością rozpoczęcia od zera i stratą miesięcy wysiłku. W przypadku reklamy Google Ads zmiany są proste i szybkie, po wejściu do panelu łatwo zmienisz zestaw słów kluczowych, a w zasadzie od razu zostanie on przekonwertowany na wyświetlane linki.

Jelenia Góra – miasto przyjazne dla inwestora

Jelenia Góra to jedno z większych miast województwa dolnośląskiego. Dzięki malowniczemu położeniu w otoczeniu szczytów Karkonoskich i Sudetów Zachodnich, Jelenia Góra przyciąga do siebie wielu turystów, w tym szczególnie miłośników wspinaczki i ciekawych zabytków. Sama miejscowość jest bowiem wielowiekowa i posiada wiele wspaniałych historycznych miejsc i obiektów.

Jelenia Góra, wyjątkowo dba o swoje dziedzictwo kulturowe i historyczne, ale jednocześnie patrzy z nadzieją w przyszłość. Dlatego, mimo iż ważną dziedziną działalności w mieście jest turystyka, to Jelenią Górę warto jednak odwiedzić nie tylko w celach wypoczynkowych. Jak się okazuje, Jelenia Góra, jako miasto wielu atutów inwestycyjnych, to także doskonała destynacja do rozwoju zawodowego.

Zasięg reklamowy Google Ads w Jeleniej Górze

Zasięg reklamowy Google Ads w Jeleniej Górze. 190 tysięcy potencjalnych klientów!

Mówiąc o atutach inwestycyjnych, z pewnością mamy na myśli doskonałą lokalizację Jeleniej Góry, która jest dobrze skomunikowana z regionem. Trasa DK3, która przecina miasto, stanowi część paneuropejskiego kanału europejskiego, który łączy między innymi Grecję i Szwecję. Miasto znajduje się również na granicy z Czechami, a także posiada doskonały dojazd do Wrocławia czy Warszawy.

Z racji tego, miasto prowadzi szereg działań w zakresie rozwoju miasta i przyciągania inwestorów. Jednym z nich jest z pewnością dbałość o rozwój Strefy Przemysłowej i innych terenów inwestycyjnych, porządkowanie nieruchomości czy uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, uwzględniając propozycje i sugestie inwestorów.

Jelenia Góra świadczy także pomoc w rejestracji działalności gospodarczej, wspiera przedsiębiorców poprzez przyspieszanie procedur administracyjnych i zapewnia profesjonalną obsługę i pomoc pilota inwestycyjnego, wyznaczonego przez Urząd Miasta Jelenia Góra. Wysoki poziom świadczeń na rzecz inwestora potwierdza tytuł „ Przyjazna Gmina 2017” oraz I miejsce w konkursie Gwiazdy Biznesu 2017 w kategorii „Samorząd Przyjazny Biznesowi”.

Jelenia Góra posiada także wykwalifikowany kapitał ludzki. Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze, Politechnika Wrocławska czy Uniwersytet Ekonomiczny, wypuszczają spod swych skrzydeł naprawdę dobrze przygotowanych do pracy absolwentów. Nie ma zatem się co dziwić, że Jelenia Góra może pochwalić się niską stopą bezrobocia, nie tylko na tle województwa, ale także całego kraju. Zgodnie z danymi, na koniec lipca 2021roku, stopa bezrobocia w Jeleniej Górze wynosiła bowiem 4,1% i ciągle spada. W Jeleniej Górze nie wykazuje się także zawodów nadwyżkowych. Większość specjalizacji znajduje się w równowadze. Osoby szukające pracy w mieście są więc w bardzo dobrej sytuacji.

Warto zwrócić uwagę także na rynek nieruchomości. Mimo, iż Jelenia Góra jest bardzo popularną i atrakcyjną miejscowością, to ceny mieszkań w centrum, nadal należą do umiarkowanych. Największym zainteresowaniem cieszą się nowe mieszkania powstałe w okolicach parku lub Placu Piastowskiego, ale także kawalerki, wynajmowane studentom w okolicach uczelni lub turystom w okolicach Cieplic. Dzielnica ta słynie bowiem z basenów termalnych i obiektów uzdrowiskowych. Tam także powstaje najwięcej nowych inwestycji, wyróżniających się wysokim standardem, ekologicznymi rozwiązaniami w instalacjach oraz zielonym zagospodarowaniem części wspólnych.

Jelenia Góra jest zatem jedną z lepszych lokalizacji dla rozpoczęcia biznesu w województwie dolnośląskim. Inwestorów przyciąga tu bowiem doskonała komunikacja z innymi miastami, wykwalifikowany kapitał ludzki oraz tani rynek nieruchomości.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...