Google Ads Katowice

mar 1, 2022

Czas czytania: 4 minuty

Wyszukiwarki internetowe (szczególnie Google) są dziś głównym źródłem informacji o produktach i usługach dla zdecydowanej większości ludzi. Co sekundę jest aż 70,000 zapytań do Google, a miesięcznie z Google korzysta aż 97% polskich użytkowników internetu. Oznacza to, że kampanie reklamowe Google Ads są najskuteczniejszym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów.

Co to jest Google Ads?

Google Ads (wcześniej Google AdWords) to oficjalny system reklamowy firmy Google, który umożliwia planowanie, przeprowadzanie i analizowanie działań reklamowych w wyszukiwarce Google oraz na platformach należących do systemu reklamowego Google. Reklamę można wyświetlić w różnych formach, w tym np. w formie banerów, linków sponsorowanych, reklam produktowych i wielu innych. Reklamy Google Ads mogą wyświetlać się pośród wyników wyszukiwania, w sieci reklamowej lub na YouTube. Google Ads udostępnia różne formy płatności za reklamę jak np. płatność za tysiąc wyświetleń (CPM) lub za kliknięcie (CPC). Dzięki skutecznie zaplanowanym kampaniom reklamowym w Google można w stosunkowo łatwy sposób zwiększyć ruch na stronie oraz rozpoznawalność marki, co następnie doprowadzi do zwiększenia liczby klientów. Dużą zaletą kampanii reklamowych w Google Ads jest też możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy uzyskanych rezultatów.

Google Ads Katowice

Jakie są typy i możliwości kampanii Google Ads?

Do stworzenia skutecznej reklamy potrzeba znacznie więcej niż tylko grafika i tekst. Konieczne jest dokładne określenie celów kampanii reklamowej i opracowanie strategii, natomiast po przeprowadzeniu kampanii trzeba zająć się analizą wyników. Prawdopodobnie najpopularniejszym typem kampanii Google Ads jest reklama w sieci wyszukiwania. Będzie się ona pojawiać w wyszukiwarce Google w postaci linków sponsorowanych na szczycie wyników wyszukiwania SERP (ang. Search Engine Results Page). Reklama w sieci wyszukiwania zawiera nagłówek i krótki opis strony. Tego rodzaju reklama rozliczana jest za koszt kliknięcia (CPC). Reklama w sieci reklamowej umożliwia wyświetlanie reklam na wszystkich platformach i stronach należących do sieci reklamowej Google. Reklama w sieci reklamowej najczęściej przyjmuje formę reklamy graficznej. W tym celu potrzebne są kreacje graficzne zgodne ze specyfikacją Google. Reklamy w sieci reklamowej można kierować m.in. na podstawie danych demograficznych i zainteresować odbiorców. W zależności od celu działań reklamowych można wybrać formę rozliczenia za koszt kliknięcia (CPC) lub koszt tysiąca wyświetleń (CPM).

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest stosunkowo nowa forma kampanii reklamowej w Google Ads, czyli Performance Max, która opiera się na działaniu algorytmów opartych na sztucznej inteligencji. Przy wykorzystaniu Performance Max, można stworzyć jedną kampanię i za jej pomocą pokazywać reklamy w różnych miejscach, czyli np. w sieci reklamowej, w wynikach wyszukiwania, na YouTube itd. Kampanie produktowe to natomiast najskuteczniejsza forma reklamy dla posiadaczy sklepów internetowych. Dzięki nim można osiągnąć dużą konwersję i zwiększyć sprzedaż. Ten rodzaj reklamy zawiera zdjęcie produktu, nazwę, cenę oraz nazwę sklepu i jest uruchamiany za pomocą feedu produktowego. Innymi skutecznymi typami reklam w Google Ads są:

Jakie są zalety reklamy Google Ads? Dlaczego jest lepsza niż pozycjonowanie?

Kampanie reklamowe Google Ads razem z pozycjonowaniem to najlepsze sposoby na promocję swojej firmy w internecie. Reklamy Google Ads wyróżniają się natychmiastowymi efektami – po skutecznym zaplanowaniu kampanii, pierwsze efekty i zwiększoną sprzedaż można zaobserwować już po kilku godzinach. Z kolei na efekty pozycjonowania trzeba czekać nawet kilka miesięcy. Poza tym, wyniki wyszukiwania Google są skonstruowane w taki sposób, aby linki sponsorowane znajdowały się na samej górze. Google Ads umożliwia również zastosowanie i wyświetlanie różnorodnych form reklamy, a nie tylko linki, jak ma to miejsce w przypadku pozycjonowania. Google pozwala reklamodawcom na dokładne targetowanie reklam na określonych odbiorców, a także udostępnia szereg narzędzi ułatwiających planowanie i realizację kampanii remarketingowych. W odróżnieniu od pozycjonowania, wydatki na reklamę można przeanalizować w znacznie dokładniejszy sposób i oszacować zysk z inwestycji.

Kampania reklamowa w Google Ads – samemu, czy z agencją marketingową?

Każdy właściciel strony internetowej może samodzielnie zaplanować i przeprowadzić kampanię reklamową Google Ads. Niekoniecznie jest to jednak najlepszym rozwiązaniem. Skuteczne ustawienie budżetu oraz targetowanie reklam wymaga wiedzy i doświadczenia. Z tego względu znacznie lepiej powierzyć obsługę kampanii reklamowej agencji SEM. Współpraca z profesjonalistami to także oszczędność czasu, co jest szczególnie ważne w przypadku indywidualnych przedsiębiorców. Współpraca z agencją marketingową jest więc najskuteczniejszym sposobem na wykorzystanie potencjału Google Ads w celu rozwoju firmy.

Katowice – Miasto Przyjazne Przedsiębiorcom

Mimo, iż do niedawna Katowice, ze względu na nierozerwalną więź z górnictwem, kojarzone były głównie z przemysłem ciężkim, to dziś serce Śląska jest jednym z najprężniej rozwijających się polskich miast. Utarte stereotypy odczarował fakt zmieniającego się z dnia na dzień miasta na oczach mieszkańców.

Katowice ujrzymy zatem obecnie jako nowoczesne miasto, gotowe na start nowych inwestycji. Miasto cechuje bowiem nie tylko dobrze rozwinięty system komunikacji miejskiej oraz szeroki wybór transportu publicznego i współdzielonego, ale także obszerny dostęp do powierzchni biurowych oraz wyjątkowy potencjał naukowy i edukacyjny. Katowice posiadają także dostęp do trzech międzynarodowych lotnisk w promieniu 100km oraz doskonałą komunikację z miastami ościennymi.

Krajowych, jak i zagranicznych inwestorów zachęca także świetnie rozwinięta logistyka i ogromny kapitał potencjalnych pracowników. Śląsk, pod względem liczby ludności w Polsce, znajduje się bowiem na drugim miejscu wśród województw, a same Katowice zamieszkuje około 300 tysięcy osób. Mimo tego, Katowice wyróżniają się jednak niskim poziomem bezrobocia. Ze względu na rozwój miasta, stały się bowiem ośrodkiem inicjatyw i biznesowych przedsięwzięć. Zarówno międzynarodowe korporacje, jak i młodzi inwestorzy, wybierają serce Śląska na swoją siedzibę, a samo miasto promuje swój potencjał inwestycyjny inicjatywami, których celem jest wsparcie pomysłów na biznes i rozwój przedsiębiorstw. Dzięki temu miasto nazywane jest „Miejscem przyjaznym dla początkujących biznesów i start-upom”.

Na potwierdzenie – w 2017 roku Instytut Europejskiego Biznesu znalazł w Katowicach 473 dynamiczne firmy wyróżnione tytułem Gepard Biznesu 2017 i 153 renomowane firmy, które wyróżniono tytułem Brylant Polskiej Gospodarki 2017. Dzięki temu Katowice zdobyły miano „Miasto Przyjazne Firmom 2017”, plasując się tym samym na ósmym miejscu wśród polskich miast wyróżnionych tym tytułem.

Katowice zajmują także piątą pozycję w Polsce pod względem atrakcyjności inwestycyjnej dla centrów usług biznesowych. W centrum miasta zlokalizowanych jest bowiem ponad sto centrów usług takich jak BPO, SSC/GBS, IT czy R&D, z których IT cieszy się wyjątkowo dużym powodzeniem. Aż 19 krajów z całego świata wybrało Katowice na swoją siedzibę sektora usług biznesowych! Co także ciekawe, mimo pandemii, inwestorzy nadal biorą pod uwagę Katowice, jako potencjalne miejsce nowych inwestycji. Odnotowano bowiem, iż pandemia nie wpłynęła negatywnie na tworzenie nowych miejsc pracy.

Katowice to także doskonałe zaplecze edukacyjne. Szeroka oferta kierunków studiów i specjalizacji sprawia, że Katowickie uczelnie zajmują wysokie miejsca w rankingach, a funkcjonowanie różnorodnych, międzynarodowych firm, daje studentom doskonałe możliwości rozwoju w formie praktyk i staży, dzięki czemu z powodzeniem radzą sobie oni później na rynku pracy.

Katowice to zatem nowoczesne i dynamicznie zmieniające się miasto, w którym ze względu na nowoczesną infrastrukturę, wysoki potencjał ludzi i inwestycje w nowe technologie, warto rozwijać swoje biznesowe możliwości.

Autor wpisu
Jakub Werelich
Jakub Werelich

Specjalista SEO

Przeczytaj także:

Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie Wrocław

Samo posiadanie firmowej strony internetowej, to dalece za mało aby osiągnąć rynkowy sukces. Ważnym jest, aby nasza witryna była widoczna w wyszukiwarce Google! Stąd tak istotnym elementem marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron. Jako agencja Media Click...

Minister finansów na granicy zawału – błędny kurs Euro w Google

Google, jako jedno z najpopularniejszych narzędzi wyszukiwania i platform finansowych, dostarcza użytkownikom aktualne informacje na temat kursów walut. Aby dostarczać te informacje, Google korzysta z różnych źródeł danych, w tym od zewnętrznych dostawców. Głównym...

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper Kampanie – Czy to się opłaca? Opinie i Cennik

Shoper to jedna z popularnych platform e-commerce, która działa w modelu SaaS. Korzystają z niej osoby, które chcą szybko i wygodnie założyć sklep internetowy. Firma zapewnia szeroki wybór pakietów, odpowiednich zarówno dla małych e-sklepów, jak i tych działających na...